Easybring και το μέλλον των ταχυμεταφορών

Ηλεκτρονικό εμπόριο δε σημαίνει μόνο να μπορεί κάποιος να αγοράζει και να πουλάει οποιαδήποτε χρονική στιγμή, οποιαδήποτε δηλαδή μέρα αυτός επιθυμεί. Όπως είχαμε αναφέρει σε ένα πρόσφατο άρθρο μας, η άμεση αποστολή και παράδοση προϊόντων σε οποιοδήποτε σημείο της υφηλίου και ιδιαίτερα στην ελληνική επικράτεια, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, αποτελούν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω καθώς και το γεγονός ότι η ανάπτυξη του  ηλεκτρονικό εμπορίου συνεπάγεται την αύξηση των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων, καθίσταται έντονη την ανάγκη για ανεύρεση καινοτόμων εναλλακτικών ταχυμεταφορικών υπηρεσιών

Μια άκρως ενδιαφέρουσα νέα ταχυμεταφορική υπηρεσία  είναι αυτή της νορβηγικής Easybring. Η υπηρεσία «ωτοστόπ» για δέματα, η οποία βρίσκεται ακόμα στην beta εκδοχή και επιτρέπει την αποστολή και μεταφορά δεμάτων μεταξύ ανθρώπων. Όπως είχαμε αναφέρει παλαιότερα, το κοινωνικό δίκτυο επιτρέπει νέες μορφές αγορών που απευθύνονται  «από άτομο σε άτομο». Εκμεταλλευόμενοι το πλεονάζον απόθεμα τους ή την άσκηση των δεξιοτήτων τους, οι συμμετέχοντες καρπώνονται τα ανάλογα κέρδη. Σε αυτή την περίπτωση, οι άνθρωποι συναλλάσσονται μεταξύ τους μέσω της χρονομετρικής μίσθωσης τόσο του πλεονασματικού χρόνου τους όσο και της χρήσης του περιουσιακού τους στοιχείου, δηλ. του αυτοκίνητού τους για τη μεταφορά και παράδοση των δεμάτων. Η easybring προγραμματίζει να λανσάρει  το ερχόμενο καλοκαίρι την παραπάνω υπηρεσία τόσο στη Γερμανία όσο και στη Γαλλία.

Η ψηφιοποίηση και οι νέες δυνατότητες των οικονομικά προσιτών τεχνολογιών «ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων» (RFID) σε συνδυασμό με τα φαινόμενα της έντονης κινητικότητας της κοινωνίας μας  και της αλλαγής των καταναλωτικών συνηθειών τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση των αγαθών δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για νέους πιο διορατικούς παίκτες. Οι τελευταίοι θα αναπτύξουν επιπλέον αξιόπιστες, εναλλακτικές, ποιοτικές, ταχυμεταφορικές υπηρεσίες. Αυτές θα μπορούσαν να ήταν ακόμα και δωρεάν, όχι μόνο για τον καταναλωτή αλλά και για  τον έμπορο. Αρκεί κάποιος να σχεδιάσει το κατάλληλο επιχειρηματικό μοντέλο. Άλλωστε δεν υπάρχει μόνο μια πηγή εσόδων αλλά μια πλειάδα . Αυτό που θα πρέπει να αναλογιστούμε είναι τι θα έκανε σε αυτή την περίπτωση η Google;

Σχετικά άρθρα:



Categories: Crowdsourcing, Αναλύσεις, Sharing Commerce

Tags: , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.