K5 Conference 2014: Ποια θέματα ξεχώρισαν στο συνέδριο στο Μόναχο

Εδώ και τέσσερα χρόνια λαμβάνει χώρα στο Μόναχο το διήμερο συνέδριο ηλεκτρονικού εμπορίου Κ5. Σε αυτό συμμετείχαν οι 500 κορυφαίοι διαδικτυακοί έμποροι της Γερμανίας. Ενώ το φετινό συνέδριο είχε ως τίτλο εργασίας «Έξυπνα επιχειρηματικά μοντέλα για το μελλοντικό εμπόριο».

K5-2014Ο διοργανωτής του συνεδρίου Jochen Krisch επισήμανε ότι από πέρσι το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω της εισόδου της Zulily, της boohoo.com και (συντόμως) της Wayfair στο χρηματιστήριο διαθέτει πια αριθμοδείκτες, οι οποίοι παρέχουν για πρώτη φορά στους επενδυτές ένα σημείο αναφοράς για την αποτίμησή του.

Παρακάτω σας παρουσιάζω κάποια θέματα τα οποία εγώ προσωπικά ξεχώρισα στο συνέδριο:

  • About You – Ένας πρώτος απολογισμός

Ο γενικός διευθυντής της About You, ο κος Tarek Müller έδειξε αρκετά ικανοποιημένος από τα πρώτα αποτελέσματα λειτουργίας του καθώς όλοι οι αριθμοδείκτες του έχουν εκπληρωθεί, ενώ η ανοικτή προσέγγιση του πολύ-προσωπικού οικοσυστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου φέρνει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

About-you_K5-2014Στο Developer-Center, οι προγραμματιστές μπορούν να προτείνουν τις εφαρμογές τους, ενώ λαμβάνουν προμήθεια 8% από τις πωλήσεις των εφαρμογών τους ηλεκτρονικού εμπορίου (τα λεγόμενα Apps). Ενώ ο κος Tarek Müller παρουσίασε με το You&Idol μια τέτοια πετυχημένη εφαρμογή.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή τρέχει με συμμετέχοντες του «Germanys Next Topmodel». Τα γυναικεία μοντέλα επιλέγουν τα ρούχα που επιθυμούν από το φάσμα προϊόντων της About You και στη συνέχεια φωτογραφίζονται με αυτά. Στη συνέχεια αυτές διαφημίζουν τα σύνολά τους στο Facebook, ενώ λαμβάνουν προμήθεια 8% από τις πωλήσεις των συγκεκριμένων συνόλων τους στο About You.

Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα την οργανική πρόσβαση στο παραπάνω ηλεκτρονικό κατάστημα και ως εκ τούτου στην ανεξαρτητοποίησή του από τα δεσμά της Google. Χαρακτηριστικά, η συγκεκριμένη εφαρμογή έφερε μέσω του Facebook και χάρη των διασυνδέσεων 100.000 νέους επισκέπτες μέσα σε μία μέρα.

Τέλος, ο κος Tarek Müller εξάγγειλε ότι θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην εξατομικευμένη εμφάνιση μέσω των προσωπικών ροών (personal feeds) της About You. Σύμφωνα με την About You, αυτές οι προσωπικές ροές,  θα είναι οι πρώτες «ανοιχτές» ροές στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και θα φέρουν τις συστάσεις προϊόντων σε ένα νέο επίπεδο.

  • navabi

Έχω αναφέρει αναλυτικά στο παρελθόν ότι η εξειδίκευση είναι παράγοντας επιτυχίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ένα τέτοιο εξαιρετικό παράδειγμα είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα της navabi. Αυτό προσφέρει από το 2009 ποιοτικό ρουχισμό για εύσωμες γυναίκες.

navabiΟ μικτός τζίρος του για το 2013 ανήλθε στα 30 εκατ. ευρώ ενώ τα 3/4 του τζίρου προέρχεται από τις κύριες αγορές ήτοι της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Μ. Βρετανίας και των Η.Π.Α. Μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος η navabi προσφέρει 130 επώνυμες μάρκες καθώς και ιδιωτικές ετικέτες κατά παραγγελία. Τα εξατομικευμένα ρούχα φτιάχνονται και αποστέλλονται μέσα σε επτά μέρες από την παραγγελία αυτών. Ενώ 70% των πελατισσών της είναι σταθεροί πελάτες.

navabi-K5-2014Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι ιδρυτές και διευθύνοντες σύμβουλοι της Zahir Dehnadi και Bahman Nedaei παραδέχτηκαν ότι δρουν ως «διάκονοι» των εύσωμων γυναικών καθώς οι επώνυμοι σχεδιαστές του παραδοσιακού fashion δυσκολεύονται να κατανοήσουν ότι υπάρχει αγορά για το συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό. Αντίθετα, οι επενδυτικές επιχειρηματικών συμμετοχών έχουν κατανοήσει το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς.

  • Female Commerce

Στο παρελθόν είχα εκτιμήσει ότι το μέλλον του Ηλεκτρονικού Εμπορίου θα έχει γυναικεία απόχρωση ενώ του διαφεύγουν έσοδα μερικών δισεκατομμυρίων λόγω του ανδρικού γονιδίου του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η Sandra Kröger, γενική διευθύντρια της Rascasse και συγγραφέας της έρευνας kauFRAUsch σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά των γυναικών στο διαδίκτυο, επεξήγησε τον τρόπο λειτουργίας του Female Commerce.

Female-Commerce_k5-2014Μέσω της παρουσίασης της έγινε σαφές ότι το περιεχόμενο που παράγεται από τους χρήστες του γυναικείου φύλου φέρνει αξιοπιστία, την οποία δεν μπορούν να αντιγράψουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Όσοι έχουν βιώσει το επίπεδο λεπτομέρειας των δοκιμών προϊόντων σε μπλοκ ομορφιάς, είναι κατανοητό ότι δεν μπορούν να λάβουν σοβαρά υπόψη τους διάφορες σελίδες προϊόντων των διάφορων ηλεκτρονικών καταστημάτων ομορφιάς. Ενώ παρουσίασε μερικά ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους τις γυναικείες ανάγκες όπως της modcloth.com, της One Kings Lane και της dollskill.com.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: