Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικό εμπορίου συνεπάγεται, όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, την αύξηση των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών.
Για μια ορισμένη κατηγορία προϊόντων, όμως, υπάρχει η επιθυμία για απόκτηση αποδεικτικών στοιχείων για τη σωστή εκτέλεση της μεταφοράς τους. Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς της Εθνικής Επιτροπής τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων (EETT), το ποσοστό των καταγγελιών από καταναλωτές σχετικά με τις εταιρείες ταχυμεταφορών για ζημιές στα ταχυδρομικά αντικείμενα ανέρχεται στο 3%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ ανέρχεται στο 8%.
Πρόσφατα, η αγγλική εταιρεία Cambridge Consultants παρουσίασε ένα χρήσιμο εργαλείο με την επωνυμία DropTag. Το μικρό αυτό πλαστικό κομμάτι περιέχει αισθητήρες και μπορεί να τοποθετηθεί τόσο μέσα όσο και έξω από κάθε δέμα. Με τη βοήθεια ενός Smart Phone καθώς και της αντίστοιχης εφαρμογής μπορεί κάποιος να διαβάσει τις πληροφορίες του DropTag και έτσι να διαπιστώσει, αν και κατά πόσο το συγκεκριμένο δέμα υπέστη δόνηση κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του. Το DropTag θα κοστίσει περίπου 2 δολάρια μόλις βγει στη μαζική παραγωγή.
Πέρα από τη χρήση του για τους πελάτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, αντίστοιχα χρήσιμο είναι και για τις εταιρείες ταχυμεταφορών, καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως εργαλείο ελέγχου και έτσι να εξακριβωθεί για το εάν ένα δέμα βρίσκεται μέσα σε ένα φορτηγό ή όχι αλλά και σε ποια κατάσταση. Λόγω του ότι το DropTag μπορεί να «διαβαστεί» από απόσταση 50 μέτρων, στο μέλλον η ξεχωριστή εκφόρτωση και σάρωση του κάθε δέματος ξεχωριστά θα ανήκει στο παρελθόν.
Σχετικά άρθρα:
- Ψηφιακές αλχημείες: Emeza, Casino, Ελληνική Ταχυδρομική Αγορά
- Ψηφιακές αλχημείες: Google, Chairish
- Google: Εξαγοά της BufferBox – Είσοδος στην αγορά των φυσικών σημείων παράδοσης
- Click & Collect: Ποιός θα είναι ο κερδισμένος των νέων φυσικών σημείων παράδοσης;
- Ταχυμεταφορές με «αυθημερόν παράδοση»: H UPS επεδύσει στη Shutl
- Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι επιπτώσεις του στα εμπορικά κέντρα
- 2012: Δέκα επιχειρηματικά μοντέλα που ενδιαφέρουν την ελληνική αγορά
Categories: e-commerce, Logistics, Trends
Απάντηση