Pixmania: Πλήρη εξαγορά από την Dixons

Ο αγγλικός όμιλος εμπορίας ηλεκτρονικών ειδών Dixons  στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων οι αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών Currys και PC World πρόσφατα ανακοίνωσε επίσημα την αγορά του υπολοίπου μειοψηφικού πακέτου μετοχών ύψους 22% της γαλλικής Pixmania, καταβάλλοντας το ποσό των 10 εκατ. ευρώ στους ιδρυτές της. Να υπενθυμίσω ότι  η Dixons κατέχει το 77% των μετοχών της Pixmania από τον Απρίλιο του 2006.  Οι συνολικές πωλήσεις της Pixmania ανήλθαν για το 2011 στις 665 εκατ. αγγλικές λίρες παρουσιάζοντας μείωση 10% σε σχέση με το 2010 και λειτουργικές ζημίες ύψους 20 εκατ. αγγλικών λιρών έναντι των κερδών ύψους 3,5 εκατ. αγγλικών λιρών σε σχέση με το 2010.

H Pixmania με το ηλεκτρονικό της κατάστημα δραστηριοποιείται σε 26 ευρωπαϊκές χώρες καθώς επίσης λειτουργεί 17 καταστήματα σε επιλεγμένες χώρες κάτω από την επωνυμία της. Στην Ελλάδα η Dixons κατέχει  ηγετική θέση στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών μέσω των καταστημάτων  Kωτσόβολος και  Electro World.

Όπως στην περίπτωση της Media Markt αλλά και της αμερικανικής Best Buy, έτσι και η Dixons παρουσιάζει βάσιμο έλλειμμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού για το οικονομικό έτος 2011 – 2012, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 8,18 δισ. αγγλικές λίρες σημειώνοντας μείωση κατά 3% σε σχέση με το 2010. Παρά το γεγονός ότι  το οικονομικό έτος 2010 – 2011 οι συνολικές διαδικτυακές πωλήσεις της αντιπροσώπευαν το 10%,  δηλαδή 842,7 εκατ. αγγλικές λίρες, από αυτές τα 733,5 εκατ. αφορούσαν διαδικτυακές πωλήσεις μέσω της πλατφόρμας της Pixmania.  Αυτός είναι και ο λόγος, λοιπόν, που στρατηγικά πρώτη η Dixons εξαγόρασε έναν Online Pure Player, την Pixmania. Με την παραπάνω εξαγορά, εμμέσως η Dixons παραδέχτηκε ότι μόνη της δεν μπορούσε παίξει σημαντικό ρόλο στις (διαδικτυακές) αγορές του μέλλοντος. Το ίδιο αυτονόητο έπραξαν αργότερα και οι κυρίαρχοι παίκτες των αντίστοιχων αγορών στη Γερμανία και την Ελβετία με την εξαγορά της Redcoon από την Media Markt και της Digitec από την Migros, αντίστοιχα.

Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στο φαινόμενο του Showrooming και τις επιπτώσεις που θα φέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο στα εμπορικά κέντρα. Στο αβέβαιο περιβάλλον του παραδοσιακού λιανεμπορίου, τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών αιμορραγούν όσο κανένας άλλος κλάδος. Δείγμα αυτού είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση της Dixons να κλείσει τα 60 καταστήματά της στην Αγγλία για οικονομικούς λόγους στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Multichannel Commerce

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: