Η Amazon παράγγειλε στις ΗΠΑ 20.000 φορτηγά – πλήττει τους παρόχους υπηρεσιών ταχυμεταφοράς

Η Amazon παράγγειλε στις ΗΠΑ 20.000 φορτηγά Sprinter (Mercedes-Benz Vans opens new Sprinter plant in North Charleston- Amazon becomes the world’s largest Sprinter customer), τη ναυαρχίδα της Mercedes-Benz Vans, για την προώθηση της υπηρεσίας της Prime Delivery και την επέκταση του δικτύου μεταφορικών μέσων διανομής της Amazon Logistics.  

Το παραπάνω κρίνεται απαραίτητο, καθώς η αναζήτηση (Wanted: Hundreds of Entrepreneurs to Start Businesses Delivering Amazon Packages) ελεύθερων επαγγελματιών – υπεργολάβων για συμμετοχή στο πρόγραμμα Delivery Service Partners, το οποίο η Amazon ανακοίνωσε πριν από περίπου δύο μήνες, ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Amazon, αρχικά, είχε αναφέρει ότι θα παράγγελνε 4.500 οχήματα.

via — Daimler AG (@Daimler) September 5, 2018

Εκτός, λοιπόν, από τη διαμεσολαβητική υπηρεσία ταχυμεταφορών Amazon Flex, η οποία απευθύνεται σε διανομείς με μερική απασχόληση, η Amazon απευθύνεται τώρα και σε επαγγελματίες, για να καλύψει τις ανάγκες της για προσωπικό και οχήματα με στόχο να φέρει εις πέρας…και το «τελευταίο μίλι», ήτοι το τελευταίο σκέλος του «ταξιδιού παράδοσης» ενός πακέτου, πριν να φτάσει στο κατώφλι των καταναλωτών.

Μάλιστα, σύμφωνα με το διαφημιστικό υλικό της Amazon, ένα πετυχημένος επαγγελματίας- συνεργάτης της ο οποίος θα συμμετάσχει το πρόγραμμα Delivery Service Partners και θα διαχειρίζεται 40 οχήματα και θα απασχολεί λιγότερο από 100 άτομα προσωπικό, θα μπορεί να αναμένει ετήσια έσοδα της τάξεως των 4,5 εκατ. δολαρίων και κέρδη 300 χιλ. δολαρίων.

Διαφημιστική καταχώρηση της Amazon Flex στο Google για αναζήτηση Ελλήνων οδηγών – Πηγή: neoecommerce.gr

Η Amazon γίνεται επικίνδυνη για τους ταχυμεταφορείς

Πολλοί ανταγωνιστές της στο παρελθόν αλλά και πρόσφατα τόσο στις ΗΠΑ (FedEx CEO Says Amazon Is Not a Problem) όσο και στην Ευρώπη είχαν κάνει δηλώσει ότι δε φαντάζονταν να στήσει η Amazon το δικό της δίκτυο διανομής (Make no mistake: Amazon is going to take on delivery behemoths FedEx and UPS).

Προς στιγμή, βέβαια, η Amazon για να καλύψει τις ανάγκες της βασίζεται σε ανταγωνιστές της, όπως την UPS, FedEx και τα αμερικανικά ταχυδρομεία U.S. Postal Service στις ΗΠΑ, στην DHL και Hermes στη Γερμανία και στη Royal Mail και Hermes στη Μ. Βρετανία.

Οι διαστάσεις, όμως, του εγχειρήματος ανάπτυξης του δικού της δικτύου διανομής «Amazon Logistics», δείχνουν το πόσο σοβαρά η Amazon αντιμετωπίζει ένα από τα κορυφαία θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και ότι δεν πιστεύει στην ικανότητα των παρόχων ταχυμεταφορών να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις προκλήσεις ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ως εκ τούτου, το μότο της Amazon είναι: Το κάνω μόνος μου.

Την ίδια στρατηγική εφαρμόζει η Amazon και στη Γερμανία. Εδώ και τρία χρόνια η Amazon στήνει τo δικό της δίκτυο διανομής, το City Logistics και παράλληλα ιδρύει εταιρείες Fulfilment, Logistics και μεταφορικές. Μάλιστα, πρόσφατα η Amazon λάνσαρε και την ταχυμεταφορική υπηρεσία FBA Small and Light (SnL), ειδικά για ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, αλλά και για μικρά και ελαφριά προϊόντα, χαμηλού κόστους.

Βέβαια, εάν κάποια στιγμή η Amazon αποφάσιζε να διεισδύσει στην ελληνική αγορά (Με ποια στρατηγική θα διεισδύσει η Amazon τελικά στην ελληνική αγορά;) και υιοθετούσε παρόμοια μέτρα όπως στις ΗΠΑ, τότε οι συνέπειες για τους αντίστοιχους παρόχους ταχυμεταφορικών υπηρεσιών θα ήταν ιδιαίτερα καταστροφικές – ο σημαντικότερος παίκτης, η ACS, έχει στην κατοχή της μόλις 2.000 μεταφορικά μέσα διανομής (φορτηγά και δίκυκλα).

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, Logistics, Transport

Tags: , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.