Με σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, αλλά και ζημίες έκλεισε το 2021 για την JD.com, την «κινεζική Amazon».
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της μεγαλύτερης, βάσει τζίρου, ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην κινεζική αγορά ενισχύθηκαν κατά 27,6% στα 149,3 δισ. δολάρια (951,6 δισ. γουάν), ενώ σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων συγκριτικά με το 2020, καταγράφηκαν ζημίες ύψους 701 εκατ. δολάρια (4,46 δισ. γουάν), έναντι κερδών 49,3 δισ. γουάν κυρίως λόγω των ζημιών της επιχειρηματικής μονάδας “new businesses”.
Αντίστοιχα, το ίδια δυναμικά εξελίχθηκε η πελατειακή της βάση – από 471,9 εκατ. πελάτες το 2020- η JD.com απαριθμεί σήμερα 569,7 εκατ. πελάτες.
Logistics
Το μεγαλύτερο ατού της JD.com έναντι της Alibaba είναι οι 1.300 ιδιόκτητες αποθήκες (αρχείο PDF) συνολικής εκτάσεως 24 εκατομμύρια τ.μ., και ότι έχει αποκτήσει πρόσβαση στο περίπου 100% του κινεζικού πληθυσμού. Μέσω των παραπάνω υποδομών, η εταιρεία ελέγχει την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολό της, καθώς και τις αντίστοιχες υπηρεσίες, μέχρι και το «τελευταίο μίλι».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εισηγμένη JD Logistics (JDL), θυγατρική της JD.com, λειτουργεί στο εξωτερικό έξι αυτοματοποιημένες αποθήκες, μεταξύ άλλων, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Η.Π.Α., την Ολλανδία και την Αυστραλία, ενώ στις αρχές του έτους, η JD.com ανακοίνωσε („JD.com and Shopify Ink Strategic Partnership to Simplify Cross-border E-commerce“) την έναρξη στρατηγικής συνεργασίας με την Shopify.
Για τον τρόπο προσέγγισης και λειτουργίας της κινεζικής αγοράς, στην πλέον δυνατή παγκοσμίως αγορά λιανεμπορίου, είχαμε αναφερθεί εκτενέστερα στην πρώτη μας ηλεκτρονική έκδοση – Whitepaper με τίτλο «Διεθνοποίηση μέσω ενός κλικ».
Σχετικά άρθρα:
- JD.com: Αύξηση πωλήσεων 29% στα 114 δισ. δολάρια
- JD.com: Αύξηση πωλήσεων 25% στα 82,9 δισ. δολάρια το 2019
- JD.com: Αύξηση πωλήσεων 27,5% στα 67,2 δισ. δολάρια το 2018
- JD.com: Σχέδια επέκτασης στην Ευρώπη
- Έξυπνα logistics: Η JD.com ξεκίνησε τη διανομή δεμάτων μέσω των μικρών αυτόνομων φορτηγών της
- JD.com: Σχέδια επέκτασης στην Ευρώπη
- Μεγαλομέτοχος της Farfetch η κινεζική JD.com – επενδύει 397 εκατ. δολάρια
- JD.com: Η «κινεζική Amazon» αναμένει για το 2017 πωλήσεις ύψους 50 δισ. δολάρια
Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Logistics
Απάντηση