Η Amazon καθυστερεί τις παραδόσεις για να ασκήσει πίεση στους εκδοτικούς οίκους στην Αμερική και Ευρώπη

Η Amazon, όπως είναι γνωστό από διάφορα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης τόσο στην Αμερική όσο και στη Γερμανία, διεκδικεί από αμερικανικούς (Hachette) και ευρωπαϊκούς (όμιλος Βonnier) εκδοτικούς οίκους, υψηλότερες εκπτώσεις για τις παραδόσεις των E-Books. Ενώ για την επίτευξη του στόχου της, ασκεί πίεση σε αυτούς, με τη μορφή καθυστερημένων παραδόσεων σε πολλούς έντυπους τίτλους, παρότι οι αντίστοιχοι τίτλοι των εκδόσεων είναι διαθέσιμοι.

Amazon-and-youre-done-

Πηγή: technobuffalo.com

Η Amazon έχει επιβεβαιώσει στους παραπάνω εκδοτικούς οίκους ότι οι καθυστερήσεις σχετίζονται με τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις. Για το ότι η παραπάνω διαμάχη δεν εκτίθεται δημοσίως έχει πολλαπλές ερμηνείες: Από τη μία η Amazon φοβάται την ήδη ούτως ή άλλως κακή φήμη της στην εκδοτική αγορά ενώ από την άλλη οι εκδοτικοί οίκοι φοβούνται ενδεχόμενα αντίποινά της. Επιπλέον οι ίδιοι δεν πρέπει να φανούν ύποπτοι για στήσιμο συμφωνιών τιμών μεταξύ τους, καθώς θα ερχόταν αντιμέτωποι με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.

Τουλάχιστον επιφανειακά, το μήλο της έριδος είναι η αγορά των E-Books, στην oπoία η Amazon θέλει να πετύχει εκπτώσεις ύψους 40-50% πάνω στην τιμή πώλησης (αυτή τη στιγμή η Amazon λαμβάνει έκπτωση 30%). Συγχρόνως, οι συνέπειες αυτής της αντιπαράθεσης είναι ζωτικής σημασίας για τον κλάδο των E-Bοοk των παραδοσιακών εκδοτών. Και αυτό, διότι αυτοί αμείβουν τους συγγραφείς τους με βάση την καθαρή τιμή λιανικής. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερο μεγαλύτερο κέρδος έχει η Amazon στα E-Book τόσο λιγότερο κερδίζουν οι συγγραφείς. Όμως όσο λιγότερο κέρδος αποκομίζει ένας συγγραφέας από ένα ηλεκτρονικό βιβλίο τόσο πιο ελκυστική θα του εμφανίζεται μια πιθανή διακοπή της συνεργασίας με τους παραδοσιακούς εκδοτικούς οίκους και τη σύναψη συμφωνίας με τον εκδότη Amazon. Άλλωστε από αυτόν λαμβάνει υψηλότερη αμοιβή, καθώς κανένας εκδότης δεν αμφισβητήσει τις εκπτώσεις προς την Amazοn.

Η Amazon, η οποία σφετερίστηκε όσο καμία άλλη εταιρεία την αλυσίδα αξίας (Value Chain) ενός ολόκληρου κλάδου (το ίδιο κατάφερε στη μουσική βιομηχανία η Apple), θέτει ως στόχο τώρα να βγάλει από τη μέση οποιονδήποτε παίκτη βρίσκεται ανάμεσα στον συγγραφέα και τον αναγνώστη, δηλ. τους εκδότες ασχέτως εάν πρόκειται για εκδότη έντυπου ή ηλεκτρονικού βιβλίου.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:E-Book, e-commerce

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: