GR.EC.A – ΕΠΑΜ: Δύο φορείς ηλεκτρονικού εμπορίου – σε μία αγορά;

Με ενδιαφέρον διάβασα την ανακοίνωση για την ίδρυση του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ε.Σ.Η.Ε) ή Greek eCommerce Association (GR.EC.A) με τη συμμετοχή 22 ελληνικών μικρών και μεγάλων εταιρειών του χώρου. Προσωπικά όμως απόρησα. Και αυτό, διότι υπάρχει ήδη η ΕΠΑΜ (Ελληνική Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου) η οποία έχει κοινό στόχο μεταξύ άλλων τη διάδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, την υποστήριξη και δικτύωση των μελών του εντός και εκτός των συνόρων της χώρας.

Όπως είχα αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μου, πρώτιστο μέλημα  των φορέων της ελληνικής αγοράς θα πρέπει να είναι η διαφάνεια της ελληνικής αγοράς του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία με τη σειρά της θα οδηγήσει και στην ανάπτυξή του. Προσωπικά, δεν πιστεύω ότι η ύπαρξη πολλαπλών φορέων, οι οποίοι μάλιστα έχουν κοινό στόχο, θα καταφέρουν να επιτύχουν το παραπάνω. Επανειλημμένως έχω αναφέρει ότι κατά τη δική μου άποψη, όταν μιλάμε για τζίρους ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να αναφερόμαστε «στις πωλήσεις από απόσταση». Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, των τηλεπωλήσεων και του m-commerce. Επίσης, με την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση της πολυκαναλικής εμπειρίας στις αγορές των καταναλωτών, θα πρέπει να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συμπεριλαμβάνει όλες τις αγορές που πραγματοποιούνται μέσω όλων των ηλεκτρονικών συσκευών, άσχετα από τη συσκευή και το μέρος που πραγματοποιήθηκαν αυτές οι διαδικτυακές αγορές.

Λαμβάνοντας υπόψη  τα παραπάνω, κρίνεται επιτακτική μια «συγχώνευση» των παραπάνω φορέων, στην οποία ο τελικός φορέας θα πρέπει ακόμη να προσθέσει στου στόχους του και τη δημιουργία ενός «σήματος ποιότητας» για τη πιστοποίηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων, σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας τους. Αυτό από  τη μεριά του θα παρέχει στους καταναλωτές απόδειξη εμπιστοσύνης για το ότι τα ελεγχόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα πληρούν τα καθιερωμένα πρότυπα ποιότητας και ότι συμμορφώνονται πλήρως με τις σχετικές ισχύουσες  διατάξεις γι’ αυτό. Αντίστοιχα, η προθυμία και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διαδικτυακές αγορές μέσω «πιστοποιημένων» διαδικτυακών καταστημάτων θα επιφέρει αύξηση στους τζίρους του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Εύχομαι οι παραπάνω φορείς να βρούνε ένα «κοινό» παρανομαστή για την ανάπτυξη ιδανικών συνθηκών (τόσο για τους καταναλωτές όσο για τις συμμετέχουσες εταιρείες) για το καλό του συνόλου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce

Ετικέτες: , , , , ,

1 reply

  1. Αγαπητέ κύριε Ιντζεϊδη,

    Το ερώτημα που θέτετε στο ενδιαφέρον άρθρο σας είναι εύλογο. Κατά τη διάρκεια των διεργασιών σύστασης του Greca, τα ιδρυτικά μέλη συζήτησαν την προοπτική ένταξης τους στην ΕΠΑΜ. Μάλιστα σε μια από τις αρχικές συναντήσεις ο Πρόεδρος της ΕΠΑΜ κ. Κουρνιώτης παρουσίασε τους σκοπούς και τη δράση της. Με σημαντικά μεγάλη πλειοψηφία αποφασίσαμε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι αρκετά ευρύτερο σαν αντικείμενο, αντιμετωπίζει κάποιες κοινές αλλά και αρκετές διαφορετικές προκλήσεις από τις «πωλήσεις από απόσταση» και έχει νόημα η ίδρυση ενός διαφορετικού συνδέσμου. Άλλωστε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο ιδρύθηκε η European eCommerce Association, ενώ υπήρχε η EMOTA.

    Ομόφωνα τα ιδρυτικά μέλη αποφάσισαν ότι μετά από τη σύσταση του συνδέσμου και αφού αποκτήσει κάποιες βασικές δομές θα ανοίξει ένας διάλογος με την ΕΠΑΜ για πιθανή συγχώνευση ή απορρόφηση. Προφανώς ξεκινάμε με διάθεση για συνεννόηση, συνεργασία, κοινή δράση και εφόσον προκύψει κάποια συγχώνευση.

    Όσον αφορά τα θέματα διαφάνειας, πιστοποίησης, δεοντολογίας κα που αναφέρετε ως προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, δεν θα μπορούσαμε παρά να συμφωνήσουμε. Κρίνονται ως πολύ σημαντικά από τα μέλη μας και να είστε σίγουρος ότι θα δείτε αρκετές δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

    Με εκτίμηση

    Νίκος Γουλής

    Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής
    Greca

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: