Naspers: Στρατηγική επιλογή η αποχώρηση της Ricardo από την ελληνική αγορά

Ο νοτιοαφρικανικός Όμιλος Naspers, ανακοίνωσε προχθές τη διακοπή της λειτουργίας της ιδιόκτητης ιστοσελίδας δημοπρασιών Ricardo.gr, με ισχύ από την 5η Μαΐου 2014. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της, η απόφαση γίνεται στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης μερικών από τις δραστηριότητες του Ομίλου, με στόχο τη διερεύνηση των διαδικτυακών υπηρεσιών με μικρές αγγελίες και την επικέντρωση σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές (είναι κατανοητό ότι η ελληνική αγορά δεν είναι μεταξύ αυτών – η ελβετική Ricardο απαριθμεί πάνω από 2 εκατ. μέλη ενώ στην Ελλάδα η Ricardο απαριθμεί  430.000 μέλη).

ricardogr_hοmepageΤο πόσο σημαντικό στρατηγικό ρόλο, όμως, παίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αναδιαμόρφωση του Ομίλου Naspers, από Όμιλο ΜΜΕ σε Όμιλο ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων φαίνεται από το γεγονός ότι πρόσφατα προσέλαβε (αρχείο PDF) ως νέο διευθύνων σύμβουλο του τομέα ηλεκτρονικού εμπορίου, τον Ολλανδό Bob van Dijk, ειδικό σε θέματα e-commerce και πρώην γενικό διευθυντή της Ebay στη Γερμανία. Είναι κατανοητό  ότι η απόφαση για αποχώρηση της Ricardo από την ελληνική αγορά, θα πάρθηκε από τον παραπάνω νέο διευθύνων σύμβουλο.

Τα έσοδα του Ομίλου για την οικονομική χρήση του 2013 (αρχείο PDF) ανήλθαν στα περίπου 4,7 δισ. δολάρια, από τα οποία το 60% αντιστοιχούν σε έσοδα από τη συνδρομητική τηλεόραση. Ενώ οι δραστηριότητες του Ομίλου από το Ηλεκτρονικό Εμπόριο απέφεραν έσοδα ύψους 1,3 δισ. δολάρια.

Η Naspers έχει αναπτύξει μέσω διαφόρων εξαγορών ένα αξιοσημείωτο χαρτοφυλάκιο επιχειρήσεων ψηφιακών επιχειρηματικών μοντέλων και ηλεκτρονικού εμπορίου σε μη αγγλόφωνες χώρες, από την Πολωνία και τη Ρωσία μέχρι την Κίνα και την Ινδία (μεταξύ αυτών βρίσκεται επίσης και η τουρκική Markafoni, της οποίας εξαγόρασε το 71% των μετοχών έναντι του ποσού των 200 εκατ. ευρώ, ενώ υπενθυμίζω ότι η Markafoni συνεργάστηκε με τον ANT1 για το στήσιμο της Brandsgalaxy).

Naspers_eCommerce-Strategy

Ο Όμιλος Naspers ανήκει στην κατηγορία των πιο ενδιαφερόντων παικτών του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Ενώ η κίνηση του, τοποθέτησης ως διευθύνων σύμβουλο ειδικό στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλα τα ελληνικά ΜΜΕ, που θέλουν να αντιμετωπίσουν τη νέα πραγματικότητα του ηλεκτρονικού επιχειρείν, η οποία έχει φέρει την αναδιαμόρφωση της τηλεοπτικής και εκδοτικής βιομηχανίας!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: