Έξυπνα logistics: Η JD.com ξεκίνησε τη διανομή δεμάτων μέσω των μικρών αυτόνομων φορτηγών της

Έπονται μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές στον κλάδο των logistics, σε έναν κλάδο που ακόμα και σήμερα είναι μάλλον ανελαστικός. Ωστόσο, στο άμεσο μέλλον, το κριτήριο επιτυχίας των υπηρεσιών logistics θα εξαρτάται από τον βαθμό ικανοποίησης της εύκολης – άνετης εξυπηρέτησης των πελατών για αξιόπιστη παράδοση ακόμη και στο «τελευταίο μίλι» („Logistics: Οι πιθανές στρατηγικές λύσεις για αξιόπιστη παράδοση στο «τελευταίο μίλι»“) και όχι από το ποια υπηρεσία είναι εύκολη-άνετη για τους παρόχους υπηρεσιών logistics.

Μια τέτοια ενδιαφέρουσα πελατοκεντρική υπηρεσία logistics παρουσίασε πρόσφατα η «κινεζική Amazon», η JD.com στην Κίνα, καταδεικνύοντας εξαιρετικά το τι θα συνέβαινε, εάν οι δημόσιες θυρίδες τύπου Amazon Lockers, DHL και Waitrose μετατρέπονταν από σταθερές θυρίδες σε κινητές, καθώς θα μετακινούνταν πάνω σε μικρά αυτόνομα ή μη αυτόνομα φορτηγά.

Ειδικότερα, η δεύτερη („JD.com: Σχέδια επέκτασης στην Ευρώπη“) μετά την Alibaba μεγαλύτερη, βάσει τζίρου, ηλεκτρονική πλατφόρμα στην κινεζική αγορά παρουσίασε ένα «έξυπνο» διαμετακομιστικό κέντρο. Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν δύο τέτοια κέντρα, ένα στην πόλη Changsha και το άλλο στην πόλη Hohhot. Το «έξυπνο» κέντρο βρίσκεται ακριβώς δίπλα σε μια αποθήκη ή ένα σουπερμάρκετ του κινεζικού γίγαντα και στο οποίο τα μικρά φορτηγά του βρίσκουν εν κινήσει αυτόνομα το κατώφλι του πελάτη, αφού φορτωθούν με τα δέματα.

Επιπλέον, τα αυτόνομα ρομπότ του κέντρου  μπορούν να φορτωθούν με έως και 30 δέματα πριν ακόμη από την αυτόνομη παράδοση των παραγγελιών σε ακτίνα πέντε χιλιομέτρων. Τα συγκεκριμένα «έξυπνα» φορτηγά σχεδιάζουν αυτόνομα τις διαδρομές τους, αποφεύγουν τα εμπόδια και εντοπίζουν τα φανάρια, ενώ το ξεκλείδωμα των θυρίδων από τους πελάτες γίνεται είτε μέσω ενός μοναδικού κωδικού είτε μέσω αναγνώρισης προσώπου.

Η παρουσίαση καινοτόμων υπηρεσιών και επιχειρηματικών μοντέλων logistics θα είναι ένα από τα σημαντικά θέματα που θα αναπτύξουμε το φθινόπωρο στην Αθήνα, στο νέο κορυφαίο B2B συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου, το ne33. Η επίσημη εγγραφή σε αυτό θα ξεκινήσει τέλη Φεβρουαρίου.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, Innovation, Location Based Services, Logistics, Trends

Tags: , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.