Quick Response Code – Πότε αποδίδουν οι κώδικες QR*;

Σίγουρα όλοι θα γνωρίζετε τα χαοτικά μαυρόασπρα τετράγωνα barcode δύο διαστάσεων (QRCodes),  τα οποία δημιουργήθηκαν από την ιαπωνική εταιρεία Denso Wave το 1994 και τα συναντάμε παντού. Υπάρχουν σε εφημερίδες, σε περιοδικά και σε καταλόγους, στις συσκευασίες προϊόντων, σε υπαίθριες διαφημίσεις, στην τηλεόραση, σε emails και σε ιστοσελίδες, σε βιτρίνες καταστημάτων, σε εικονικά ράφια αλλά και σε μπλουζάκια ή ακόμα και σε αυτοκίνητα.

Παρόλη την έντονη διαφημιστική προβολή τους, η χρήση των διαφορετικών κωδικών QR από τους χρήστες της κινητής τηλεφωνίας είναι περιορισμένη. Σύμφωνα με την Forrester, στην Ευρώπη το 2012 μόλις το 6% των Ευρωπαίων πραγματοποίησαν σάρωση των κωδικών QR τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Χρόνο με τον χρόνο όμως καταγράφεται αυξητικά η χρήση τους.  Σύμφωνα με την Scanlife, έναν από τους κορυφαίους  παρόχους πλατφόρμας κωδικών QR στον κόσμο, το τρίτο τρίμηνο του 2013 καταγράφηκαν 24 εκατ. σαρώσεις, με πάνω από 180 σαρώσεις το λεπτό. Αξιοσημείωτο είναι ότι η χρήση των QR-Codes βρίσκεται σε πιο προχωρημένο στάδιο στην αμερικανική αγορά από ότι στην Ευρώπη, σύμφωνα με την emarketer.

Nescafe-Dolce-GustoΟι κωδικοί QR κατανοούνται συνήθως ως το ιδεατό πολυκαναλικό εργαλείο  γεφύρωσης της μετάβασης των Offline και Online δραστηριοτήτων των πολυκαναλικών καταναλωτών. Ενώ η δημιουργία των QR-Codes είναι εξαιρετικά εύκολη υπόθεση. Επισκεφτείτε π.χ. την ιστοσελίδα  http://qrcode.kaywa.com, συμπληρώστε απλώς την ηλεκτρονική διεύθυνσή σας ή τη διεύθυνσή σας στο facebook και είστε έτοιμος. Ενώ μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν και το πρόγραμμα σάρωσης της QR Code.

Δυστυχώς, όμως, η εικόνα των QR-Codes δεν είναι άρτια. Το κύριο πρόβλημα χρήσης των QR-Codes βρίσκεται στην εκτέλεση (δείτε εδώ μερικά εξαιρετικά παραδείγματα κακής χρήσης). Ενώ η κύρια κριτική των καταναλωτών έγκειται στην έλλειψη διορατικότητας σχετικά με τη χρηστικότητα των συνδεδεμένων πληροφοριών.

Όποιος χρησιμοποιήσει τους παραπάνω κωδικούς σε email, σε ιστοσελίδες, σε συσκευασίες απλώς και μόνο για να παραπέμψει τους χρήστες της εφαρμογής στην ιστοσελίδα του, σίγουρα θα απογοητεύσει τους πελάτες του. Και αυτό διότι οι πελάτες που μπαίνουν στον κόπο να σαρώσουν με το κινητό τους έναν κωδικό QR, αναμένουν να λάβουν αποκλειστικές πληροφορίες, έναν διαγωνισμό ή ακόμα και εκπτωτικά κουπόνια, με μια δόση διαδραστικής δημιουργικότητας. Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν έγκειται στον κωδικό QR αλλά στην αδυναμία της καμπάνιας, του μοτίβου.

QR-The-Disruption-Revolutio

Παράδειγμα: Εάν σαρώσετε το παραπάνω κώδικα QR, θα μπορέσετε να κατεβάσετε δωρεάν το εξαιρετικό βιβλίο «The Disruption Revolution | Your Innovation Handbook»

Τι θα πρέπει να εξετάσετε, για να τρέξετε με επιτυχία καμπάνιες με κωδικούς QR;

  1. Εξηγείστε ξεκάθαρα στον πελάτη τι έχει να περιμένει από τη χρήση του κωδικού QR.
  2. Η χρήση των κωδικών QR δε θα πρέπει να γίνεται απομονωμένα ως αυτοσκοπός, αλλά στο πλαίσιο μιας ουσιαστικής αλληλεπίδρασης.
  3. Το κοινό-στόχο σας- χρησιμοποιεί τα έξυπνα κινητά και είστε σίγουροι ότι γνωρίζουν τη χρήση των κωδικών QR;
  4. Προσφέρετε μια υπεραξία. Ο πελάτης θα αναρωτηθεί, τι έχω να κερδίσω;
  5. Το όφελος θα πρέπει να ταιριάζει με την κατάσταση της χρήσης κατά τη σάρωση του κωδικού QR.
  6. Δώστε προσοχή στον σχεδιασμό του κωδικού. Αυτός θα πρέπει να τοποθετηθεί σε ορατό σημείο ενώ το μέγεθός του δε θα πρέπει να είναι μικρότερο των 2 Χ 2 εκατοστών.
  7. Επιπλέον, αυτός θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί εκεί όπου είναι χρήσιμα για τους πελάτες και μπορούν να κάνουν χρήση των κινητών τους.
  8. Η QR καμπάνια θα πρέπει να είναι βελτιστοποιημένη οπωσδήποτε για κινητές συσκευές.

Νέες τεχνολογίες, όμως, έρχονται να υποκαταστήσουν τη χρήση των κωδικών QR, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality) και η Touchcode (πρόκειται  για έναν αόρατο ηλεκτρονικό κωδικό, τυπωμένο σε χαρτί, ταινία ή ετικέτα και μέσω του οποίου, μόλις ακουμπήσετε τη φορητή συσκευή σας σε αυτό, το περιεχόμενο ζωντανεύει).

Ασχέτως, όμως, ποια από τις παραπάνω τεχνολογίες θα χρησιμοποιήσετε, το δυναμικό τους είναι τεράστιο. Αρκεί αυτές να σκηνοθετηθούν έξυπνα και να ενσωματωθούν δημιουργικά στο πλαίσιο μιας πολυκαναλικής στρατηγικής. Τότε, και μόνο τότε, οι μάρκες θα μπορέσουν να μπουν πραγματικά στο «εσωτερικό» των κινητών  τηλεφώνων.

*Το παραπάνω άρθρο μου δημοσιεύθηκε πρώτα στο εσωτερικό δίκτυο των εμπόρων της skroutz.gr στις 03.02.2014

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις, Location Based Services, M-Commerce, Multichannel Commerce, Trends

Ετικέτες: , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: