Οι διαδικτυακές πλατφόρμες – B2C και B2B Marketplaces – ανήκουν αναμφισβήτητα στους μεγάλους νικητές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Καθώς, ενώ παρατηρείται επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, εντούτοις εντείνεται η αύξηση του βαθμού συγκεντροποίησης και ολιγοπωλιακής διάρθρωσης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι καθιερωμένες διαδικτυακές πλατφόρμες να ισχυροποιούν περαιτέρω τη θέση τους μέσω οικονομιών κλίμακας αλλά και της ανάπτυξης καινοτόμων υπηρεσιών. Ενώ παράλληλα, η παραπάνω εξέλιξη κάνει ολοένα και πιο δύσκολη υπόθεση τη μη συμμετοχή των εμπόρων – κατασκευαστών – brands στις πλατφόρμες της Amazon, eBay και Alibaba (βλέπε E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι και Η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ της Amazοn – χαμένοι οι κατασκευαστές).
Οι Προτάσεις Αξίας των διαδικτυακών πλατφόρμων
Με τις νέες τεχνολογίες και τις προσφερόμενες ποιοτικότερες – ελκυστικότερες υπηρεσίες σε σχέση με αυτές των «αναλογικών – offline» επιχειρηματικών μοντέλων, οι διαδικτυακές «διπλής όψεως» πλατφόρμες διαχειρίζονται και διευκολύνουν τις συναλλαγές αγοράς μεταξύ δύο, συνήθως, αντίθετων πλευρών (πωλητών και αγοραστών).
Το μεγάλο προτέρημα των παραπάνω διαδικτυακών πλατφόρμων, ιδίως αυτών της Amazon, της eBay και της Alibaba έγκειται στη φήμη τους (αυτή πηγάζει από τον ενθουσιασμό των πελατών από τις προσφερόμενες υπηρεσίες) και το συνακόλουθο τεράστιο εύρος κάλυψης αγορών, μέσω των οποίων οι έμποροι αποκτούν πρόσβαση σε εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες, ακόμα και στο εξωτερικό. Επιπλέον οι διαχειριστές των Marketplaces παρέχουν την απαραίτητη τεχνολογική υποδομή και τη διαφήμιση ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις, οι ίδιες παράλληλα διαχειρίζονται τις πληρωμές, την ασφάλεια των συναλλαγών και των προσωπικών δεδομένων , τις αποστολές και τις επιστροφές.
Όπως είχα επεξηγήσει πρόσφατα, στην αγορά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, οι καταναλωτές εστιάζουν το ενδιαφέρον τους, κατά την επιλογή του ηλεκτρονικού καταστήματος, ιδιαίτερα στα παρακάτω τρία κριτήρια: τιμή, διαθεσιμότητα και εύρος προσφερόμενων προϊόντων (βλέπε Στρατηγική τοποθέτησης επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου). Ως εκ τούτου, τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν και τα προτερήματα των προαναφερθέντων εμπόρων έναντι των άλλων (διαδικτυακών ή μη), ενώ έχουν μεταλλαχθεί σε πόλο έλξης των καταναλωτών.
Τι σημαίνουν εν κατακλείδι τα παραπάνω για τους εμπόρους, κατασκευαστές και brands; Απλώς, ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες τους, θα πρέπει να αναρτούνται εκεί που είναι και οι πελάτες τους. Αυτοί, βέβαια, βρίσκονται, πού άλλου, μα πρωτίστως στην πλατφόρμα της Amazon!
Σχετικά άρθρα:
- Logistics: Τα…δύο πόδια σε ένα παπούτσι βάζει η Amazon τους διαδικτυακούς εμπόρους
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ της Amazοn – χαμένοι οι κατασκευαστές
- Στρατηγική τοποθέτησης επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου
- iBusiness: Τα 100 μεγαλύτερα διαδικτυακά καταστήματα της Ευρώπης το 2015
- Τα δέκα κορυφαία ηλεκτρονικά καταστήματα του κόσμου
- Business Models: Τα κυριότερα υποδείγματα Επιχειρηματικών Μοντέλων Ηλεκτρονικού Εμπορίου
- Έκρηξη στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου
- Amazon: Τα μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας της Prime εκτινάζουν τα καθαρά έσοδα στα 89 δισ. δολάρια για το 2014
- Η eBay Enterprise και η Magento πωλήθηκαν στην Innotrac έναντι 925 εκατ. δολαρίων
- Alibaba: O κινεζικός Γίγας που θέλει να γίνει ο βασιλιάς του ηλεκτρονικού εμπορίου
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Αναλύσεις
Απάντηση