Auctionata: Το μέλλον των δημοπρασιών έργων τέχνης

Μια από τις πιο βέλτιστες πρακτικές του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο μελλοντικά θα βρει εφαρμογές σε όλους του κλάδου του εμπορίου, είναι το πάντρεμα ενός ζωντανού διαδικτυακού προγράμματος με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράδειγμα τέτοιας βέλτιστης πρακτικής είναι η Auctionata, μια γερμανοαυστριακή εταιρεία,  στην οποία επένδυσαν φέτος τον Ιούνιο η Holtzbrinck Ventures και η e.ventures και η οποία παντρεύει το διαδικτυακό πρόγραμμα των ζωντανών δημοπρασιών της με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η παραπάνω εταιρεία λαμβάνει αντικείμενα όπως έργα τέχνης και αντίκες τόσο από ιδιώτες και συλλέκτες όσο και εμπόρους, τα οποία και μεταπωλεί μέσω του διαδικτυακού καταστήματός της καθώς και μέσω των ζωντανών δημοπρασιών, τις οποίες μπορούν να παρακολουθήσουν σε live streaming οι ενδιαφερόμενοι μέσω του διαδικτύου. Η εκτίμηση όλων των ειδών αντικειμένων γίνεται από ειδικούς πραγματογνώμονες (αυτή την στιγμή ανέρχονται σε 200). Κάθε ένας εκτιμητής ξεχωριστά είναι διεθνώς αναγνωρισμένος πραγματογνώμονας στο τομέα του. Οι παραπάνω πραγματογνώμονες εκτιμούν τα αντικείμενα προς δημοπράτηση και βρίσκονται στη διάθεση των ενδιαφερομένων για οποιεσδήποτε ερωτήσεις έχουν σχετικά με τα δημοπρατούμενα αντικείμενα.

Προς στιγμή, η Auctionata λειτουργεί το διαδικτυακό κατάστημά της, ενώ από τις 7 Δεκεμβρίου του 2012 θα προστεθούν και εβδομαδιαίες ζωντανές δημοπρασίες, οι οποίες θα προβάλλονται μέσω του διαδικτύου. Έτσι, με αυτό τον τρόπο, για πρώτη φορά οποιοσδήποτε, σε οποιαδήποτε σημείο του κόσμου και να βρίσκεται, θα μπορεί να υποβάλλει την προσφορά του για το δημοπρατούμενο αντικείμενο που τον ενδιαφέρει, ζωντανά σε πραγματικό χρόνο.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι για την πρώτη αξιολόγηση ενός αντικειμένου προς δημοπράτηση, απαιτείται μόνο μια φωτογραφία του. Μόνο για τα αντικείμενα αξίας άνω των 5.000 ευρώ, κρίνεται απαραίτητη η αποστολή αυτών με σκοπό τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Ο αποστολέας μετέπειτα λαμβάνει δωρεάν μια μη δεσμευτική προσφορά εκτίμησης του αποστέλλοντος αντικείμενου.

Η Auctionata εκτός από την πώληση αναλαμβάνει επίσης τον διακανονισμό των πληρωμών καθώς και την αποστολή των αντικειμένων σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Η αμοιβή της Auctionata προέρχεται τόσο από τους πωλητές όσο και από τους αγοραστές των δημοπρατούμενων αντικειμένων. Το ύψος της προμήθειας που παρακρατείται από τους πωλητές των αντικειμένων ανέρχεται από 11,9% έως και 23,8% από την τιμή πώλησης ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του αγοραστή ανέρχεται στο 23,8%.

Όσον αφορά την εγγύηση γνησιότητας, τα δημοπρατούμενα αντικείμενα της Auctionata συνοδεύονται από 25ετή εγγύηση γνησιότητας. Το ερώτημα που τίθεται εύλογα είναι εάν η συγκεκριμένη εταιρεία θα υπάρχει μετά από 25 χρόνια. Κανείς δεν το ξέρει αυτό. Ο τρόπος όμως με τον οποίο προσεγγίζει το εμπορικό κομμάτι μέσω της «ζωντανής» πώλησης είναι αρκετά ικανοποιητικός. Άλλωστε, τέτοια μοντέλα μπορούν να αποδώσουν μόνο τότε, όταν η δραματουργία και η παρουσίαση του ζωντανού προγράμματος (δημοπρασίες) κάνουν χρήση του κανόνα των 4P (Picture – παρουσίαση προϊόντος και ενδεχομένως των λειτουργιών αυτού,  Promise – αγγελία υπόσχεσης οφέλους,  Proof – τεκμηρίωση οφέλους, Push – παρότρυνση των τηλεθεατών για αγορά). Ο ρόλος του παρουσιαστή-δημοπράτη είναι να εφαρμόσει τον παραπάνω κανόνα. Άραγε θα το πετύχει;



Κατηγορίες:e-commerce, Live Shopping, Trends

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: