Παρότι η Κωτσόβολος, θυγατρική του βρετανικού ομίλου Currys Plc, πέτυχε αύξηση της τάξης του 13,1% επί των πωλήσεών της κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2021-2022 (Μάιος 2021 – Απρίλιος 2022) με αποτέλεσμα αυτές να διαμορφωθούν στα 654 εκατ. ευρώ, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της μεγαλύτερης αλυσίδας της χώρας σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα κατέγραψαν πτώση (αρχείο PDF) σε ποσοστό 92% και διαμορφώθηκαν στα 58,86 εκατ. ευρώ από τα 113 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, συνεισφέροντας μόλις το 9% των συνολικών εσόδων από την πώληση εμπορευμάτων – δηλ. λίγο πάνω από τα επίπεδα της χρήσης 2019/2020 (8%) και του 21% της προηγούμενης χρήσης.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι και στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 οι πολυκαναλικοί λιανοπωλητές (καταστήματα με επιπλέον διαδικτυακή δραστηριότητα) στη Γερμανία έχασαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο σημαντικά περισσότερο τζίρο σε σχέση με το σύνολο της αγοράς (-14,6%), γεγονός που θα μπορούσε επίσης να αντικατοπτρίζει την επιστροφή των πελατών στα φυσικά καταστήματα των εταιρειών.
Αν λάβουμε υπόψη και ότι οι B2B πωλήσεις αντικατοπτρίζουν το 20% του συνολικού κύκλου εργασιών της Κωτσόβολος, το 32% του ομίλου Πλαίσιο και το 31,60% της Retail World (PMM One Retail Group), με τα συγκεκριμένα επίπεδα να είναι υψηλότερα από τα αντίστοιχα μερίδια των ηλεκτρονικών πωλήσεών τους, τότε κατανοούμε ακόμη καλύτερα το μέγεθος των αμιγών διαδικτυακών B2C επιχειρήσεων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, της ολλανδικής Coolblue (+18%) με πωλήσεις 2,3 δισ. ευρώ και της ελβετικής Digitec Galaxus (+16%) με τζίρο 2,1 δισ. ελβετικά φράγκα.
Σχετικά άρθρα:
- Κωτσόβολος: Έκρηξη 183% στις online πωλήσεις, στα 113 εκατ. ευρώ
- Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή
- Κορωνοϊός: «Βατερλό» για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και τα Logistics στην Ελλάδα
- Ο κορωνοϊός και οι συνέπειες στο Εμπόριο
- E-Commerce 2020: Κερδισμένοι και ηττημένοι
- Το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος
- Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου