Αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας (Public 2018: Χρονιά ρεκόρ σε όλα τα επίπεδα) πέτυχε η αλυσίδα καταστημάτων Public (Retailworld Α.Ε.), μέλος του Ομίλου Olympia, σύμφωνα με τα ενοποιημένα οικονομικά στοιχεία για τη χρήση 2018 στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου. Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017 παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία προ φόρων και τόκων EBITDA κατέγραψε άνοδο της τάξης των 5,7 € εκατ. ευρώ (+164%) σε σχέση με το 2017.

Πηγή: groupolympia.com
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών, με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών (51,28 εκατ. ευρώ).
Τον Μάιο του 2018 η εταιρεία μετασχημάτισε το ηλεκτρονικό κατάστημά της Public.gr σε Marketplace (Το Public, η Amazon και οι πραγματικές ανάγκες των ελλήνων διαδικτυακών χρηστών), ενώ μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να λανσαριστεί και μια νέα Β2Β πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου (via Newsletter RetailToday).
Στη σχετική ανακοίνωση δεν γίνεται αναφορά σχετικά με τις επαφές και συζητήσεις που φέρεται να έχει η Public με τη Media Markt (Media Saturn: Το Διοικητικό Συμβούλιο απέλυσε τον διευθύνοντα σύμβουλο της CECONOMY – Οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για το μέλλον της εταιρείας τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά), καθώς σε περίπτωση σύναψης στρατηγικής συνεργασίας με τη Media Markt, η Public θα έμπαινε με μιας στην αγορά λιανικής των «λευκών συσκευών» και παράλληλα θα πλησίαζε όλο και πιο κοντά την «Κωτσόβολος» στην πρώτη θέση.
Βέβαια, όπως και στην περίπτωση της Media Markt, μία από τις μεγαλύτερες αδυναμίες της Public είναι η εξάρτησή της από τα φυσικά καταστήματα. Μια εταιρεία που κουβαλάει τα βάρη λειτουργίας 55 καταστημάτων και όπου το 80% του τζίρου της πραγματοποιείται ακόμα σε αυτά, θα πρέπει πρωτίστως να αναρωτηθεί πόσο αργά είναι «πολύ αργά» για να σώσει αυτή το υφιστάμενο επιχειρηματικό μοντέλο της;
Σχετικά άρθρα:
- Το Public, η Amazon και οι πραγματικές ανάγκες των ελλήνων διαδικτυακών χρηστών
- Η μήτρα επιτυχούς στρατηγικής τοποθέτησης επιχειρήσεων λιανεμπορίου της Barbara Kahn
- Πού είναι τα ελληνικά Apps του ηλεκτρονικού εμπορίου;
- Marketplaces: Τα επιχειρηματικά μοντέλα, που είναι οι πραγματικοί νικητές της συγκεντροποίησης στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- Γιατί το εμπόριο έχει την ανάγκη για δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων;
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος
- Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου
Categories: Consumer Electronics, e-commerce, E-Commerce Platforms
Απάντηση