Τα τελευταία νέα του ηλεκτρονικού επιχειρείν, καθημερινά πριν τις 10 το πρωί
– Διεθνή –
Emeza: Η Zalando ξεκίνησε τη λειτουργία της Emeza, μιας πλατφόρμας για πολυτελή ρουχισμό. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι πρόσφατα η επενδυτική εταιρεία Rocket Internet (στην οποία και ανήκει η Zalando) των περιβόητων αδερφών Samwer κέρδισε πρόσφατα τον γαλλικό όμιλο πολυτελών brands PPR ως στρατηγικό επενδυτή. H PPR επένδυσε 13 εκατ. δολάρια στη Bigfoot, την εταιρεία Holding των αδερφών Samwer.
Casin0: Η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Casino δοκιμάζει τα «εικονικά» ράφια. Ειδικότερα, η Casino έστησε το εικονικό ράφι της σε ένα εμπορικό κέντρο στο Παρίσι.
Στο παρελθόν, σας είχα παρουσιάσει τις έξυπνες λύσεις των εικονικών καταστημάτων (Virtual Stores) της αγγλικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Tesco που εφήρμοσε στην Κορέα τόσο με την μορφή αφισών, όσο και με την μορφή «εικονικών» σούπερ μάρκετ με εικονικά ράφια. Επίσης, σας είχα παρουσιάσει τα (1.000) «εικονικά» σούπερ μάρκετ της κινεζικής Yihaodian καθώς και τη διαδραστική βιτρίνα της Adidas στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας.
– Ελλάδα –
Ταχυδρομική αγορά: Στην ετήσια έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών – Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για το 2011, η ταχυδρομική αγορά, η οποία βρίσκεται στο κατώφλι της πλήρους απελευθέρωσης, παρουσιάζει υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, υποχώρηση του αριθμού των διακινούμενων αντικειμένων αλλά και μείωση των απασχολούμενων στον κλάδο. Ειδικότερα, το 2011 τα ΕΛΤΑ, ως φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας, κατείχαν το 90% του μεριδίου της συνολικής αγοράς από πλευράς πλήθους αντικειμένων, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 57,8% των εσόδων. Από την άλλη, οι επιχειρήσεις των ταχυμεταφορών κατείχαν το 8,2% της αγοράς από πλευράς πλήθους αντικειμένων, που όμως αντιστοιχεί στο 41,6% των ταχυδρομικών εσόδων. Η πλειονότητα των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων αφορά επιστολές σε ποσοστό 96,7%, ενώ τα δέματα αποτελούν μόλις το 3,3%. Σχετικά με τον χρόνο διακίνησης αντικειμένων από τις εταιρείες ταχυμεταφορών, (μόνο) 4% των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε αυθημερόν, ποσοστό 80% επιδόθηκε μέσα σε μια μέρα από την παραλαβή τους, ενώ το 16% σε περισσότερες από μια μέρες. Το πλήρες κείμενο της μελέτης της ΕΕΤΤ μπορείτε να βρείτε εδώ (αρχείο Pdf). Όπως είχα αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μου, η άμεση, «αυθημερόν παράδοση» (Same-Day Delivery) και ασφαλή αποστολή και παραλαβή προϊόντων είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επίσης, σε άλλα άρθρα μου είχα επισημάνει την ανάγκη για ανεύρεση καινοτομικών εναλλακτικών ταχυμεταφορικών υπηρεσιών και σας είχα παρουσιάσει μερικές από αυτές, όπως αυτές της Easybring και της Shutl. Τέλος, στο παρελθόν σας είχα παρουσιάσει εκτενέστερα και την τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου «Click & Collect» με την ανάπτυξη νέων φυσικών σημείων παράδοσης.
Σχετικά άρθρα:
- Ψηφιακές αλχημείες: Polyvore, Comet, Διείσδυση των Social Media στην Ελλάδα
- Ψηφιακές αλχημείες: Internetstores, Fab, Marie Claire
- Ψηφιακές αλχημείες: PennyRead, Toys”R”Us, RetailBusiness Awards
- Ψηφιακές αλχημείες: Digitec, ShowroomPrive, Ωράριο Λιανεμπορίου
- Ψηφιακές αλχημείες: Zalando, Foldify, Amazon, Carrefour Μαρινόπουλος
- Ψηφιακές αλχημείες: Amazon, Imagine Fashion, eFood
- Ψηφιακές αλχημείες: Rocket Internet, Google, e-volutions awards
- Ψηφιακές αλχημείες: Zalando, One Kings Lane, Cookisto
- Ψηφιακές αλχημείες: Tesco, Dafiti, Xombli
Categories: e-commerce, Logistics
Απάντηση