Βελτιστοποιήστε την αναζήτηση στο e-shop σας με τη χρήση εικονιδίων – 12 εξαιρετικά παραδείγματα*

«Εν αρχή ην ο λόγος»!

Με δεδομένη την αύξηση της ροής των πληροφοριών, διάφορα μικρά εικονίδια και σύμβολα μας βοηθάνε να προσανατολιστούμε ευκολότερα στην οθόνη του Η/Υ μας ή στην οθόνη της κινητής συσκευής μας και ταυτόχρονα μας διευκολύνουν στην αναζήτηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Άλλωστε, στην ίδια τη φύση του ανθρώπου βρίσκεται η τάση για εξοικονόμηση χρόνου. Είναι προφανές, ότι ο άνθρωπος δε θέλει να σκεφτεί δύο φορές πως θα φτάσει στον προορισμό – στόχο του. Έτσι για παράδειγμα στη δημόσια κυκλοφορία, η οδική σήμανση και σηματοδότηση μας καθοδηγούν στη σωστή κατεύθυνση. Αντίστοιχα στην πληροφορική, από την εποχή που εφευρέθηκε το γραφικό περιβάλλον χρήστη (Graphical User Interface – GUI), χρησιμοποιούμε διάφορα εικονίδια ή σύμβολα προκειμένου αυτά να φέρουν εις πέρας κάποιες επιθυμητές λειτουργίες.

Icons

Ένα τέτοιο κλασικό παράδειγμα είναι η δισκέτα αποθήκευσης δεδομένων του υπολογιστή. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι αν και πολλοί νέοι της εποχής μας δεν έχουν έρθει καν ποτέ σε επαφή με το συγκεκριμένο μέσο, αυτό εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, ως αυθαίρετο πια εικονίδιο, για τη λειτουργία αποθήκευσης δεδομένων.

Η αξιοποίηση των εικονιδίων στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Είναι κατανοητό ότι όσο περισσότερο χρόνο χρειάζονται οι πελάτες για τον προσανατολισμό και την αναζήτηση υπηρεσιών και προϊόντων στα ηλεκτρονικά καταστήματα, τόσο ελαχιστοποιείται το κίνητρο για την αγορά τους. Το παραπάνω πρόβλημα αντιμετωπίζεται και εδώ επίσης με εικονίδια. Τόσο η απεικόνιση του καλαθιού αγοράς, του τηλεφώνου επικοινωνίας, του email εξυπηρέτησης πελατών όσο και το εικονίδιο αναζήτησης, διευκολύνουν τον επισκέπτη στην επίτευξη του στόχου του, αλλά και στη θετική αγοραστική του εμπειρία. Επιπλέον, η απεικόνιση διάφορων άλλων απτών στοιχείων για τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, όπως τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους σε θέματα αποστολής, ασφάλειας και πληρωμών, επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην εμπιστοσύνη των χρηστών.

variety icons

Πέραν των παραπάνω τυποποιημένων εικονιδίων, υπάρχει μια πληθώρα άλλων εικονιδίων τα οποία είναι επίσης εξαιρετικά χρήσιμα για την καθοδήγηση του πελάτη στην αναζήτηση – εύρεση του επιθυμητού προϊόντος. Οι οπτικές αναζητήσεις αποτελούν μία από τις πιο ενδιαφέρουσες σημερινές τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς ο άνθρωπος προσανατολίζεται καλύτερα σε εικόνες, χρώματα ή αντικείμενα από ότι σε μακροσκελή κείμενα με μικρή σχετικότητα.

Παρακάτω σας παρουσιάζω μερικά εξαιρετικά παραδείγματα οπτικών αναζητήσεων:

1. Εικονίδια εντός της κεντρικής πλοήγησης

Χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν τη σαφήνεια και να απλουστεύσουν τον προσανατολισμό των χρηστών. Συνήθως είναι απλά, κατανοητά και δημιουργικά εικονίδια.

Reisenthel

Reisenthel_Central-Navigati

Μέσω των εικονιδίων δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, ενώ απλουστεύεται η πλοήγηση

 

Rajapack

Rajapack

Τα προσφερόμενα προϊόντα είναι άμεσα εμφανή

Insurance market

insurance-market

Ακόμη και μία διακριτική επισήμανση εικονιδίων μπορεί να απλουστεύσει τον προσανατολισμό

Asstel

Asstel

Τα εικονίδια διευκολύνουν τον προσανατολισμό και ταξινομούν τις διάφορες κατηγορίες ασφαλειών

Nespresso

Nespresso

Άλλη μια διακριτική επισήμανση εικονιδίων, όπου επισημαίνονται οι κυριότερες κατηγορίες

Globetrotter

Globetrotter

Εξαιρετική κατηγοριοποίηση σε βάθος μέσω της χρήσης εξειδικευμένων ουσιαστικών εικονιδίων, η οποία υποδηλώνει την ικανότητα του συγκεκριμένου διαδικτυακού εμπόρου

2. Εικονίδια σε αναπτυσσόμενο (Dropdown) μενού

Τα εικονίδια μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα και για την κάτω μπάρα πλοήγησης (Sub-navigation), καθώς οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και να βρουν ευκολότερα αυτό που ψάχνουν. Επίσης, η βιωματική εμπειρία γίνεται πιο ευχάριστη με τη χρήση εικόνων παρά με τη χρήση μακροσκελών κειμένων.

Συνήθως, όμως, οι λεπτομερείς πληροφορίες αυξάνονται στα κάτω επίπεδα πλοήγησης, γεγονός που δυσχεραίνει τον καθορισμό κατανοητών εικονιδίων. Για αυτόν το λόγο, η κατανόησή τους γίνεται συνήθως σε συνδυασμό με μια λέξη -ετικέτα.

Emmas Enkel

Emmas-Enkel

Εξαιρετική απεικόνιση διαφορετικών κατηγοριών προϊόντων μέσω διαφορετικών θεμάτων

Cosmos Direkt

Cosmos-Direkt

Απαραίτητη η χρήση λέξεων – ετικετών για την κατανόηση και ταξινόμηση των διαφορετικών ασφαλειών

Μobile.de

mobile.de

Μέσω των εικονιδίων δίνεται έμφαση στους κύριους τύπους αυτοκινήτων

Estiasi

Estiasi

Με τη χρήση εικονιδίων οι κατηγορίες γίνονται πλήρως κατανοητές

Μyshoe.gr

myshoe.gr

Για την αποκωδικοποίηση των εικονιδίων κρίνεται χρήσιμη η χρήση λέξεων – ετικετών

Sticky9

Sticky9

Λιγότερο περίπλοκα μενού ωφελούνται από τη χρήση εικονιδίων

Σχεδιασμός εικονιδίων

Εξ’ ορισμού, τα εικονίδια είναι η οπτική αναπαράσταση ενός αντικειμένου, μιας ενέργειας ή μιας ιδέας. Εάν η απεικόνιση δεν είναι άμεσα κατανοητή από τους χρήστες, αυτό τους προκαλεί σύγχυση, ενώ τους εμποδίζει να πραγματοποιήσουν την επιθυμητή λειτουργία. Για αυτό και ο σχεδιασμός εξατομικευμένων εικονιδίων είναι συνυφασμένος με μεγάλη προσπάθεια.

Τις παρακάτω πτυχές θα πρέπει να τις λάβετε υπόψη σας κατά το σχεδιασμό των εικονιδίων για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα:

  • Αναλύστε ακριβώς το περιεχόμενο μιας έννοιας.
  • Εντοπίστε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας και ποιες εικόνες γνωρίζουν οι χρήστες σας.
  • Επιλέξτε ένα προσωπικό στυλ εικονιδίων, το οποίο να ταιριάζει στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας και στο φάσμα των προσφερόμενων προϊόντων σας.
  • Τα εικονίδια μπορούν να στρεβλώσουν την εστίαση προσοχής, ενώ συχνά παρεξηγείται η ακριβής σημασία τους (π.χ. το εικονίδιο μιας καρδιάς ή ενός αστεριού).
  • Τα εικονίδια δεν προσφέρουν λύση για τα πάντα. Ορισμένες φορές ένα κείμενο μπορεί να είναι πιο πρόσφορο.

Από την άλλη, όμως, τα οφέλη των εικονιδίων είναι άφθονα, όπως:

  • Εξοικονόμηση χώρου
  • Άμεση εστίαση προσοχής
  • Άμεσα αναγνωρίσιμα&
  • Διεθνώς αναγνωρίσιμα (υπό προϋποθέσεις)
  • Βελτίωση της βιωματικής εμπειρίας

Προπάντων, όμως, η αναζήτηση και εύρεση προϊόντων επιτυγχάνεται γρηγορότερα μέσω των εικονιδίων, γεγονός που χαροποιεί τόσο το χρήστη, όσο και την τσέπη του διαδικτυακού εμπόρου.

Μετράει η εικόνα, λοιπόν!

Η τεχνολογική πρόοδος, όμως, είναι ο χειρότερος εχθρός της, καθώς κανείς μας δε γνωρίζει εάν στα επόμενα 10 χρόνια, στην εποχή του κινητού «επιχειρείν», του «υπολογιστικού νέφους» και της επαυξημένης πραγματικότητας, θα εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε υπολογιστές, με τις γνωστές εφαρμογές αυτών, με τα ίδια και τα ίδια εικονίδιά τους.

*Το παραπάνω άρθρο μου δημοσιεύθηκε πρώτα στο εσωτερικό δίκτυο των εμπόρων της skroutz.gr στις 02.04.2015

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις

Ετικέτες:, , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: