Otto Now, Grover: Το επιχειρηματικό τους μοντέλο «ενοικιάζω αντί να αγοράσω» αρχίζει να φέρνει «καρπούς»

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσιοποίησαν τόσο η Otto Now („Otto Now: Η γερμανική Otto ξεκίνησε το επιχειρηματικό μοντέλο «ενοικιάζω αντί να αγοράσω»”) όσο και η Grover, το επιχειρηματικό τους μοντέλο «ενοικιάζω αντί να αγοράσω» αρχίζει να φέρνει «καρπούς».

Ειδικότερα, η Otto Now στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της έκλεισε 10.000 συμβόλαια ενοικίασης τηλεοράσεων, έξυπνων κινητών τηλεφώνων, μηχανών καφέ, πλυντηρίων αλλά και τηλεκατευθυνόμενων συσκευών drones. Όσον αφορά τη διάρκεια των συμβάσεων ενοικίασης, το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότεροι πελάτες επιλέγουν συμβόλαια με 12μηνη ή 24μηνη διάρκεια. 

Οι δέκα πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων προς ενοικίαση της Otto Now – Πηγή: Otto Now

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Grover. Η νεοφυής επιχείρηση με έδρα το Βερολίνο έχει να επιδείξει 20.000 συμβόλαια ενοικίασης για το 2017, με μέσο όρο ενοικίασης τους τρεις μήνες. Και εδώ οι τρεις πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων προς ενοικίαση είναι τα Smart Phones, τα Laptops και οι φωτογραφικές μηχανές.

Μάλιστα η Grover προσφέρει την υπηρεσία της και σε άλλα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα όπως της Media Markt, της Conrad Electronic, της Gravis, της Tchibo, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε και η έναρξη συνεργασίας με τη Saturn. Σημειώνεται ότι η υπηρεσία της Grover είναι διαθέσιμη στη Γερμανία, Αυστρία, Ολλανδία και τη Μεγάλη Βρετανία. Η Grover έλαβε μέχρις στιγμής επενδυτικά κεφάλαια συνολικού ύψους 17,3 εκατ. δολαρίων.

Στο παρελθόν σας είχα παρουσιάσει ένα από τα κορυφαία επιχειρηματικά μοντέλα που καταδεικνύει το εύρος των δυνατοτήτων και τις προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, αυτό της Enjoy. Η Enjoy παρέχει εμπορικές υπηρεσίες επίδοσης προς τους επώνυμους κατασκευαστές ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, ενώ μέσω της «κινητής της ομάδας ειδικών- experts» καταφέρνει οργανικά να προσελκύσει νέους πελάτες μέσω μιας υπερισχύουσας αποκλειστικής προσφοράς – πρότασης αξίας. Πρόσφατα η ίδια ανακοίνωσε την υπηρεσία παράδοσης up&running για τον πελάτη της Sonos.

Οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες (η χρήση υλικών αγαθών και όχι η κτήση τους θα είναι πλέον το ζητούμενο) έχουν κάνει τους εμπόρους να αναθεωρήσουν τον δικός τους ρόλο ύπαρξης, με τη μορφή του απλού εμπόρου και να βλέπουν τους εαυτούς τους ως παρόχους υπηρεσιών.

Μια συχνή μου ερώτηση στους έλληνες επιχειρηματίες είναι αν αυτοί έχουν εμπλουτίσει το υφιστάμενο επιχειρηματικό μοντέλο τους με πελατοκεντρικές υπηρεσίες. Δυστυχώς, οι έλληνες έμποροι δεν έχουν κατανοήσει ότι και ο δικός τους ρόλος ύπαρξης, με τη μορφή του απλού εμπόρου μεταλλάσσεται: Από έμπορος – σε πάροχο υπηρεσιών.

Σχετικά άρθρα:



Categories: Abo-Commerce, Business Models, e-commerce, Sharing Commerce, Smart Devices, Trends

Tags: , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.