Κορωνοϊός: Η νέα πραγματικότητα στην οποία θα πρέπει να προσαρμοστούμε

Το 2020 είναι το έτος που όλα άλλαξαν και στο οποίο ο καθένας μας έχει βιώσει την αναδιαμόρφωση στο «πετσί» του. Καθημερινά, παρατηρούμε ποιος προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, με ποια ταχύτητα, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνουμε πόσοι στηρίζουν έμπρακτα την απροθυμία τους να αποχωριστούν από τις πεπαλαιωμένες συνήθειες.

Είναι κατανοητό ότι όλοι μας θέλουμε να φύγει γρήγορα ο εφιάλτης της πανδημίας και να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, την οποία και νοσταλγούμε. Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική, καθώς οι πανδημίες είναι σαν τους πολέμους. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο γνωστός δοκιμιογράφος, καθηγητής και αναλυτής Νικόλας Νασίμ Ταλέμπ: «Γνωρίζεις πότε ξεκινούν, ποτέ όμως δεν ξέρεις πότε θα παύσουν».

Τα παραπάνω συνηγορούν έντονα με την άποψη ότι η κατάσταση δε θα μεταβληθεί για αρκετό χρονικό διάστημα ακόμα. Οπότε καλό είναι να προσαρμοστούμε σε αυτήν τη νέα κατάσταση πραγμάτων τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και επιχειρηματικό.

© fotogestoeber – stock.adobe.com

Για το ηλεκτρονικό εμπόριο και ειδικότερα για αυτούς που ενασχολούνται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης, τα πράγματα δεν είναι και τόσο άσχημα („Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή), καθώς και το 2021 η ζήτηση για αγορές μέσω του ψηφιακού καναλιού θα συνεχίσει να είναι υψηλή.

Από την άλλη, σε δυσμενέστερη κατάσταση βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής οικονομίας, οι παραδοσιακές επιχειρήσεις, οι οποίες μάλιστα στο πρόσφατο παρελθόν είχαν απαρνηθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό του επιχειρηματικού μοντέλου τους, καθώς η δημιουργικότητα και η πρόοδος είχαν θεωρηθεί παράγοντες κόστους. Άλλωστε, γιατί να αλλάξουν κάτι; Αφού μέχρι πρότινος όλα λειτουργούσαν μια χαρά.

Κορωνοϊός και δημιουργικότητα

Σήμερα, όμως, τόσο η δημιουργικότητα και η καινοτομία („Καινοτομία: Ένας νέος τρόπος χαρτογράφησης των τεχνολογικών ανατροπών) όσο και η πρόοδος είναι απαραίτητα εφόδια για την επιβίωση των επιχειρήσεων, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού έδρασε ως καταλύτης τούρμπο επιφέροντας ταχείες αλλαγές („Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο), οι οποίες ήταν εδώ και καιρό εκπρόθεσμες.

Έστω και τώρα, λοιπόν, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτή τη μοναδική ευκαιρία, προκειμένου να δοκιμάσουν νέους τρόπους – εργαλεία και να εφοδιαστούν με νέες εμπειρίες και τις απαραίτητες εκείνες γνώσεις, ώστε να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Εύχομαι ότι όλοι οι κλάδοι και ιδιαίτερα αυτοί του εμπορίου, των κατασκευαστών, των διοργανώσεων συνεδρίων, της εκπαίδευσης, του τουρισμού, αλλά και του κλάδου της υγείας, να επικεντρωθούν σε αυτό που ξέρουν πολύ καλά και να μετασχηματίσουν εγκαίρως τα επιχειρηματικά μοντέλα τους. Μια απλή όμως αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου από το Offline κόσμο στον Οnline κόσμο δεν αρκεί για τη λύτρωση των παραδοσιακών επιχειρήσεων.

Άλλωστε, στη μετα-κορωνοιού εποχή, δε θα επιστρέψουμε στο παρελθόν που γνωρίζαμε, αλλά πολλές καινοτόμες ιδέες που αναπτύχθηκαν και θα αναπτυχθούν σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση θα επιφέρουν μόνιμες αλλαγές. Η πραγματική δημιουργικότητα πηγάζει πάντα από μια έλλειψη. Μια έλλειψη, η οποία, όπως φαίνεται, χάρη στον κορωνοϊό, θα κρατήσει στη δημιουργική φάση συντροφιά για αρκετό χρόνο ακόμη.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, Innovation, Αναλύσεις, Trends

Tags: , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.