Τα τελευταία νέα του ηλεκτρονικού επιχειρείν, καθημερινά πριν τις 10 το πρωί
– Διεθνή –
HMV: Όπως και στη βιομηχανία του βιβλίου έτσι και στη μουσική βιομηχανία, οι νέες τεχνολογίες οδηγούν σε αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Κανένα όμως μέρος αυτής της μουσικής βιομηχανίας δεν επηρεάζεται περισσότερο από τις παραπάνω αλλαγές από όσο τα δισκοπωλεία. Κανείς δε φαίνεται να βρίσκει ασυλία. Οι «αποκλειστικά» διαδικτυακοί παίκτες της αγοράς (Online Pure Player) όπως η Apple και η Amazon, ταρακουνούν τις αγορές, ενώ οι παραδοσιακοί παίκτες ψάχνουν απεγνωσμένα ευκαιρίες χάραξης μιας νέας στρατηγικής. Συχνά κάτι τέτοιο συνδέεται με σημαντικές αρνητικές συνέπειες για τους καθιερωμένους παίκτες της αγοράς, γιατί όποιος χάσει το τρένο της ψηφιοποίησης, αγνοώντας τις εξελίξεις της αγοράς, χάνει και το παιχνίδι. Αυτή την εξέλιξη είχε η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων δίσκων και dvd στο Ην. Βασίλειο HMV, η οποία υπέβαλε χθές αίτηση πτώχευσης. Ο ελεγκτικός οίκος Deloitte ανέλαβε τη διαχείριση της βρετανικής αλυσίδας η οποία διατηρεί 239 καταστήματα. Σε κίνδυνο βρίσκονται πάνω από 4.300 θέσεις εργασίας. Το πρώτο κατάστημα της η HMV το άνοιξε στη θρυλική Oxford Street το 1921. Οι ζημιές της για το πρώτο εξάμηνο του 2012 ανήλθαν στα 44,4 εκατ. ευρώ. Την ίδια τύχη με την HMV είχε πρόσφατα και η γαλλική Virgin.
Chrono24: Η αξία συναλλαγών που πραγματοποιούνται μέσω της Chrono24, της μεγαλύτερης διαδικτυακής πλατφόρμας αγοράς ρολογιών πολυτελείας, ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της Tim Stracke, η μέση αξία ενός ρολογιού ανέρχεται στα 6.000 ευρώ. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει καθημερινά περισσότερες από 150.000 επισκέψεις, ενώ διαχειρίζεται 38 Domains και υποστηρίζει 22 γλώσσες. Οι έμποροι προέρχονται από 65-70 διαφορετικές χώρες και οι οποίοι για την προβολή των ρολογιών τους στη συγκεκριμένη πλατφόρμα χρεώνονται από 49-999 ευρώ μηνιαίως. Αντίστοιχα, η Chrono24 παρακρατεί από τους αγοραστές μία προμήθεια ύψους 2% από την αξία αγοράς του ρολογιού, η οποία όπως δεν ξεπερνάει τα 49 ευρώ. Σε παλαιότερο άρθρο μου, ανέφερα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ο μοχλός ανάπτυξης του κλάδου πολυτελείας.
– Ελλάδα –
notosgalleries: Η notosgalleries παρουσιάσε πρόσφατα τη νέα ipad εφαρμογή της. Ο κάθε χρήστης ipad έχει τη δυνατότητα να τη κατεβάσει και να απολαύσει το διαδραστικό περιοδικό IN Fall-Winter 2013, που τον μεταφέρει στον κόσμο της μόδας και της ομορφιάς των πολυκαταστημάτων notosgalleries. Πατώντας σε επιλεγμένες σελίδες υπάρχει σύνδεση με video υλικό κάποιων brands. Μέσα από την ipad μορφή του περιοδικού ΙΝ των notosgalleries, οι χρήστες ipad μπορούν να ενημερωθούν για όλες τις καινούριες τάσεις μόδας και ομορφιάς. Πρόσφατα είχα αναλύσει την επανάσταση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο από τον «καναπέ» και τον ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο των εφαρμογών κινητών συσκευών (mobile apps) ως κανάλια διανομής και κανάλια επικοινωνίας.
Σχετικά άρθρα:
- Ψηφιακές αλχημείες: Virign Megastores, Butlers, Apple
- Luxury: Το ηλεκτρονικό εμπόριο μοχλός ανάπτυξης του κλάδου πολυτελείας
- Ψηφιακές αλχημείες: Internetstores, Fab, Marie Claire
- Couch Commerce: Επανάσταστη στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο από τον «καναπέ»
Categories: e-commerce
Απάντηση