Το ζήτημα του ΦΠΑ στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο…και η υπηρεσία ΦΠΑ της Amazon

Οι διαδικτυακοί έμποροι στην Ευρώπη οι οποίοι πουλάνε αγαθά και εμπορεύματα στους ευρωπαίους καταναλωτές μέσω του διαδικτύου έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικό φόρτο εργασίας σχετικά με τη σωστή εφαρμογή των κανόνων του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο (Παρουσίαση: Διασυνοριακό Ηλεκτρονικό Επιχειρείν – Περιττό ή Αναγκαίο). Η υποτίμηση – η μη σωστή καταχώρηση του ΦΠΑ στα κράτη μέλη στα οποία πωλάει τα προϊόντα της μπορεί να επιφέρει σε μια επιχείρηση τεράστιες οικονομικές συνέπειες (Ηλεκτρονικό Εμπόριο και ΦΠΑ: Μία ωρολογιακή βόμβα).

Photo Credit: Got Credit Flickr via Compfight cc

Από την άλλη, βέβαια, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στις διαδικτυακές πλατφόρμες – B2C και B2B Marketpalces (Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο) – δε φέρνει μονάχα τζίρο αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ στις πλατφόρμες της Amazon, την eBay, της Zalando και των άλλων συναφών πλατφορμών, αλλά μια οικονομική ζημία για το Δημόσιο της χώρας του καταναλωτή, καθώς σε αντίθεση με τους καταναλωτές, χιλιάδες διαδικτυακοί έμποροι δεν καταβάλουν τον οφειλόμενο ΦΠΑ στις ευρωπαϊκές χώρες, ο οποίος, όπως στην περίπτωση της Γερμανίας και της Αγγλίας, μπορεί να φτάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει το ενάμιση δισεκατομμύριο ευρώ.

Είναι κατανοητό ότι η ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων των διεθνών πλατφορμών συνεπάγεται την αυτόματη αύξηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) ή κατά την περίπτωση «φοροδιαφυγής», τη δημιουργία (μεγαλύτερης) οικονομικής ζημιάς.

Ως λύση για την αντιμετώπιση του παραπάνω θέματος, οι ίδιες οι πλατφόρμες θα μπορούσαν να παρακρατήσουν τον ΦΠΑ και στη συνέχεια να τον αποδώσουν άμεσα στις εφορίες.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι πρόσφατα η Amanon λάνσαρε σε συνεργασία με την επιχείρηση φορολογικής συμμόρφωσης Avalara μια δική της υπηρεσία (VAT Services) σχετική με τον ΦΠΑ, μέσω της οποίας οι συνεργάτες της – διαδικτυακοί έμποροι σε όλοι την Ευρώπη θα μπορέσουν να διεκπεραιώσουν εύκολα τις σχετικές υποχρεώσεις του ΦΠΑ σε Γερμανία, Μ. Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία και Τσεχία.

Το κόστος της υπηρεσίας ανέρχεται σε 400 ευρώ για κάθε χώρα, ενώ εφόσον οι έμποροι επιθυμούν, μπορούν με ένα επιπλέον κόστος αξίας 100 ευρώ να διαχειριστούν και πωλήσεις από άλλα κανάλια. Μάλιστα, η τυχόν απαραίτητη απόκτηση ΑΦΜ για την επιθυμητή χώρα περιλαμβάνεται στο παραπάνω κόστος της υπηρεσίας ΦΠΑ.

Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε εάν η ίδια η Amazon θα υιοθετήσει τελικά τις αλλαγές στις δραστηριότητές της στις κύριες ευρωπαϊκές χώρες που δραστηριοποιείται, πρωτοβουλία που θα αυξήσει τη φορολόγησή της στις χώρες αυτές.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:B2B, e-commerce, Αναλύσεις, Trends

Ετικέτες: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: