Media-Saturn: Κάλιο αργά παρά ποτέ – με e-Shop!

Η σχέση του ομίλου Media-Saturn με το διαδίκτυο είναι μια σχέση γεμάτη λάθη, αποτυχίες και διαξιφισμούς. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών που ελέγχεται από τον όμιλο METRO AG είχε παρωπίδες στην ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και ήταν της γνώμης ότι οι αγορές γίνονται στα καταστήματα, υποτιμώντας τον τζίρο που έχαναν τα σημεία πώλησης από τα διαδικτυακά καταστήματα των καθαρών Online Player. Τελικά, οι ιδρυτές της δε θέλησαν να είναι απλώς παρατηρητές των εξελίξεων. Όρισαν την ανάπτυξη των διαδικτυακών δραστηριοτήτων ως τον κυριότερο στρατηγικό στόχο, σύμφωνα με τον οποίο ο τζίρος  των διαδικτυακών πωλήσεων μέχρι το 2014 θα αντιπροσωπεύει το δέκα τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων, δηλ. άνω των δύο δισ. ευρώ. Το αποτέλεσμα  ήταν η εξαγορά στις 30 Μαρτίου του 2011 ενός online pure player, της Redcoon, του τέταρτου μεγαλύτερου διαδικτυακού καταστήματος ηλεκτρικών ειδών στην Ευρώπη. Με την παραπάνω εξαγορά, εμμέσως η Media-Saturn παραδέχτηκε ότι μόνη της δεν μπορούσε παίξει σημαντικό ρόλο στις (διαδικτυακές) αγορές του μέλλοντος.

Η Redcoon  η οποία ιδρύθηκε το 2003 από έναν πρώην ανώτατο στέλεχος της Media Markt  δραστηριοποιείται ανεξάρτητα και ανταγωνιστικά με τη Media-Saturn σε δέκα ευρωπαϊκές χώρες. Το οικονομικό έτος 2010-2011, ο τζίρος της ανήλθε στα 402 εκατ. ευρώ.

Τον Οκτώβριο λάνσαρε το διαδικτυακό κατάστημα της Saturn και χθες αυτό της Media Markt, ενισχύοντας την ανάπτυξη του πολυκαναλικού μοντέλου διανομής. Έτσι, ο πελάτης μπορεί να  παραλάβει  προϊόντα τα οποία παράγγειλε μέσω διαδικτύου σε ένα από το 244 καταστήματα στη Γερμανία, ελέγχοντας διαδικτυακά τη διαθεσιμότητα του προϊόντος που τον ενδιαφέρει. Μέσω email, o πελάτης λαμβάνει υπόδειξη για την ώρα και το κατάστημα που μπορεί να παραλάβει το προϊόν. To διαδικτυακό κατάστημα της Media Markt, το οποίο είναι αντιγραφή του καταστήματος της Saturn, περιλαμβάνει προς το παρόν προϊόντα πληροφορικής, τηλεοράσεις και συστήματα ήχου, τηλεφωνίας και ιντερνέτ, φωτογραφίες και βίντεο, είδη προσωπικής φροντίδας καθώς και οικιακές συσκευές. Η συνολική γκάμα του διαδικτυακού καταστήματος  ανέρχεται σε 2.500 προϊόντα. Σταδιακά σχεδιάζεται να επεκταθεί με νέες σειρές προϊόντων. Στο νέο ηλεκτρονικό κατάστημα έχουν ήδη ενσωματωθεί και πάνω από 15 εκατομμύρια ψηφιακά προϊόντα, όπως αρχεία μουσικής, βίντεο, παιχνίδια, λογισμικό και e-books.

Media Markt eShopΕάν ένα προϊόν δεν περιλαμβάνεται στην γκάμα του διαδικτυακού καταστήματος, τότε η τιμολόγηση εξακολουθεί να προσδιορίζεται από τους διαχειριστές των κατά  τόπους ανεξάρτητων καταστημάτων της Media Markt, πράμα αρνητικό για τους πελάτες. Αυτός ήταν ένας από τους κυριότερους λόγους (μαζί με τον φόβο των διευθυντών καταστημάτων ότι λόγω του Online Shop θα μειωθούν τα έσοδα των καταστημάτων τους), που μέχρι πρότινος οι ανεξάρτητοι καταστηματάρχες δε συμφωνούσαν στην ανάπτυξη του διαδικτυακού καταστήματος. Αυτό άλλαξε άρδην με τη συμμετοχή των καταστηματαρχών στον τζίρο των διαδικτυακών πωλήσεων.



Κατηγορίες:Χωρίς κατηγορία

Ετικέτες: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: