Οι κυριότερες επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή

Οι απροσδόκητες ανατροπές που μας επιφύλαξε το έτος 2020 είχε επιπτώσεις σε όλο το λιανεμπόριο, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού επέφερε εκτός από την αλλαγή των καταναλωτικών και αγοραστικών συνηθειών και τον «αναγκαστικό» ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των κλάδων του λιανεμπορίου, με αποτέλεσμα την εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών σε νέα επίπεδα ρεκόρ.

Παρακάτω σας παρουσιάζω τις απόψεις μου, για τo ποιες είναι οι επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη μετά-κορωνοϊού εποχή.

Καταλύτης τούρμπο για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Η πανδημία του κορωνοϊού εκτίναξε όχι μονάχα τα επίπεδα των ηλεκτρονικών πωλήσεων αλλά και αυτά των σχετικών επενδύσεων των επιχειρήσεων στο online κανάλι, φτάνοντας σε επίπεδα που αναμέναμε να λάβουν χώρα σε 5 χρόνια. Παράλληλα παρατηρούμε και το ολοένα πιο έντονο ενδιαφέρον των εμπλεκόμενων για ανάπτυξη των υπηρεσιών logistics και υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση του τελευταίου μίλι, με στόχο την αποφυγή ενός νέου «βατερλού» στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο.

Ξεκαθάρισμα του τοπίου στο Ηλεκτρονικό Εμπορίο

Ξεκαθαρίζει το τοπίο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου για αυτούς που γνωρίζουν πραγματικά το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, ήτοι τους αποκλειστικά διαδικτυακούς παίκτες, των οποίων το επίπεδο ανάπτυξή τους ήταν πάνω από τα επίπεδα των αντίστοιχων περιόδων των Χριστουγέννων, αλλά και για  τους παραδοσιακούς λιανεμπόρους και τα Brands που έδειξαν ότι μπορούν να πατήσουν το γκάζι, για να αναπτύξουν το eCommerce. Ως αποτέλεσμα είχαν την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεών τους, χωρίς να γνωρίζουμε βέβαια αν στην περίπτωσή τους αυτό αποφέρει λειτουργική κερδοφορία. Θα έλεγα ότι η πανδημία του κορωνοϊού μάς ανέδειξε ποιες εταιρείες έχουν μέλλον και ποιες είναι καταδικασμένες στην αφάνεια.

Μεγάλοι κερδισμένοι οι marketplaces – πλατφόρμες eCommerce και υπηρεσιών Delivery & Logistics

Οι δημοσιευμένοι τζίροι και οι διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης των marketplaces – πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως αυτοί της Amazon, της Zalando, της Alibaba, της AboutYou, της eBay, της Etsy, της Wayfair, της RedBubble, της Chewy, της Zur Rose, της Shop Apotheke, της MercadoLibre, της The Hut Group, της Allegro και της Skroutz, μας καταδεικνύουν με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι αυτοί όντως είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι της επιδημίας του κορωνοϊού. Σε αυτές θα πρέπει να προσθέσουμε και όσες επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει αντίστοιχες πλατφόρμες Delivery-as-a-Service (π.χ. eFood.gr και Instashop) και Logistics-as-a-Service (π.χ. της Ingram).

Ο κλάδος του eFood ανατρέπει το ηλεκτρονικό εμπόριο

Σίγουρα, ένας από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας είναι και τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, καθώς οι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους με τα online supermarket.

Από την άλλη, τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα eFood της goPuff, Gorillas και Flaschenpost φέρουν με το ultra-fast delivery μια νέα δυναμική στον κλάδο του eFood, η οποία θα θέσει, στο άμεσο μέλλον, τα νέα Standards στο ηλεκτρονικό εμπορίο.

Το κινητό επιχειρείν επιφέρει τον μετασχηματισμό στο παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο

Στη νέα διάσταση του επιχειρείν, αυτής του κινητού επιχειρείν, οτιδήποτε μπορεί να διεκπεραιωθεί στο Smartphone πραγματοποιείται σε αυτό. Αντίστροφα, οτιδήποτε δε λαμβάνει χώρα σε αυτό, απλώς δεν υφίσταται.

Η πανταχού χρήση των «έξυπνων κινητών» επιφέρει και την μετατόπιση των πωλήσεων του εμπορίου από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο στο Mobile Commerce.

Ποιοι, όμως, είναι αυτοί που θα κοντρολάρουν την μελλοντική αγορά του κινητού επιχειρείν;

Εδώ βρίσκονται οι μεγάλες ευκαιρίες για τους νέους παίκτες, μικρούς και μεγάλους, αναπτύσσοντας πελατοκεντρικές κινητές υπηρεσίες, εφαρμογές και πλατφόρμες, συνδυαστικά με μια άριστη βιωματική εμπειρία. Αυτές ιδανικά θα πρέπει να αναπτυχθούν, ανεξάρτητα από  τη λογική ανάπτυξης παραδοσιακών ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Η Wish, η PicNic, το Instagram, η Poshmark, η Instacard, η Gorillas, οι κινέζοι influencer του «μαγικού κόσμου» των live streaming πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, όπως της Pinduoduo και JD.com, αποτελούν μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρήσεων του νέου εμπορίου, τα οποί προσεγγίζουν με επιτυχία το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, αποκλειστικά μέσω της κινητής διάστασής του.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει (επιτέλους) κεντρίσει το έντονο ενδιαφέρον και των επενδυτών

Τέλος, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός το τι ποσά διαθέτει αυτή τη στιγμή η διεθνής κεφαλαιαγορά και το τι ποσά συγκεντρώνουν οι διαδικτυακοί παίκτες, όπως αυτών των πρόσφατων παραδειγμάτων της Allegro, της Instashop, της goPuff και της Flaschenpost (αρχείο PDF).

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Αναλύσεις, Logistics, Smart Devices, Trends

Tags: , , , , , , , , ,

1 reply

Trackbacks

  1. Διόρθωση - Public: Aύξηση τζίρου 4,67% στα 268,3 εκατ. ευρώ, αλλά με αβέβαιο μέλλον | neoecommerce.gr

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: