Sharpmen: Το αφηγηματικό ηλεκτρονικό επιχειρείν μέσω βίντεο

Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στις στρατηγικές δυναμικής διαφοροποίησης του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι (διαδικτυακοί) έμποροι και κατασκευαστές μετατρέπονται σε παρόχους υπηρεσιών ΜΜΕ.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα εφαρμογής νέων πρακτικών πώλησης εφαρμόζει η αμερικανική Sharpmen μέσω χρήσης αφηγηματικών βίντεο που δείχνει πώς μπορεί να λειτουργήσει το συναισθηματικό shopping . Το συγκεκριμένο Shopping Club ιδρύθηκε πριν από περίπου ένα έτος και επικεντρώνεται στο ανδρικό καταναλωτικό κοινό, πουλώντας μέσω βίντεο Flash Sales διάφορα ανδρικά προϊόντα από επώνυμα προϊόντα μόδας και αξεσουάρ μέχρι ηλεκτρονικές συσκευές και Gadgets.

Sharpmen

Σύμφωνα με την Internetretailer.com, ο διευθύνων σύμβουλος της παραπάνω εταιρείας Yazid Aksas βλέποντας ότι η επισκεψιμότητα των βίντεο που αναρτούσε ήταν υψηλότερη από τις πωλήσεις που πραγματοποιούσε,  τροποποίησε σχετικά γρήγορα το επιχειρηματικό μοντέλο του σε μια υβριδική μορφή, αυτή των άμεσων πωλήσεων καθώς και των εσόδων μέσω διαφήμισης.

Ειδικότερα, η συγκεκριμένη πλατφόρμα συνεργάζεται με επώνυμες μάρκες και διάφορους κατασκευαστές, δίνοντας τους τη δυνατότητα να προβάλουν την επιχείρηση και τα προϊόντα τους. Ως αντάλλαγμα η Sharpmen λαμβάνει μια έκπτωση περίπου 40% στα προσφερόμενα προϊόντα. Στην παραπάνω έκπτωση συμπεριλαμβάνεται και το κόστος παραγωγής των βίντεο των πελατών. Στη συνέχεια, στη κεντρική σελίδα της πλατφόρμας και με κυκλική ροή, αναρτούνται τα εννιά κορυφαία βίντεο με διάρκεια από δύο μέχρι πέντε λεπτά και τα οποία αφηγούνται το καθένα ξεχωριστά την ιστορία που κρύβεται πίσω από κάθε επώνυμη μάρκα.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση τράβηξε το ενδιαφέρον των διαδικτυακών Μέσων, τα οποία ζήτησαν να κάνουν χρήση των παραπάνω βίντεο και στις δικές τους ιστοσελίδες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δωρεάν διάθεση των βίντεο στα ενδιαφερόμενα Μέσα, χρεώνοντας με ένα επιπλέον κόστος τα διαφημιζόμενα Brands.

Σύμφωνα με μια έρευνα της eMarketer που πραγματοποιήθηκε στις Η.Π.Α., περισσότεροι από το 50% των ερωτηθέντων χρηστών του διαδικτύου πιστεύουν ότι τα διαδικτυακά βίντεο προϊόντων συμβάλλουν στην αύξηση της εμπιστοσύνης τους σχετικά με τις αγορές αυτών.

Σε μια αγορά όπου ολοένα αναζητείται μοναδικό περιεχόμενο και παράλληλα αυξάνεται η κατανάλωση βίντεο μέσω του διαδικτύου, των Smartphones και συσκευών tablets κρίνεται επιτακτική η ενσωμάτωση πρακτικών πώλησης Video Shopping. H διαδραστική επανάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο βρίσκεται προ των θυρών.

Αυτό, όμως, που λείπει γενικώς από την ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το πάντρεμα ενός ζωντανού διαδικτυακού προγράμματος με το ηλεκτρονικό εμπόριο, σε συγκεκριμένο χρόνο, όπως την εφήρμοσε πρόσφατα με επιτυχία η Auctionata. Άλλωστε, το ζητούμενο είναι η άμεση κεφαλαιοποίηση του χρήστη-τηλεθεατή. Η θεατρικότητα, η παρουσίαση ενός τέτοιου προγράμματος καθώς και η ανάπτυξη μιας στενής σχέσης του παρουσιαστή με τους χρήστες-τηλεθεατές μέσω διαλόγου, με αυθεντικότητα και συναίσθημα είναι ουσιαστικοί παράγοντες επιτυχίας των διαδικτυακών πωλήσεων σε πραγματικό χρόνο.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Fashion, Shopping Clubs, Teleshopping, Trends

Ετικέτες:, , , , , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: