Έπονται μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές στον κλάδο των logistics, σε έναν κλάδο που ακόμα και σήμερα είναι μάλλον ανελαστικός. Ωστόσο, στο άμεσο μέλλον, το κριτήριο επιτυχίας των υπηρεσιών logistics θα εξαρτάται από τον βαθμό ικανοποίησης της εύκολης – άνετης εξυπηρέτησης των πελατών για αξιόπιστη παράδοση ακόμη και στο «τελευταίο μίλι» („Logistics: Οι πιθανές στρατηγικές λύσεις για αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι»“) και όχι από το ποια υπηρεσία είναι εύκολη-άνετη για τους παρόχους υπηρεσιών logistics.
Μια τέτοια ενδιαφέρουσα πελατοκεντρική υπηρεσία logistics παρουσίασε πρόσφατα η «κινεζική Amazon», η JD.com στην Κίνα, καταδεικνύοντας εξαιρετικά το τι θα συνέβαινε, εάν οι δημόσιες θυρίδες τύπου Amazon Lockers, DHL και Waitrose μετατρέπονταν από σταθερές θυρίδες σε κινητές, καθώς θα μετακινούνταν πάνω σε μικρά αυτόνομα ή μη αυτόνομα φορτηγά.
Ειδικότερα, η δεύτερη („JD.com: Σχέδια επέκτασης στην Ευρώπη“) μετά την Alibaba μεγαλύτερη, βάσει τζίρου, ηλεκτρονική πλατφόρμα στην κινεζική αγορά παρουσίασε ένα «έξυπνο» διαμετακομιστικό κέντρο. Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν δύο τέτοια κέντρα, ένα στην πόλη Changsha και το άλλο στην πόλη Hohhot. Το «έξυπνο» κέντρο βρίσκεται ακριβώς δίπλα σε μια αποθήκη ή ένα σουπερμάρκετ του κινεζικού γίγαντα και στο οποίο τα μικρά φορτηγά του βρίσκουν εν κινήσει αυτόνομα το κατώφλι του πελάτη, αφού φορτωθούν με τα δέματα.
Επιπλέον, τα αυτόνομα ρομπότ του κέντρου μπορούν να φορτωθούν με έως και 30 δέματα πριν ακόμη από την αυτόνομη παράδοση των παραγγελιών σε ακτίνα πέντε χιλιομέτρων. Τα συγκεκριμένα «έξυπνα» φορτηγά σχεδιάζουν αυτόνομα τις διαδρομές τους, αποφεύγουν τα εμπόδια και εντοπίζουν τα φανάρια, ενώ το ξεκλείδωμα των θυρίδων από τους πελάτες γίνεται είτε μέσω ενός μοναδικού κωδικού είτε μέσω αναγνώρισης προσώπου.
Η παρουσίαση καινοτόμων υπηρεσιών και επιχειρηματικών μοντέλων logistics θα είναι ένα από τα σημαντικά θέματα που θα αναπτύξουμε το φθινόπωρο στην Αθήνα, στο νέο κορυφαίο B2B συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου, το ne33. Η επίσημη εγγραφή σε αυτό θα ξεκινήσει τέλη Φεβρουαρίου.
Σχετικά άρθρα:
- Logistics: Οι πιθανές στρατηγικές λύσεις για αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι»
- Η DHL εγκαθιστά στην Αθήνα τις πρώτες θυρίδες παραλαβής SwipBox σε επιλεγμένα καταστήματα του δικτύου της Shell
- SpeedyShop: Click & Collect θυρίδες για βιαστικούς
- Click & Collect: Ποιος θα είναι ο κερδισμένος των νέων φυσικών σημείων παράδοσης;
- ParcelLock: Τις δικές τους «προσωπικές» θυρίδες ετοιμάζουν οι ανταγωνιστές της DHL
- DHL: Τον Απρίλιο ξεκινά την πιλοτική εμπορική διάθεση των «προσωπικών» θυρίδων της για πολυκατοικίες
- PaketButler: Ο «προσωπικός» υπηρέτης της DHL που παραλαμβάνει τα δέματα ακόμα και αν δεν είναι κανείς στο σπίτι!
- Waitrose: Ξεκίνησε τη λειτουργία των Click & Collect υπέρ ψυγείων
- DHL: Ξεκίνησε και επίσημα η διάθεση των ιδιόκτητων «προσωπικών» θυρίδων
Categories: e-commerce, Innovation, Location Based Services, Logistics, Trends
Απάντηση