K5 Conference 2013: Ποια θέματα ξεχώρισαν στο συνέδριο στο Μόναχο

Εδώ και τρία χρόνια λαμβάνει χώρα στο Μόναχο το διήμερο συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου Κ5. Σε αυτό συμμετείχαν οι κορυφαίοι διαδικτυακοί έμποροι της Γερμανίας.

K5-Conference-2013Και φέτος είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω αξιόλογες παρουσιάσεις και να ακούσω ενδιαφέρουσες απόψεις, αλλά και να συνομιλήσω με κορυφαία στελέχη της γερμανικής αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το φετινό συνέδριο είχε ως τίτλο «E-Commerce XXL». Σε αυτό ο διοργανωτής του συνεδρίου ο Jochen Krisch αναρωτήθηκε εάν το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει φτάσει στα όριά του. Με δεδομένη τη συνεχή δυναμική ανάπτυξή του, είναι σαφές ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έγινε το ίδιο μια ολόκληρη βιομηχανία, και πλέον δε θα έπρεπε να προσανατολίζεται αποκλειστικά στην κλίμακα ανάπτυξης του λιανεμπορίου. Τουλάχιστον εξίσου σημαντική με τη δυναμική της αγοράς του -Offline σε Online- είναι και η μετατόπιση των χρηστών-αγοραστών από περιστασιακούς σε τακτικούς πελάτες. Ενώ τέθηκε το ερώτημα για το πόσο καλό πρέπει να γίνει το Ηλεκτρονικό Εμπόριο για την ικανοποίηση των αναγκών αυτών των απαιτητικών πελατών, στοχεύοντας στην εντατικοποίηση των παραγγελιών τους.

Πάντως, πολλοί ομιλητές και συμμετέχοντες στο συνέδριο ήταν προβληματισμένοι, καθώς παραδέχτηκαν ότι ο ανταγωνισμός έχει εντατικοποιηθεί, ενώ πολλοί λίγοι διαδικτυακοί έμποροι προσκομίζουν μεγάλα κέρδη. Το παραπάνω έρχεται να επιβεβαιώσει  ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται ακριβότερο, ενώ το δίλημμα διαφάνειας του διαδικτύου εκτοπίζει εκτός αγοράς τις επιχειρήσεις που δεν καταφέρνουν να προσαρμόσουν έγκαιρα τα πλεονεκτήματα των παροχών τους στις αλλαγές του ανταγωνισμού.

Παρακάτω σας αναφέρω κάποιες παρουσιάσεις τις οποία εγώ προσωπικά ξεχώρισα στο συνέδριο:

  • Westwing

Ο διευθύνων σύμβουλος της Westwing, ο κος Stefan Smalla παρουσίασε τη στρατηγική διεθνοποίησης του Shopping Club, το οποίο προσφέρει πολυτελή αξεσουάρ επίπλωσης και προϊόντα διακόσμησης σπιτιού.

K5 Conference WestwingΗ Westwing δραστηριοποιείται σε δέκα αγορές, ενώ  ενδιαφέρον είναι ότι μόνο 25% του τζίρου της πραγματοποιείται στη γερμανική αγορά, ενώ ήδη 20% του τζίρου προέρχεται από την αγορά της Βραζιλίας. Η στρατηγική της Westwing είναι «η προμήθεια των αγορών να γίνεται στις τοπικές αγορές, ενώ η πώλησή τους στις διεθνείς αγορές». Αυτή τη στιγμή η ίδια διαθέτει 3.000 προμηθευτές σε όλο τον κόσμο. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να προσφέρει κάθε εβδομάδα 2.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων. Από αυτούς, μόνο το 16% αφορούν προϊόντα στοκ. Η ταχεία αύξησή της μέσω της επέκτασης της σε ξένες αγορές είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς λειτουργεί ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών, ενώ αποσβένει τα υψηλά κόστη για το στήσιμο και τη λειτουργία του δικτύου της εφοδιαστικής αλυσίδας της. Το αγοραστικό κοινό  της είναι κατά 91% γυναίκες, από τις οποίες 50% αυτών είναι ηλικίας άνω των 40 ετών. Μεσοπρόθεσμα αποσκοπεί τόσο στην επίτευξη κερδών όσο και στην επέκταση του επιχειρηματικού μοντέλου της.

  • Windeln.de

Ο διευθύνων σύμβουλος της Windeln.de, κος Alexander Brand, μιας εταιρείας που πουλάει τα πάντα για τα νεογέννητα και τα νήπια παιδιά και που ο τζίρος για το 2012 ανήλθε στα 50 εκατ. ευρώ, έδειξε με εξαιρετικό τρόπο, πως με την ανάπτυξη και λειτουργία ενός ιδιόκτητου συστήματος ανάλυσης της βάσης δεδομένων τους, μπορούν να προβλέψουν όχι μόνο τον τζίρο των επόμενων μηνών, αλλά και το τι προϊόντα πρόκειται να παραγγείλουν τα νέα ζευγάρια μετά σε μια δεδομένη χρονική περίοδο. Έτσι παραδείγματος χάρη, ξέρουν ότι μόλις το νεογέννητο γίνει 2 ετών, το προϊόν που θα παραγγείλουν οι νέοι γονείς είναι τα τεστ εγκυμοσύνης!

  • Logistics πάνελ

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον πάνελ στο οποίο μεταξύ άλλων ήταν και ο αντιπρόεδρος της DHL Dr. Thomas Ogilvie συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την αναζήτηση ολοένα γρηγορότερων και ακριβότερων επιλογών παράδοσης. Η DHL επιδιώκει μια στρατηγική διάρθρωσης των υφισταμένων δυνατοτήτων παράδοσης, με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η παράδοση να γίνεται βάση των επιθυμιών του πελάτη. Ήδη η DHL στη περιοχή της Ρηνανίας-Βεστφαλίας προσφέρει τη δυνατότητα παράδοσης των εμπορευμάτων μέσα σε διάστημα 3-5 ωρών, ενώ το 2014 αυτή θα προσφέρεται και σε διάστημα 2 ωρών. Στόχος της είναι η ανάπτυξη τέτοιων υποδομών, έτσι ώστε αυτές να μπορέσουν να αφομοιώσουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιπλέον η DHL δοκιμάζει πειραματικά στη πόλη του Ίνγκολσταντ τις ιδιόκτητες «προσωπικές» θυρίδες. Αυτές θα στήνονται μπροστά σε μονοκατοικίες και θα δίνουν τη δυνατότητα παραλαβής και αποστολής των δεμάτων στους κατοίκους της.

K5-Conference_Logistics-Pan

Πηγή: k5ticker.tumblr.com

Σχετικά με τις υπηρεσίες αυθημερόν παράδοσης (Same Day Delivery) αναφέρθηκε ότι αυτές δε θα τυποποιηθούν ως στάνταρτ, αλλά θα προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες: Αυτές θα μπορούσαν να διευκολύνουν την εφοδιαστική αλυσίδα του παραδοσιακού εμπορίου, δηλαδή τα φυσικά σημεία πώλησης, καθώς αυτά ολοένα και περισσότερο μεταλλάσσονται σε καταστήματα Showrooming.

  •  Πληροφοριακά συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου

Ο CTO της Yatego, Lars Jankofsky, πρώην CTO της OXID, παρουσίασε ενδιαφέροντα στοιχεία για τα πληροφοριακά συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και απομυθοποίησε τα κυριότερα πληροφοριακά συστήματα που χρησιμοποιούν στη Γερμανία. Έτσι σύμφωνα με δική του έρευνα, το μεγαλύτερο ποσοστό πληροφοριακών συστημάτων στη Γερμανία (γύρω στο 50%) έχουν αναπτυχθεί ιδιόκτητα (In-House), ενώ η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται περισσότερο στον σχεδιασμό και την κατασκευή των eShop είναι η PHP και μετέπειτα η Java. Ενώ συμβούλευε τους διαδικτυακούς εμπόρους να προφυλαχτούν από την εξάρτηση των πληροφοριακών συστημάτων των διαφόρων Agencies.

Σχετικά άρθρα:



Categories: e-commerce, E-Commerce Platforms, Internationalization, Logistics

Tags: , , , , , , , , , ,

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.