IKEA: Οι διαδικτυακές πωλήσεις της αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% των συνολικών πωλήσεων

H σουηδική ΙΚΕΑ δημοσιοποίησε πρόσφατα τα οικονομικά στοιχεία του 12μηνου (Αύγουστος 2012 – Αύγουστος 2013). Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία, οι πωλήσεις της ΙΚΕΑ  αυξήθηκαν κατά 3,1% στα 27,9 δισ. ευρώ.  Ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις της IKEA αντιπροσωπεύουν περίπου μόνο το 2% των συνολικών πωλήσεων.

IKEA_2013

Η IKEA δραστηριοποιείται σε 43 χώρες. Όμως, μόνο σε 12 από αυτές λειτουργεί ηλεκτρονικά καταστήματα. Η μεγαλύτερη αγορά της ΙΚΕΑ είναι αυτή της Γερμανίας, στην οποία λειτουργεί 46 φυσικά καταστήματα. Τα έσοδα της εταιρείας στη συγκεκριμένη αγορά αυξήθηκαν κατά 2,8% στα 3,99 δισ. ευρώ. Τα παραπάνω έσοδα αντιπροσωπεύουν το 15,1% των παγκόσμιων συνολικών πωλήσεων της IKEA. Ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις παρουσίασαν άνοδο 26,85% στα 92 εκατ. ευρώ. Αυτές αντιπροσωπεύουν και εδώ περίπου το 2% των συνολικών πωλήσεων στη συγκεκριμένη αγορά.

Στρατηγικός στόχος της IKEA είναι ο τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων μεσοπρόθεσμα να αντιπροσωπεύει το δέκα τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων. Ωστόσο, πρόσφατα σε μια συνέντευξη στην εφημερίδα “Die Zeit“, ο γενικός διευθυντής της IKEA Γερμανίας Peter Pezel ανάφερε ότι  ο φθηνότερος τρόπος για τους πελάτες θα πρέπει να η συλλογή των προϊόντων από τα (φυσικά) κατάστημα και η συναρμολόγιση αυτών από τους ίδιους. Ενώ οι επισκέπτες των φυσικών καταστημάτων δεν θα πρέπει να έχουν μειονεκτήματα

Η μεγαλύτερη εταιρεία πώλησης επίπλων στον κόσμο, έχει θέσει ως στόχο να διπλασιάσει τις πωλήσεις της στα 50 δισ. ευρώ μέχρι το 2020.

Στην Ελλάδα, η διαχείριση των καταστημάτων ΙΚΕΑ ανήκει στη θυγατρική House Market του ομίλου Φουρλή. Σημειώνω ότι στο α’ εξάμηνο του 2013 ο συνολικός τζίρος των καταστημάτων ΙΚΕΑ, που διαχειρίζονται από την παραπάνω ελληνική εταιρεία, υποχώρησε κατά 9,1% στα 111,5 εκατ. ευρώ (PDF).

Ο κατάλογος της IKEA είναι το μεγαλύτερο σε κυκλοφορία περιοδικό στο κόσμο, καθώς αυτό διανεμήθηκε φέτος σε πάνω από 211 εκατ. αντίτυπα σε 43 χώρες. Ενώ πρόσφατα, στο πλαίσιο του συνεδρίου  «επαυξημένης πραγματικότητας» insideAR, η Maria Ekberg Brännström (Global Catalogue Manager) σχολίασε το γεγονός ότι η IKEA ήθελε να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο του καταλόγου και γι’ αυτό στους νέους καταλόγους της προσφέρει εκτεταμένο περιεχόμενο, μεταξύ άλλων μέσω της εφαρμογή της «επαυξημένης πραγματικότητας», καθώς θέλουν να προσφέρουν στο χρήστη μια πιο πλούσια εμπειρία.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Furniture

Tags: , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.