Γερμανία: Στα 870 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές B2B για το 2012

Για πρώτη φορά στη Γερμανία, έγινε η καταγραφή των ηλεκτρονικών αγορών B2B, από επιχείρηση προς επιχείρηση. Σύμφωνα με την έρευνα του Γερμανικού Ινστιτούτου Έρευνας Εμπορίου IFH με έδρα την Κολωνία, ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών Β2Β στη Γερμανία άγγιξε τα 870 δισ. ευρώ. Πρακτικά,  αυτό σημαίνει ότι ο παραπάνω τζίρος αντιστοιχεί στο 95% του συνολικού τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γερμανία. Υπενθυμίζω ότι ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών B2C, από επιχείρηση προς καταναλωτή, άγγιξε τα 27,6 δισεκατομμύρια ευρώ στη Γερμανία το 2012. Συνολικά, αυτές με τη σειρά τους αντιπροσωπεύουν το 7% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου της Γερμανίας.

Αναλογικά, το ποσό των εσόδων που προκύπτει στις ηλεκτρονικές αγορές B2B μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων ανέρχεται μόλις στο 1%. Η συγκεκριμένη αγορά, όμως, έχει τεράστιες δυνατότητες, καθώς οι εταιρικοί πελάτες μεταφέρουν ολοένα και περισσότερο τις ιδιωτικές αγοραστικές τους συνήθειες αλλά και τις προσδοκίες τους στην επιχειρηματική καθημερινότητα. Επισημαίνεται ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην B2B αγορά και δε λειτουργούν ηλεκτρονικό κατάστημα, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι χάνουν μια εξαιρετική ευκαιρία για να επιδείξουν τις ικανότητές τους και τα προϊόντα τους στο διαδίκτυο, καθώς  όπως και στην B2C αγορά, το ηλεκτρονικό κατάστημα λειτουργεί ως ένα είδος βιτρίνας.

B2B-Ecommerce GermanyΣχετικά με την κατανομή των εσόδων του ηλεκτρονικού εμπορίου στους διάφορους τομείς της οικονομίας, κυριότερος τομέας αναδεικνύεται ο κλάδος της μεταποίησης με ποσοστό 50% και το κλασικό χονδρεμπόριο με το 1/3 των συνολικών πωλήσεων B2B στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ακολουθούν ο κλάδος των μεταφορών, της αποθήκευσης, των ταχυδρομικών υπηρεσιών καθώς και ο κλάδος της πληροφόρησης και της επικοινωνίας.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ενώ στις ηλεκτρονικές αγορές B2C οι παραγγελίες μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων είναι στην ημερήσια διάταξη, στις ηλεκτρονικές αγορές B2B κυριαρχούν ακόμα οι αυτοματοποιημένες ανταλλαγές δεδομένων. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι παραγγελίες, τα τιμολόγια και οι περιγραφές των προϊόντων μεταδίδονται ζωντανά διαμέσου μιας προκαθορισμένης μορφής για περαιτέρω επεξεργασία. Πάνω από τα 4/5 του όγκου των ηλεκτρονικών αγορών Β2Β πραγματοποιούνται με τον παραπάνω τρόπο. Μόνο το 4% του τζίρου δηλαδή 35 δισ. ευρώ, υλοποιούνται όπως και στις ηλεκτρονικές αγορές B2C μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων. Αυτό οφείλεται τόσο στην περιπλοκότητα της συγκεκριμένης αγοράς όσο και στο ότι πολλά αγαθά στις αγορές των Β2Β παράγονται μόνο κατ’ απαίτηση (on demand).

Αλήθεια, ποιος να είναι άραγε ο αντίστοιχος τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών B2B στην Ελλάδα; Ελπίζω, στο άμεσο μέλλον, το εργαστήρι του ηλεκτρονικού εμπορίου (ΕLTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών να καταγράψει το μέγεθος αυτής της υποτιμημένης αγοράς.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Sourcing, Export 2.0, Internationalization

Ετικέτες: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: