Η αμερικανική συνδρομητική υπηρεσία (Abο-Cοmmerce) της NatureBοx μέσω της οποίας οι καταναλωτές λαμβάνουν μηνιαίως ένα κουτί με 5 έως 20 συσκευασίες σνακ, έλαβε πρόσφατα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 18 εκατ. δολαρίων. Αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της σε 2.000 τοις εκατό μέσα σε δύο χρόνια από την ίδρυσή της! Ενώ η ίδια εταιρεία πέρσι δέχθηκε συνολικά 1 εκατ. παραγγελίες .
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι η παραπάνω εταιρεία δεν ενεργεί ως διαμεσολαβητής έμπορος αλλά ως παραγωγός, ο οποίος παράγει, αναπτύσσει και διαθέτει τα δικά του προϊόντα κάτω από το δικό της σήμα. Ενώ η ίδια λαμβάνει υπόψη της το παράδοξο των επιλογών (paradox of choice) και ως εκ τούτου προσφέρει περιορισμένη επιλογή στους πελάτες της, που σημειωτέον γνωρίζει πολύ καλά, σχετικά με την προσαρμογή της ατομικής τους συσκευασίας.
Το παράδειγμα της NatureBοx, η οποία έχει λάβει μέχρι στιγμής επενδυτικά κεφάλαια ύψους 28,5 εκατ. δολαρίων, μας δείχνει εξαιρετικά ότι το συνδρομητικό επιχειρηματικό μοντέλο στο ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός από παγίδες κρύβει και εξαιρετικές ευκαιρίες. Προϋπόθεση είναι η επιλογή της σωστής κατηγορίας προϊόντων αλλά και η γνώση των παραγόντων επιτυχίας του Abο-Cοmmerce.
Σχετικά άρθρα:
- Abo-Commerce: Επιχειρηματικό μοντέλο με..παγίδες
- Walmart: Διαφοροποίηση μέσω συνδρομητικών υπηρεσιών τροφίμων
- Ιδιωτικές ετικέτες το μελλοντικό συγκριτικό πλεονέκτημα των διαδικτυακών εμπόρων
- Έκρηξη στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου
- Ybuy, Artsicle: Συνδρομητικές υπηρεσίες – Δοκιμάζω προτού αγοράσω
- 2012: Δέκα επιχειρηματικά μοντέλα που ενδιαφέρουν την ελληνική αγορά
Categories: Abo-Commerce, Business Models, e-commerce
Απάντηση