Audi: Έφτασε η «εικονική» πώληση αυτοκινήτων

Πρόσφατα, σε διάφορα άρθρα μου, είχα αναφερθεί τόσο στις επιπτώσεις που έχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στα εμπορικά κέντρα όσο και στη μετάλλαξη των καταστημάτων σε χώρους επίδειξης. Επίσης, σε παλαιότερο άρθρο μου, είχα αναφερθεί  στην έννοια του «εικονικού» σούπερ μάρκετ.

Για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και των αντιπροσώπων της, η προβολή της αυξημένης γκάμα των μοντέλων τους σε εκθεσιακούς χώρους, γίνεται ολοένα και πιο δαπανηρή και πολύπλοκη υπόθεση. Η Audi, παρουσίασε πρόσφατα μια καινοτομική λύση, καθώς αποτόλμησε να ανοίξει τον πρώτο αποκλειστικά ψηφιακό χώρο πώλησης,  «Audi City», στο κέντρο του Λονδίνου. Η εν λόγω εταιρεία είναι όντως μια επιχείρηση που  το κοινό της αλλά και η ίδια είναι θετικά προσκείμενη προς τις (ψηφιακές) καινοτομίες (στις διαφημιστικές καμπάνιες της επικοινωνεί το μήνυμα: Πρόοδος μέσω της τεχνολογίας).

Στον συγκεκριμένο ψηφιακό χώρο (μεγέθους μόνο 420 τ.μ.) ο οποίος έχει τη μορφή σαλονιού και είναι γεμάτος οθόνες  τα αυτοκίνητά της δεν εκτίθενται  «ζωντανά» αλλά «εικονικά». Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να δει το μοντέλο του αυτοκίνητου που τον ενδιαφέρει στις πραγματικές διαστάσεις του καθώς επίσης όλες τις μηχανικές και τεχνικές λεπτομέρειές του και όλο τον εξοπλισμό του (για ένα μόνο μοντέλου αυτοκινήτου, ο πελάτης έχει σήμερα περίπου 3,3 εκατ. επιλογές εξοπλισμού). Τον πελάτη εξυπηρετεί ένας υπάλληλος, ο λεγόμενος «διαχειριστής πελατειακών σχέσεων», ο οποίος και παραμένει σε μόνιμη επαφή με τον πελάτη, από την αρχή της  πρώτης επαφής μέχρι και τη στιγμή που θα αποφασίσει να αγοράσει ένα αυτοκίνητο. Ακόμη ο υπάλληλος εξακολουθεί να συνδράμει στην μετά την πώληση υποστήριξή του καθώς και να του παράσχει τυχόν επιπλέον υπηρεσίες.

Η Audi σχεδιάζει να επεκτείνει το παραπάνω εκθεσιακό μοντέλο της, ανοίγοντας μέχρι το 2015 συνολικά είκοσι τέτοιου είδους εικονικές εκθέσεις. Οι επόμενοι εκθεσιακοί χώροι «Audi City» θα ανοίξουν στο Πεκίνο και στο Βερολίνο.

Όπως είναι κατανοητό, οι συγκεκριμένες ψηφιακές εκθέσεις δε δρουν σε αυτή τη φάση ως υποκατάστατα των παραδοσιακών σημείων πώλησης, αλλά ως σημείο επαφής (touchpoint), εμπλουτίζοντας την ψηφιακή και πολυκαναλική εμπειρία των πελατών της. Με τη βοήθεια αυτή, η Audi προσπαθεί να ενθουσιάσει τους πελάτες της και να πωλήσει εκείνα τα μοντέλα, τα οποία δεν μπόρεσαν οι παραπάνω να βιώσουν σωματικά προηγουμένως . Κάθε ψηφιακή έκθεση της Audi City είναι συνδεδεμένη με έναν αντιπρόσωπό της (προς το παρόν τουλάχιστον), ο οποίος με την ιδιότητά του ως η κεντρική έδρα ικανοτήτων, διαθέτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών της Audi.

Οι εξελίξεις στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της εμπορίας αυτοκινήτων αναμένονται να είναι τα επόμενα χρόνια ραγδαίες. Ο πελάτης και οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειές του (η πρόσβαση σε υλικά αγαθά και όχι η κτήση τους θα είναι πλέον το ζητούμενο) είναι αυτός που καθοδηγεί και τη συγκεκριμένη αγορά. Το ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει το μέλλον της όχι πια ως καθαρά κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλά ως παρόχους υπηρεσιών μετακίνησης νομίζω τα λέει όλα.

Σχετικά άρθρα:



Categories: Multichannel Commerce, Trends

Tags: , , , , , , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.