Exceed 2012 Berlin: Ποια θέματα ξεχώρισαν στο συνέδριο

Στο πολυαναμενόμενο συνέδριο Exceed 2012 παρουσιάστηκε ένα πλούσιο πρόγραμμα που ήταν πλήρες από διάφορες επιτυχημένες επιχειρηματικές ιδέες για μικροχρηματοδότηση, ηλεκτρονικό εμπόριο από γυναίκες για γυναίκες μέχρι εξατομικευμένη παραγωγή, πληροφοριακά συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και τις τάσεις στο κοινωνικό δίκτυο. Το πρόγραμμα ήταν εμπλουτισμένο με διάφορες παρουσιάσεις Start-Ups,  ενδιαφέρουσες ομιλίες καθώς και κατατοπιστικές συνεντεύξεις.

Παρακάτω σας παρουσιάζω κάποια θέματα τα οποία εγώ προσωπικά ξεχώρισα στο συνέδριο:

  1. Η Project A Ventures είναι μια από τις πιο φιλόδοξες πρωτοβουλίες χρηματοδότησης Start-Up της οποίας ένας από τους βασικούς μετόχους είναι ο όμιλος Otto με το ποσό των πενήντα εκατ. ευρώ. Μέσω αυτής της επένδυσης, η Otto προσμένει στη συνεισφορά λύσεων για τις κεντρικές προκλήσεις της εταιρείας,καθώς θα έχει πρώιμη πρόσβαση σε ιδέες, σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα και σε εξειδικευμένο προσωπικό. Ενδιαφέρον είναι ότι τα άτομα που πλαισιώνουν την παραπάνω εταιρεία προέρχονται από ηγετικές θέσεις αντίστοιχης εταιρείας των αδερφών Samwer, την Rocket Internet. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Project A Ventures, αυτή τη στιγμή έχουν στο φάκελό τους πάνω από 5-6 εταιρείες μεταξύ αυτών την Wine in Black (ένα exclusive Shopping Club για εξαιρετικά κρασιά), την Amerano (προσωποποιημένα πουκάμισα) και τέλος την Kochzauber (συνδρομητικό μοντέλο γευμάτων, με συνταγές και συστατικά).
  2. H Rakuten είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαδικτυακών υπηρεσιών στον κόσμο. Το Rakuten Ichiba λειτουργεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ιαπωνία. Ο όμιλος απασχολεί 10.000 άτομα προσωπικό και  συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 μεγαλυτέρων διαδικτυακών εταιρειών στον κόσμο (η χρηματιστηριακής αξία ανέρχεται στα 15 δισ. δολάρια). Σε αυτήν τα εγγεγραμμένα μέλη ανέρχονται σε 65 εκατ. και προσφέρει πάνω από 67 εκατ. προϊόντα τα οποία προσφέρουν πάνω από 34.000 έμποροι. Στα στρατηγικά σχέδια της Rakuten είναι η επέκτασή της σε όλο τον κόσμο και η καθιέρωσή της ως ο μεγαλύτερος παίκτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο, περνώντας ακόμα και την Amazon. Ήδη στην ιδιοκτησία της Rakuten έχουν περάσει διάφορες γνωστές εταιρείες, όπως η αμερικάνικη Buy.com, η γαλλική Priceminister, η γερμανική Tradoria, η Play.com και η Kobo. Το πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου της Rakuten απευθύνεται σε μικρομεσαίους (εξειδικευμένους) εμπόρους και προσφέρει ως μία υπηρεσία της το λογισμικό, την πλατφόρμα και τη διεκπεραίωση των συναλλαγών (11 τρόποι πληρωμής). Η Rakuten έχει αναπτύξει και σχεδιάσει για τους πελάτες της ένα ευρύ οικοσύστημα για τις υπηρεσίες της, οι οποίες δημιουργούν πολλές συνέργειες μεταξύ των διαφορετικών τομέων όπου δραστηριοποιείται.

    Το οικοσύστημα της Rakuten

  3. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η ενότητα γύρω από την εξατομικευμένη παραγωγή (mass customization). Σε αυτήν, ο καθηγητής Dominik Walcher παρουσίασε τη μελέτη Mass–Customizing 500, η οποία εκπονήθηκε σε συνεργασία με τον Frank Piller, κορυφαία αυθεντία στην εξατομικευμένη παραγωγή  ο οποίος παρουσίασε τα παραδείγματα και τις δυνατότητές της . Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο παράδοξο των επιλογών (paradox of choice). The Paradox of ChoiceΣτη συνέχεια, ο Paul Blazek παρουσίασε τα βήματα για την υλοποίηση του εξαιρετικού Project Cowcrowd, σκοπός του οποίου ήταν η δημιουργία εξατομικευμένου κοσμήματος-αξεσουάρ με τελική τιμή κάτω των πέντε ευρώ. Τον συγκεκριμένο ιδιαίτερα δυναμικό κλάδο  έχουμε προτείνει ως έναν από τα δέκα επιχειρηματικά μοντέλα που έχουν ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.
  4. Στην ενότητα Gender Innovation («Τι θέλουν τελικά οι γυναίκες;»), οι γενικές διευθύντριες των Westwing, Bellegs και SugarShape έκαναν αναφορά για το πόσο συστηματικά αγνοούν τα επιχειρηματικά μοντέλα τις συναισθηματικές προτιμήσεις του γυναικείου φύλου και το πόσο διαφορετικά αυτές κατανοούν τη διαδικασία αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου. Για τις γυναίκες, οι αγορές  είναι περισσότερο διασκέδαση και συχνά οι αγορές που πραγματοποιούν δεν είναι αυτές που είχαν προγραμματίσει. Είναι αξιοσημείωτο ότι από τη μη σωστή ανταπόκριση των επιχειρηματικών μοντέλων στις απαιτήσεις του γυναικείου φύλου, τα διαφυγόντα έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου ανέρχονται ετησίως σε μερικά δισ. ευρώ.
  5. Τέλος στην ενότητα Crowdfunding, o γενικός διευθυντής της Seedmatch Jens-Uwe Sauer και ο Norbert Töpker της Innovestment παρουσίασαν τα επιχειρηματικά μοντέλα της μικροχρηματοδότησης. Στο πάνελ συμμετείχαν δύο Start-Ups, η SugarShape και η Fine Cotton Company, οι οποίες είχαν λάβει χρηματοδότηση μέσω της Seedmatch και Innovestment αντίστοιχα. H SugarShape έλαβε το ποσό των 100.000 ευρώ από 170 επενδυτές και η πρώτη της κολεξιόν θα βγει σύντομα στον αέρα, ενώ η δεύτερη έλαβε 85.000 ευρώ. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι τα μοντέλα τα οποία εμφανίζονται στην ιστοσελίδα της SugasShape είναι πελάτισσές της. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη στρατηγική επικοινωνίας που εφαρμόζουν οι εταιρείες μικροχρηματοδότησης για τους πελάτες τους.

Μερικά από τα Start-Up που παρουσίασαν τα επιχειρηματικά μοντέλα τους είναι:

  • Einfach-machen-lassen: («Απλώς άφησέ τo, να τo φτιάξουν άλλοι»). Με την παραπάνω υπηρεσία καλύπτεται ένας ουσιαστικός παράγοντας στη διαδικασία διεκπεραίωσης τόσο για τους προμηθευτές όσο και τους αγοραστές. Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας και ενός δικτύου με 500 τεχνικούς, οι καταναλωτές μπορούν να έχουν έναν ειδικό στον χώρο τους, για να τους στήσει τον τεχνικό εξοπλισμό που αγόρασαν ( τηλεόραση, υπολογιστή, κλιματιστικό κ.τ.λ.). Το παραπάνω Start-Up διοργανώνει τα ραντεβού, παρακολουθεί την ορθή εκτέλεση και την ποιότητα των υπηρεσιών.
  • Itembase: H συγκεκριμένη (δανέζικη) πλατφόρμα διαχειρίζεται εξαιρετικά αυτοματοποιημένα τις διαδικτυακές αγορές των καταναλωτών, εμπλουτισμένα με εγχειρίδια και δίνοντας την δυνατότητα στον χρήστη να ελέγξει τις αγορές τους και το πού αυτές έχουν πραγματοποιηθεί καθώς επίσης ποιές από αυτές έχουν ακόμα εγγύηση. Παράλληλα, αναπτύσσει ένα προσωπικό ιστορικό των αγορών.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά θέλω να κάνω στην εταιρεία πληροφοριακών συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου Shopware. Σε αυτή, την οποία διευθύνουν δύο αδέρφια, ετοιμάζεται μια νέα έκδοση (θα λανσαριστεί τον Ιούνιο), μέσω της οποίας, θα υπάρχει η δυνατότητα δικτύωσης διαφορετικών ηλεκτρονικών καταστημάτων και ως εκ τούτου θα προσφέρει στο ηλεκτρονικό εμπόριο σημαντικά περιθώρια για τον σχεδιασμό νέων επιχειρηματικών μοντέλων.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Χωρίς κατηγορία, Mass Customization, Trends

Ετικέτες:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: