Πλαίσιο: Συνεχίζει να επενδύει σε νέα φυσικά καταστήματα

Ισχυρή πίεση δέχθηκε η κερδοφορία του Ομίλου Πλαίσιο (πτώση -52% σε επίπεδο EBITDA και πτώση -58,3% σε επίπεδο καθαρών κερδών) το 2015, ενώ ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 272 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 8,6% έναντι του 2014. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι και στην οικονομική έκθεση (αρχείο PDF) του 2015 δεν γίνεται καμία αναφορά για το ύψος των διαδικτυακών πωλήσεων (το έτος 2013, οι διαδικτυακές πωλήσεις της αντιπροσώπευαν το 6% των συνολικών πωλήσεων).

Plaisio Sales 2007_2015Σε σχέση με τους τομείς δραστηριότητας του Ομίλου, οι περισσότερες πωλήσεις πραγματοποιούνται από τον τομέα των Η/Υ και ψηφιακών εφαρμογών με ποσοστό 51,7%. Ακολουθούν τα είδη γραφείου που καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με ποσοστό 33% ενώ οι πωλήσεις από προϊόντα τηλεφωνίας καταλαμβάνουν τη τρίτη θέση με ποσοστό 14,6% στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου.

Plaisio-Products-SalesΣτην καθιερωμένη ενημέρωση (αρχείο PDF) των αναλυτών στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Κώστας Γεράρδος, επισήμανε και την αλλαγή εμπορικής τακτικής, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους του προϊοντικού της μίγματος από τις ιδιωτικές ετικέτες (private labels) σε εκείνα του ευρύτερου ανταγωνισμού τεχνολογίας. Επιπλέον, ο Όμιλος επενδύει σε νέες προϊοντικές κατηγορίες, προσθέτοντας την κατηγορία των παιχνιδιών, τα αποκαλούμενα και STEM (Science, Technology, Education & Mathematics).

Plaisio-STEMΔεδομένου της καθίζησης της εσωτερικής αγοράς, αλλά και τον πλήρη μετασχηματισμό της αγοράς λιανεμπορίου, θα ανέμενε κανείς το κλείσιμο μερικών καταστημάτων. Αντ ‘αυτού, η εταιρεία προχώρησε σε επένδυση 2,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία καταστήματος στη Δάφνη, ενώ η ίδια αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για την προσθήκη νέων σημείων πώλησης μέσα στο 2016.

Σοφότερο, βέβαια, θα ήταν η επένδυση – πρόσβαση σε αξιόλογες επιχειρήσεις και επιχειρηματικά μοντέλα του μέλλοντος (βλέπε αντίστοιχα τη στρατηγική της Amazon, της Enjoy: Ο νέος τρόπος πώλησης ηλεκτρικών συσκευών και της Media-Saturn), όχι όμως με το σκεπτικό να αναπτύξει το υφιστάμενο (πολυκαναλικό) επιχειρηματικό μοντέλο της αλλά για να αποκτήσει την Επιχειρηματική Αριστεία στο μελλοντικό Εμπόριο.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, Multichannel Commerce

Tags:

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.