Honest Commerce: Το «έντιμο» (ηλεκτρονικό) εμπόριο

Επιτέλους ένα (τολμηρό) επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο όσο και να σας ακουστεί κλισέ, ίσως να δώσει το έναυσμα για την απαρχή μιας νέας τάσης στο (ηλεκτρονικό) εμπόριο αυτής τους «έντιμου» εμπορίου. Αυτή  με τη σειρά της πιθανώς να επηρεάσει όλους τους κλάδους και όχι μόνο της βιομηχανίας της μόδας.

Η Honestby είναι μια πλατφόρμα του Βέλγου σχεδιαστή μόδας Bruno Pieters. Προσφέρει προϊόντα σχεδιαστών τα οποία παράγονται με οικολογικό τρόπο καθώς επίσης είναι και τα ίδια φιλικά προς τα ζώα. Κύριο μέλημά της αποτελεί η διαφάνεια των εργασιών της.  Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δημοσιοποιεί τα πάντα γύρω από τα υλικά που χρησιμοποιεί, τις μεθόδους παραγωγής, τους τρόπους τιμολόγησης καθώς και το πώς θα χρησιμοποιηθεί το οποιοδήποτε κέρδος.

Στην πλατφόρμα αρχικά, έχει αναρτηθεί προς πώληση μια συλλογή του Bruno Pieters από 56 κομμάτια για άνδρες και γυναίκες, με μόλις 20 αντικείμενα από κάθε στυλ. Σ’ αυτή συμπεριλαμβάνονται διαφορετικά μεγέθη (στους επόμενους μήνες θα εμπλουτιστεί  η πλατφόρμα με συλλογές και από άλλους «επισκέπτες» σχεδιαστές). Το καινοτόμο είναι ότι, εφόσον ο πελάτης θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για ένα προϊόν, θα βρει κάτω από την ενότητα «σημαντικές πληροφορίες» μια πλήρη περιγραφή των υλικών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του ρούχου, δηλ. τη σύνθεσή τους, το βάρος, τον αριθμό νημάτων ή βαμμένων τεμαχίων, την προέλευση της πρώτης ύλης, ποιός το έπλεξε, αν είναι οργανικό και αν ναι, ποιο πιστοποιητικό κατέχει. Επίσης, θα βρει πληροφορίες για το ύφασμα, το φερμουάρ, την επένδυση, την ετικέτα, τα κουμπιά, το νήμα καθώς και πληροφορίες για τον κατασκευαστή και τον προμηθευτή των παραπάνω υλικών. Στη συνέχεια, ακολουθεί ή ίδια αναλυτική παρουσίαση και για τον υπολογισμό του κόστους. Έτσι, ο πελάτης μαθαίνει πόσα υλικά παραγγέλθηκαν και τι ποσότητα χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή του ρούχου, καθώς και το συνολικό κόστος ενός τεμαχίου ενδύματος. Τέλος, ενημερώνεται για την προσαύξηση και την τελική λιανική τιμή του προϊόντος καθώς και το πως θα χρησιμοποιηθεί το οποιοδήποτε κέρδος.

Η έλλειψη διαφάνειας είναι κύριο χαρακτηριστικό της «κοινωνίας της πληροφορίας». Με αυτή συνήθως εννοούμε τη διείσδυση της λεγόμενης «νέας τεχνολογίας» σε όλους τους παραγωγικούς τομείς και στο γενικό μας περιβάλλον. Αλλά όλοι μας αντιλαμβανόμαστε με τη λέξη «πληροφορία» την έννοια του μηνύματος, του διαγγέλματος, της έντιμης ενημέρωσης και της ειλικρινούς συμβουλής. Όπως είπε ένα γερμανός επιστήμονας ο Gernot Wersig «πληροφορία είναι η μείωση της αβεβαιότητας».

Σε μια κοινωνία, όπου κυριαρχεί η παραπληροφόρηση και όπου η απόκρυψη της αλήθειας σχετικά με την κοστολόγηση των (πολυτελών) προϊόντων είναι ο κανόνας,  κρίνεται επιτακτική μια ειλικρινής προσέγγιση του επιχειρείν. Όπως διάφορες αρχές πιστοποιούν τη σωστή λειτουργία και ασφάλεια των ηλεκτρονικών καταστημάτων, έτσι ίσως στο μέλλον να δούμε αντίστοιχες αρχές που θα πιστοποιούν τα ίδια, για την «έντιμη» ενημέρωσή προς τους πελάτες τους – από ανθρώπους για ανθρώπους.



Κατηγορίες:Business Models, E-Fashion, Αναλύσεις

Ετικέτες: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: