eFood: Η μάχη των δισεκατομμυρίων ξεκίνησε – Instacart και Postmates γεμίζουν τον κουμπαρά τους!

Η μάχη των δισεκατομμυρίων στον κλάδο των on-demand (κατ’ απαίτηση) υπηρεσιών παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ και ετοίμου φαγητού ξεκίνησε για τα καλά στην αμερικανική αγορά, καθώς δύο από τους κυριότερους παίκτες – Startups σε αυτήν, η Instacart (Instacart: Υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης ειδών σούπερ μάρκετ από το πλήθος) και η Postmates έλαβαν τον τελευταίο καιρό νέα επενδυτικά κεφάλαια μερικών εκατοντάδων εκατ. δολαρίων.

Ειδικότερα, η Postmates έλαβε τον περασμένο Οκτώβριο και μετά από πολλαπλές άκαρπες προσπάθειες επενδυτικά κεφάλαια ύψους 140 εκατ. δολαρίων (Postmates Secures $141 Million in a ‘Super, Super Difficult’ Fundraising Effort) τα οποία θα τα χρησιμοποιήσει για την επέκτασή της και στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ η ίδια αποτιμάται σε 600 εκατ. δολάρια. Η ετήσια ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value) τα οποία παραγγέλνονται μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας (80% αφορά έτοιμο φαγητό) έφτασε φέτος το 1 δισ. δολάρια (With $1 Billion Sales Run Rate, Postmates Will Aim For Profits Next), ενώ τα έσοδά της ανήλθαν στα 250 εκατ. δολάρια προερχόμενα από την κατά μέσο όρο προμήθεια του 20% που λαμβάνει από τα εστιατόρια και άλλους συνεργάτες (Plus merchants) αλλά και από τη χρέωση της υπηρεσία της που καταβάλουν οι χρήστες της υπηρεσίας.  Πρόσφατα, η ίδια σε συνεργασία με τη Starship Technologies η οποία ανέπτυξε εξάτροχα αυτόνομα ρομπότ με ειδικό αποθετικό χώρο για τη διανομή πακέτων κάθε είδους, άρχισε να διανέμει μέσω αυτών τα γεύματα σε κοντινές αποστάσεις σε συγκεκριμένες περιοχές της Ουάσιγκτον.

Στον αντίποδα, η Instacart κατάφερε να λάβει πρόσφατα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 400 εκατ. δολαρίων (Instacart eyes US expansion after $400m fundraising), τα οποία θα τα χρησιμοποιήσει για την επέκτασή της στην αγορά των Η.Π.Α., ενώ αυτή αποτιμάται σε 3,4 δισ. δολάρια. Όπως είχα επεξηγήσει στο παρελθόν, οι τιμές των προϊόντων στην πλατφόρμα της Instacart βρίσκονται εν μέρει πάνω από το αντίστοιχο επίπεδο τιμών των συνεργαζόμενων καταστημάτων. Ενώ οι κύριες πηγές εσόδων της είναι η παραπάνω διαφορά στις τιμές και η χρέωση των εξόδων αποστολής. Επιπλέον, η ίδια προσφέρει και μια διαφημιστική υπηρεσία προς τα συνεργαζόμενα Brands για την οποία χρεώνονται, ενώ λαμβάνει μέσω στρατηγικών συμφωνιών με αλυσίδες καταστημάτων, όπως π.χ. τη Whole Foods προμήθειες από τις πωλήσεις. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Instacart πρόσφατα επέκτεινε τη στρατηγική συνεργασία με τη Whole Foods, προσφέροντας στους χρήστες της εφαρμογής της και έτοιμα γεύματα.

Σε μια έντονα ανταγωνιστική και ελκυστική αγορά των 1,4 τρισ. δολαρίων μονάχα στις Η.Π.Α, η Amazon με το Amazon Fresh, Prime Now και Amazon Flex, η Uber με το Uber Eats, η Instacart, η DoorDash, η Postmates και η GrubHub μάχονται για την αποκωδικοποίηση της αγοράς eFood (eFood: Ο Γίγας που περιμένει να τον ξυπνήσουν), δαπανώντας εκατοντάδες εκατ. δολάρια ετησίως, καθώς τα έξοδα λειτουργίας των επιχειρηματικών μοντέλων τους είναι ποικιλόμορφα και τεράστια. Βέβαια, η Amazon και η Uber έχουν τα καλύτερα χαρτιά για να βγουν κερδισμένες από αυτήν την άνιση μάχη, καθώς η κατ΄ απαίτηση (μαγική) πηγή χρηματοδότησης για τους υπόλοιπους παίκτες, κάποια στιγμή θα στερέψει.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Food, Logistics, On-Demand Commerce, Sharing Commerce, Transport

Tags: , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.