Η Picnic συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία σε Ολλανδία και Γερμανία

Το ταχύτερα αναπτυσσόμενο online σούπερ μάρκετ, η ολλανδική Picnic, συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία σε Ολλανδία και Γερμανία. Παρότι η Picnic ιδρύθηκε μόλις τον Αύγουστο του 2015 στο Amersfoort της Ολλανδίας, κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να επεκτείνει την παροχή της υπηρεσίας της σε 60 πόλεις στην Ολλανδία και το πελατολόγιό της να ανέλθει σε 195.000 ολλανδούς καταναλωτές, ενώ για το τρέχων έτος αναμένει πωλήσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, έναντι των 107 εκατ. ευρώ το 2017.

H Picnic στη Γερμανία

Αντίστοιχα η Pinic, μετά το λανσάρισμα της υπηρεσίας στην περιοχή του Ντίσελντορφ, επέκτεινε την υπηρεσία της στη Γερμανία και στην περιοχή του Μενχενγκλάντμπαχ. Προς το παρόν η διανομή των παραγγελιών στις παραπάνω περιοχές γίνεται μέσω των 40 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της, σε συνολικά 7.000 νοικοκυριά, ενώ υπάρχει λίστα αναμονής από 5.000 νοικοκυριά. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Picnic προμηθεύεται τα περισσότερα είδη σουπερμάρκετ από τη γερμανική αλυσίδα λιανεμπορίου Edeka, η οποία μάλιστα συμμετέχει με ποσοστό 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της Picnic στη Γερμανία. Επίσης προμηθεύεται φρέσκα προϊόντα, όπως γαλακτοκομικά και κρεατικά, από τοπικούς παραγωγούς.

Η Picnic έχει λάβει συνολικά επενδυτικά κεφάλαια -ρεκόρ ύψους 100 εκατ. ευρώ. Το ποσό των 15 εκατ. ευρώ θα διατεθεί αρχικά για την επέκτασή της και σε άλλες γερμανικές πόλεις.

Η διαφοροποίηση της Picnic έναντι των άλλων οnline αγορών σουπερμάρκετ έγκειται στην καινοτόμο προσέγγιση λειτουργίας του:

  • Η υπηρεσία λειτουργεί αποκλειστικά μέσω κινητής εφαρμογής
  • Περιφερειακό μοντέλο ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας:
    • Από το ξεκίνημά της, η Picnic βασίζεται στην εγγύτητα του πελάτη, προωθώντας ένα περιφερειακό μοντέλο ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας που ζει από τα άμεσα σχόλια των πελατών.
    • Από το ξεκίνημά της, η Picnic βασίστηκε στην ηλεκτροκίνηση και τώρα διαθέτει δικό της «στόλο» παράδοσης με περισσότερα από 500 ηλεκτροκίνητα οχήματα.
    • Η Picnic μπορεί να αναπτυχθεί και ως πλατφόρμα (Το Αλφαβητάρι της Οικονομικής των πλατφορμών), καθώς δίνει τη δυνατότητα και σε άλλους εμπόρους – συνεργάτες να κάνουν χρήση της υπηρεσίας παράδοσης ή ακόμα και επιστροφών. Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό, η Picnic λάνσαρε στην πόλη της Ουτρέχτης την υπηρεσία επιστροφής δεμάτων.

  • Παράδοση παραγγελιών βάσει προκαθορισμένων διαδρομών και καθημερινού μεταβαλλόμενου χρονικού διαστήματος, με δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 25,00 ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης της Picnic μπορεί να ορίσει καθημερινά μέχρι τις 22:00 το βράδυ, μόνο ένα χρονικό διάστημα για την παράδοση των παραγγελιών του. Έτσι π.χ. εάν ο πελάτης παραγγείλει τη Δευτέρα, μπορεί να λάβει σε εκείνο το προκαθορισμένο χρονικό διάστημα: την Τρίτη 19:00 – 20:00, την Τετάρτη σε άλλο χρονικό διάστημα, όπως 15:00 – 16:00, ενώ την Πέμπτη 11:00- 12:00.
  • Προσωποποιημένη επαφή με τους πελάτες της. Ο οδηγός-διανομέας της Picnic απευθύνεται στους πελάτες με εξατομικευμένο τρόπο. Οι νέοι πελάτες λαμβάνουν δώρα, ενώ την επόμενη φορά και εφόσον υπάρχουν παιδιά στο νοικοκυριό, ο διανομέας τους φέρνει δώρα εκπλήξεις.
  • Το σχετικά περιορισμένο εύρος προσφερομένων προϊόντων (4.000 κωδικούς) και η υψηλή συχνότητα παραγγελιών σε συνδυασμό με το μεγάλο ποσοστό επαναλήψεων των αγορών, υπόσχονται καλύτερα δεδομένα, ενώ μειώνουν το κόστος αποθήκευσης.
  • Το χαμηλό ελάχιστο όριο παραγγελίας των 25 ευρώ οδηγεί αυτόματα σε αυξημένη χρήση της υπηρεσίας και ως εκ τούτου σε περισσότερες παραγγελίες. Γεγονός που οδηγεί με τη σειρά του σε ακόμη χαμηλότερο κόστος ανά παράδοση.

Για το (Mobile-only-Service) επιχειρηματικό μοντέλο της Picnic έχει ενδιαφέρθεί η ευρωπαϊκή αγορά. Ήδη στην Ελβετία έχει αναπτυχθεί αντίστοιχη υπηρεσία με αυτή της Picnic, ονόματι Farmy στην οποία συμμετέχει ως επενδυτής και μέντορας ο Dominique Locher (Η LeShop στο ne33 ThinkTank, στην Αθήνα στις 27 Σεπτεμβρίου), πρώην γενικός διευθυντής της ελβετικής LeShop.

H καινοτόμος προσέγγιση λειτουργίας ηλεκτρονικού σουπερμάρκετ όπως αυτή της Picnic είναι άκρως ενδιαφέρουσα και για την ελληνική αγορά, καθώς διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα, για να μετασχηματίσει την ελληνική online αγορά τροφίμων.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Food, Αναλύσεις, Logistics, M-Commerce

Ετικέτες: , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: