Το ερώτημα που παραμένει ακόμη αναπάντητο: Ποιος είναι άραγε ο πραγματικός τζίρος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα;

Πέρσι είχα θέσει ένα ερώτημα σχετικά με τον πραγματικό τζίρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα. Δυστυχώς, όμως,  το παραπάνω ερώτημα μου παραμένει ακόμη αναπάντητο. Μάλιστα,  ο καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του ELTRUN, κατά την χθεσινή παρουσίαση της ετήσιας έρευνας του εργαστηρίου ELTRUN για το ηλεκτρονικό εμπόριο στο πλαίσιο του 10ου συνεδρίου της ΕΕΔΕ για την καινοτομία και το ηλεκτρονικό επιχειρείν, δεν συμπεριέλαβε στην παραπάνω έρευνα την εκτίμηση του για τον συνολικό τζίρο των ηλεκτρονικών αγορών B2C  στη Ελλάδα για το 2014. Όπως μου ανάφερε ο ίδιος σήμερα τηλεφωνικά, αυτό οφείλεται τόσο στην ελλιπή συνεργασία των ηλεκτρονικών καταστημάτων προκειμένου να υπάρχουν αξιόπιστες μετρήσεις για την αξία της συγκεκριμένης αγοράς, όσο και στην έλλειψη κονδυλίων για την διεκπεραίωση αυτών.

Εξέλιξη-τζιρου-ηλεκτρονικούΣτο παρελθόν, είχα αναφερθεί στον προβληματισμό μου σχετικά με το εάν οι παραπάνω τζίροι του Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι «πραγματικοί» καθώς και στην έλλειψη τόσο μιας «ελληνικής» λίστας που να απεικονίζει τους τζίρους των μεγαλυτέρων διαδικτυακών καταστημάτων, όσο και στην έλλειψη ενός σήματος αξιοπιστίας των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα.  Ενώ είχα δώσει κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού του πραγματικού μεγέθους των ηλεκτρονικών αγορών.

Όπως έχω επισημάνει και στο παρελθόν, το πρώτιστο μέλημα των επιχειρηματιών και των φορέων της ελληνικής αγοράς θα πρέπει να είναι η διαφάνεια της ελληνικής αγοράς του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία με τη σειρά της θα οδηγήσει και στην ανάπτυξή του. Είναι άλλωστε γελοίο να βρισκόμαστε σε συνέδρια ηλεκτρονικού εμπορίου και να μιλάμε για δήθεν καινοτομία και ανάπτυξη στην ελληνική αγορά, κάνοντας χρήση παραπλανητικών στοιχείων, τα οποία για τους παίκτες της ελληνικής αγοράς θα έχουν μοιραίες συνέπειες – από άστοχες επιχειρηματικές στρατηγικές μέχρι και λάθος επενδυτικές αποφάσεις!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Studies

Ετικέτες:,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: