Teespring: Παραγωγή χρηματοδοτούμενων T-Shirts κατ’ απαίτηση

Στο παρελθόν, είχα αναφερθεί σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα επιχειρηματικά μοντέλα του Ηλεκτρονικού εμπορίου, σε αυτό του On-Demand Commerce, δηλ. στην παραγωγή κατ’ απαίτηση των μελών (Crowd). Ειδικότερα σας είχα παρουσιάσει τις βέλτιστες πρακτικές τους σε διαφόρους κλάδους της βιομηχανίας, όπως της MyFab από την αγορά επίπλου, της Shapeways από την αγορά τρισδιάστατων αντικειμένων (3D-Print), της CreateSpace της Amazon από την αγορά αυτοέκδοσης βιβλίου (print on demand) και τέλος της Stylyt, μιας πλατφόρμας μόδας με την οποία οι χρήστες της ψηφίζουν τα σχέδια που θα παραχθούν σε περιορισμένο αριθμό και που μετέπειτα θα λάβουν την πραγματική επωνυμία των σχεδιαστών τους.

TeespringΌπως και στις παραπάνω πλατφόρμες, έτσι και σε αυτή της Teespring, την οποία η NewYork Times χαρακτηρίζει ως «Kickstarter για T-Shirts», προωθούνται για παραγωγή μόνα τα αντικείμενα (σε αυτήν την περίπτωση μπλουζάκια) για τα οποία θα έχουν προηγηθεί οι απαραίτητες προπαραγγελίες και η ενδεχόμενη χρηματοδότηση. Τον αριθμό τους έχει αποφασίσει για ένα συγκεκριμένο σχέδιο ο ίδιος ο σχεδιαστής, όπως και τη διάρκεια της συγκεκριμένης καμπάνιας. Εφόσον η συγκεκριμένη καμπάνια, το συγκεκριμένο δηλαδή σχέδιο δε στεφθεί με επιτυχία, τα συγκεκριμένα μπλουζάκια δε θα εκτυπωθούν και δε θα χρεωθεί ο δημιουργός. Ο ίδιος, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να τρέξει την ίδια καμπάνια, αλλά με διαφορετική τιμή ή και διαφορετικό όριο προπαραγγελιών. Είναι κατανοητό, ότι στο παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο, για την επιτυχή έκβαση μιας συγκεκριμένης καμπάνιας-σχεδίου, ιδιαίτερο ρόλο παίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το κοινωνικό εμπόριο (social commerce).

Σε διάστημα λιγότερο από δύο εβδομάδες, η Teespring έλαβε επενδυτικά κεφάλαια ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων, ενώ η ίδια προβλέπει ότι με τους ρυθμούς ανάπτυξής της (46% αύξηση μηνιαίως), ο τζίρος του Απριλίου θα περάσει το ποσό του 1 εκατ. δολαρίων. Μέχρι στιγμής πάνω από 1.673 «δημιουργοί» έχουν σχεδιάσει μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας τα εξατομικευμένα μπλουζάκια τους, ενώ έχουν αποσταλεί πάνω από 25.000 μπλουζάκια σε 40 διαφορετικές χώρες.

Η Teespring συνεργάζεται με ένα δίκτυο μεταξοτυπιών τα οποία είναι απαραίτητα τόσο κατά την εκτύπωση των T-Shirts όσο και για την επιστροφή παραγγελιών. Τα έσοδα του επιχειρηματικού μοντέλου της προέρχονται από ένα πάγιο ποσό που παρακρατεί για τις υπηρεσίες της για κάθε εκτυπωμένο μπλουζάκι. Ενώ η τιμή πώλησης αυτού βρίσκεται στην ευχέρεια του δημιουργού του καθώς ο ίδιος μπορεί να θέσει όποια τιμή πώλησης αυτός επιθυμεί.

Αρνητικά χαρακτηριστικά της παραπάνω υπηρεσίας είναι το υψηλό σχετικά κόστος διεθνών αποστολών εκτός Αμερικής (10 δολάρια + 1 δολάριο για κάθε πρόσθετο μπλουζάκι) και η μεγάλη διάρκεια παράδοσης των προϊόντων (17 – 21 μέρες από το τέλος της συγκεκριμένης ενέργειας).

Ο παραπάνω έξυπνος τρόπος χρηματοδότησης της κατ’ απαίτησης παραγγελίας μπορεί να βρει πλήθος εφαρμογών και σε άλλους κλάδους της βιομηχανίας. Απλώς παρακολουθήστε το περιβάλλον σας ή μελετήστε το συναρπαστικό κόσμο της Μαζικής Εξατομίκευσης!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:Business Models, Crowdfunding, e-commerce, E-Fashion, Mass Customization, On-Demand Commerce, Social Commerce

Ετικέτες: , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: