Πτώση 92% κατέγραψαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Κωτσόβολος

Παρότι η Κωτσόβολος, θυγατρική του βρετανικού ομίλου Currys Plc, πέτυχε αύξηση της τάξης του 13,1%  επί των πωλήσεών της κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2021-2022 (Μάιος 2021 – Απρίλιος 2022) με αποτέλεσμα αυτές να διαμορφωθούν στα 654 εκατ. ευρώ, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της μεγαλύτερης αλυσίδας της χώρας σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα κατέγραψαν πτώση (αρχείο PDF) σε ποσοστό 92% και διαμορφώθηκαν στα 58,86 εκατ. ευρώ από τα 113 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, συνεισφέροντας μόλις το 9% των συνολικών εσόδων από την πώληση εμπορευμάτων – δηλ. λίγο πάνω από τα επίπεδα της χρήσης 2019/2020 (8%) και του 21% της προηγούμενης χρήσης.

Ως ρεαλιστική σάτιρα θα μπορούσε, λοιπόν, να χαρακτηριστεί το παρακάτω εικονογράφημα της Currys στο οποίο αναφέρει ότι το Omnichannel είναι το επιχειρηματικό μοντέλο που αποδεδειγμένα κερδίζει (τι να πει η «καημένη» η Media-Saturn – είναι μάλλον απίθανο να επιβιώσει με την σημερινή μορφή της).

Οι φίλοι του neoecommerce γνωρίζουν ότι το Omnichannel ζει στον δικό του, φανταστικό κόσμο, ένα είδος La-La-Land και «κερδίζει» επειδή τα «βυθιζόμενα πλοία» συνεχίζουν να είναι και τα μεγαλύτερα.

Μάλιστα, όπως έδειξαν τα πρόσφατα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Ένωσης για το εξ Αποστάσεως Εμπόριο και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (bevh) της Γερμανίας, ακόμα και στην περίοδο κρίσης, τα αμιγώς ηλεκτρονικά καταστήματα είναι σαφώς οι κερδισμένοι παίκτες του εμπορίου, καθώς η επικέντρωσή τους στο διαδικτυακό κανάλι σε συνδυασμό με την ταχύτητα και την ευελιξία οι οποίες τους δίνουν τη δυνατότητα να αντιδράσουν άμεσα στις νέες εξελίξεις της αγοράς, τους παρέχουν ρυθμούς ανάπτυξης υψηλότερους από τους αντίστοιχους των εκπροσώπων των πολυκαναλικών ή πανκαναλικών επιχειρήσεων.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι και στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 οι πολυκαναλικοί λιανοπωλητές (καταστήματα με επιπλέον διαδικτυακή δραστηριότητα) στη Γερμανία έχασαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο σημαντικά περισσότερο τζίρο σε σχέση με το σύνολο της αγοράς (-14,6%), γεγονός που θα μπορούσε επίσης να αντικατοπτρίζει την επιστροφή των πελατών στα φυσικά καταστήματα των εταιρειών.

Αν λάβουμε υπόψη και ότι οι B2B πωλήσεις αντικατοπτρίζουν το 20% του συνολικού κύκλου εργασιών της Κωτσόβολος, το 32% του ομίλου Πλαίσιο και το 31,60% της Retail World (PMM One Retail Group), με τα συγκεκριμένα επίπεδα να είναι υψηλότερα από τα αντίστοιχα μερίδια των ηλεκτρονικών πωλήσεών τους, τότε κατανοούμε ακόμη καλύτερα το μέγεθος των αμιγών διαδικτυακών B2C επιχειρήσεων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, της ολλανδικής Coolblue (+18%) με πωλήσεις 2,3 δισ. ευρώ και της ελβετικής Digitec Galaxus (+16%) με τζίρο 2,1 δισ. ελβετικά φράγκα.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Consumer Electronics, Multichannel Commerce

Tags: , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.