Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η εξειδίκευση είναι μοχλός ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μια από τις εταιρείες που έχει εφαρμόσει εξαιρετικά το παραπάνω είναι η γερμανική Windeln.de με έδρα το Μόναχο, η οποία πουλάει τα πάντα για τα νεογέννητα και τα νήπια παιδιά.
Η Windeln.de ιδρύθηκε το 2010 και διακινεί πάνω από 40.000 κωδικούς προϊόντων (μεταξύ αυτών παιδικά καρότσια και παιδικά καθίσματα) από 500 επώνυμες μάρκες. Ο τζίρος της για το έτος 2013 διπλασιάστηκε στα 65 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2012.
Η (κερδοφόρα) Windeln.de απαριθμεί 250.000 ενεργά μέλη, με μέση αξία παραγγελίας τα 80 ευρώ. Ενώ πρόσφατα (αρχείο PDF), στα πλαίσια της στρατηγικής εξάπλωσης της σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, η ίδια εξαγόρασε την ελβετική Kindertraum.ch.
Στο περσινό συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου Κ5, ο διευθύνων σύμβουλος της Windeln.de, Alexander Brand, έδειξε με εξαιρετικό τρόπο, πως με την ανάπτυξη και λειτουργία ενός ιδιόκτητου συστήματος ανάλυσης της βάσης δεδομένων τους, μπορούν να προβλέψουν όχι μόνο τον τζίρο των επόμενων μηνών, αλλά και το τι προϊόντα πρόκειται να παραγγείλουν τα νέα ζευγάρια μετά σε μια δεδομένη χρονική περίοδο. Έτσι παραδείγματος χάρη, ξέρουν ότι μόλις το νεογέννητο γίνει 2 ετών, το προϊόν που θα παραγγείλουν οι νέοι γονείς είναι τα τεστ εγκυμοσύνης!
Η Windeln.de έχει λάβει επενδυτικά κεφάλαια από διάφορες εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων, όπως την 360 Capital Partners, την Acton Capital Partners, την DN Capital και την πολωνική MCI.
Ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός οτι η P&G ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία του δικού της eShop και στη Γερμανία. Φυσικά δεν το πράττει για λόγους Branding και Έρευνας, αλλά ακολουθεί τη στρατηγική εξέλιξης του Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επώνυμων προϊόντων.
Σχετικά άρθρα:
- K5 Conference 2013: Ποια θέματα ξεχώρισαν στο συνέδριο στο Μόναχο
- Zooplus: Παράγοντες επιτυχίας – Η εξειδίκευση και η διεθνοποίηση
- Zulily: Το πρώτο Shopping Club που μπαίνει στο Χρηματιστήριο
- Η εξέλιξη της στρατηγικής Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επώνυμων προϊόντων
Categories: e-commerce
Απάντηση