eBook: Τα συστατικά της επιτυχίας τους

Ο αμερικανικός διανομέας ηλεκτρονικών βιβλίων Smashwords ανέλυσε τις πωλήσεις όλων των διανεμημένων eBooks στην Αμερική (περίπου 250.000 τίτλοι), καταλήγοντας σε μερικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τα (μερικά) ευρήματα της οποίας θα πρέπει να τύχουν εφαρμογής και στην ελληνική αγορά.

Παρακάτω σάς παρουσιάζω τα κεντρικά συμπεράσματά της:

  • Στην παραπάνω Long tail αγορά, η καμπύλη πωλήσεων των eBooks είναι εξαιρετικά απότομη. Οι περισσότεροι τίτλοι δεν πωλούν σχεδόν καθόλου ενώ μερικοί μονάχα τίτλοι κάνουν εξαιρετικές πωλήσεις.
  • Οι αναγνώστες προτιμούν τα μακροσκελή κείμενα.
  • Οι περισσότερες πωλήσεις επιτυγχάνονται για eBooks με τιμή πώλησης 2,99 και 3,99 δολάρια.
  • Οι συγγραφείς με τις υψηλότερες πωλήσεις πωλούν στις χαμηλότερες τιμές.
  • Τα δωρεάν eBooks κατεβάζονται μόνο 39 φορές συχνότερα απ’ όσο τα πληρωμένα σε αντίθεση με το 2013 και 2012 τα οποία κατέβαιναν αντίστοιχα 91 φορές και 100 φορές.
  • Οι προπαραγγελίες βιβλίων πωλούνται καλύτερα. Ενώ οι περισσότεροι συγγραφείς δε χρησιμοποιούν ακόμα την παραπάνω επιλογή.
  • Οι σειρές βιβλίων πωλούνται καλύτερα απ’ ότι οι μεμονωμένες εκδόσεις.
  • Οι σειρές βιβλίων με μεγαλύτερη έκταση, πωλούνται καλύτερα απ’ όσο οι μικρότεροι σε έκταση τίτλοι. Τα eBooks με λιγότερο από 50.000 λέξεις, πωλούνται λιγότερο.
  • Τα δωρεάν «εκκινητήρα» eBooks προωθούν ισχυρά τις πωλήσεις σειράς βιβλίων.
  • Τα μη λογοτεχνικά βιβλία πωλούνται καλύτερα απ’ ότι τα λογοτεχνικά ενώ αυτά επιτυγχάνουν κατά μέσο όρο υψηλότερες πωλήσεις. Επίσης, τα μη λογοτεχνικά βιβλία είναι λιγότερα ευαίσθητα στις μεταβολές των τιμών ενώ οι περισσότεροι συγγραφείς των μη λογοτεχνικών βιβλίων πωλούν τα βιβλία τους κατά πάσα πιθανότητα σε χαμηλή τιμή.

Τις εξελίξεις της εκδοτικής βιομηχανίας παρουσίασα εκτενέστερα σε παλαιότερο άρθρο μου.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:E-Book, e-commerce

Ετικέτες: , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: