Media-Saturn: Η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων δεν αντισταθμίζει τη μείωση των πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα της

Ο όμιλος METRO δημοσιοποίησε πρόσφατα τα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης του 2013/2014. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις της Media-Saturn ανήλθαν στα 20,98 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας  οριακή μείωση 0,3%. Αντίθετα, οι διαδικτυακές πωλήσεις της Media-Saturn αυξήθηκαν κατά 28,8% σε σχέση με το 2013 στα 1,45 δισ. ευρώ.

Media-Saturn-Sales-2010_201Οι διαδικτυακές πωλήσεις της Media-Saturn αντιπροσωπεύουν το 6,9% των συνολικών πωλήσεων, ενώ στρατηγικός στόχος του ομίλου είναι ο τζίρος  των διαδικτυακών πωλήσεων μέχρι το 2015 να αντιπροσωπεύει το δέκα τοις εκατό των συνολικών πωλήσεων.

Media-Saturn_Strategic-UpdaΠαρόλα τα παραπάνω, η Media-Saturn έρχεται αντιμέτωπη με ένα καίριο δίλημμα: η μετάβαση αυτής σε πολυκαναλικό και σε διαδικτυακό δίκτυο διανομής, κοστίζει αρκετά χρήματα, ενώ η παραπάνω αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων δεν αντισταθμίζει τη μείωση των πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα της. Αν αφαιρέσουμε τις διαδικτυακές πωλήσεις από τον λογαριασμό εκµετάλλευσης της επιχείρησης, τότε προκύπτει μια συνολική μείωση του τζίρου της τάξεως του 2%.

Πρόσφατα η Media-Saturn υιοθέτησε μια νέα στρατηγική, με έμφαση την ανάπτυξη ενός χαρτοφυλακίου Online-Pure Players και επιχειρηματικών μοντέλων. Μέσω της νέας επιχειρησιακής οντότητας με την επωνυμία „Electronics Online Group“, θα λειτουργήσει εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία θα προσφέρουν μόνο ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως Wearables. Ενώ αυτά θα δραστηριοποιούνται ανεξάρτητα και θα απευθύνονται σε διαφορετικό καταναλωτικό κοινό.

Media-Saturn-Future-StoreΑντίθετα, αντί να κλείσει φυσικά καταστήματα, η ίδια δεν λέει να σταματήσει τη στρατηγική χρηματοδότησης ανάπτυξης νέων (μικρότερων) καταστημάτων. Να είναι καλά οι (παραδοσιακές) τράπεζες, που αντί να χρηματοδοτούν νέα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα, εξακολουθούν να χρηματοδοτούν τα «χθεσινά» επιχειρηματικά μοντέλα!

Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι η Metro AG αποχώρησε πρόσφατα από την ελληνική αγορά, καθώς πούλησε το σύνολο των μετοχών της Makro Cash & Carry στην Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ΑΕΕ.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Multichannel Commerce

Ετικέτες:,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: