Μια ορατή πραγματικότητα: Το «εικονικό» σούπερ μάρκετ

Σε παλαιότερο άρθρο μας, είχαμε επισημάνει την αναγκαιότητα των λιανοπωλητών να προσαρμοστούν με έξυπνες λύσεις και νέες στρατηγικές στις ταχέως μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών και είχαμε παρουσιάσει τη λειτουργία των εικονικών καταστημάτων (Virtual Stores) του Home Plus της Tesco στην Κορέα.

Το παραπάνω μοντέλο επέκτεινε, αρχικά δοκιμαστικά, η ίδια εταιρεία σε συνεργασία με την Samsung σε ένα «εικονικό» σούπερ μάρκετ με εικονικά ράφια. Το σούπερ μάρκετ στήθηκε στη στάση του μετρό Seoulleung στην πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας, τη Σεούλ.

Πηγή: TESCO plc

Αντί λοιπόν των πραγματικών προϊόντων, ο πελάτης βρίσκει στα ράφια του συγκεκριμένου σημείου πώλησης μόνο τις αντίστοιχες φωτογραφίες των προϊόντων. Δίπλα σε κάθε προϊόν συμπεριλαμβάνεται και ένας γραμμωτός κωδικός QR και ο πελάτης το μόνο που έχει να κάνει είναι να σκανάρει όποιους κωδικούς προϊόντων επιθυμεί από τους συνολικά 35.000, να τους προσθέσει στο “καλάθι” του και η Home Plus να αποστείλει τα αντίστοιχα προϊόντα στο σπίτι του την ώρα που θα επιλέξει. Το κόστος αποστολής ανέρχεται από ένα έως και τέσσερα δολάρια , αναλόγως την ώρα παράδοσης. Τα προϊόντα αποστέλλονται από ένα υποκατάστημα Home Plus της γειτονιάς, στην περιοχή του πελάτη. Κάθε κατάστημα διανέμει ανά δύο ώρες. Συνολικά, η υπηρεσία παράδοσης διατίθεται καθημερινώς για δέκα ώρες.

Το νέο εικονικό κατάστημα προσφέρει υπηρεσίες οι οποίες απευθύνονται στον εκρηκτικά αυξανόμενο αριθμό των χρηστών smartphone στην Κορέα και έχει στεφθεί με επιτυχία. Οι περίπου 650.000 πελάτες που χρησιμοποιούν την κινητή εφαρμογή της εταιρείας πραγματοποιούν εβδομαδιαίως περίπου 27 εκατομμύρια δολάρια τζίρο. Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο, ο κάθε πελάτης δαπανά εβδομαδιαίως μέσω των εικονικών καταστημάτων της Tesco 41,5 δολάρια. Η κινητή εφαρμογή της Home Plus είναι διαθέσιμη προς το παρόν μόνο για χρήστες συσκευών κινητής τηλεφωνίας με λειτουργικό σύστημα Android. Από τον Σεπτέμβριο προβλέπεται η υπηρεσία να γίνει προσιτή και για τους χρήστες του iPhone.

Με την παραπάνω εξαιρετική ιδέα των εικονικών καταστημάτων πειραματίζεται τόσο η Woolworths στην Αυστραλία όσο και η βελγική Delhaize Direct. To ότι το εικονικό σούπερ μάρκετ μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητευομένους του λιανεμπορίου και ως διαδικτυακή πλατφόρμα εκμάθησης αυτού, το δείχνει με εξαιρετικό τρόπο, το εκπαιδευτικό λογισμικό Virtueller Supermarkt της Mediadidact.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Food, Multichannel Commerce, Trends

Ετικέτες: , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: