ELTRUN: Έρευνα για τα online φαρμακεία – Καταγραφή και Αξιολόγηση των Ελληνικών Online Ηλεκτρονικών Φαρμακείων

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η Έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του ΟΠΑ για την καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των ηλεκτρονικών φαρμακείων στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της μελέτης αναλύθηκαν 210 ηλεκτρονικά φαρμακεία (από τα 750 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην Ελλάδα), ενώ αξιοποιήθηκαν και οι απόψεις των Online αγοραστών από την αντίστοιχη ετήσια έρευνα του ELTRUN.

online-pharmacy

Copyright: neoecommerce

Παρά το μέγεθος της (υπολογίζονται οι ετήσιες πωλήσεις να ξεπερνούν τα € 75 εκ.) η συγκεκριμένη αγορά χαρακτηρίζεται από μια «ανωριμότητα» αφού το βασικό εργαλείο πώλησης είναι οι μεγάλες εκπτώσεις και άρα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην κερδοφορία των περισσότερων ηλεκτρονικών φαρμακείων. Ειδικότερα, τέσσερις στους δέκα Έλληνες Online καταναλωτές το 2014, αγόρασαν κάποιο προϊόν προσωπικής φροντίδας (π.χ. καλλυντικά), ενώ τρεις στους δέκα, βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής. Οι δυο αυτές προϊοντικές κατηγορίες, παρότι εμφανίστηκαν πολύ πρόσφατα είναι μεταξύ των 15 μεγάλων κατηγοριών για online αγορές στην Ελλάδα, όσον αφορά την συχνότητα αγοράς. Μάλιστα η κατηγορία βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής είναι μεταξύ των 5 κατηγοριών με την μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2014 σε σχέση με το 2013.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΤΟ ΟΝLINE ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες επιλέγουν ένα online φαρμακείο Πηγή: ELTRUN

Σχετικά με τους κύριους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες επιλέγουν ένα online φαρμακείο, οι τιμές και οι προσφορές παίζουν ένα σημαντικό ρόλο, γιατί ήταν μέχρι τώρα το κύριο εργαλείο προώθησης. Όμως, αρχίζει και εμφανίζεται σταδιακά μια σχετική ωριμότητα των online αγοραστών, οι οποίοι δίνουν σημασία στην παράδοση (28%), στην ταχύτητα στην εξυπηρέτηση (22%), στην ευκολία εύρεσης προϊόντων (21%) και στη σωστή πληροφόρηση (10%). Αυτοί οι σημαντικοί παράγοντες αρχίζουν να προδιαγράφουν τις βέλτιστες πρακτικές που αναδεικνύονται σταδιακά από τα επιτυχημένα online φαρμακεία και θα παίξουν σημαντικό ρόλο και στο μέλλον. Όσον αφορά τα προϊόντα τα οποία πωλούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αυτά όπως αναμενόταν αφορούν κυρίως συμπληρώματα διατροφής, καλλυντικά φυτικής προέλευσης και λιγότερα ομοιοπαθητικά, ενώ έμφαση δίνεται σε επώνυμα προϊόντα τα οποία είναι ιδιαίτερα γνωστά στο ευρύ κοινό.

Την μελέτη του ELTRUN για τα online φαρμακεία μπορείτε να βρείτε εδώ.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Health, Studies

Ετικέτες:,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: