Η αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών μετατοπίζεται υπέρ της Amazοn – χαμένοι οι κατασκευαστές

Ένα από τα πιο σημαντικά γραφικά καταδεικνύει την αλλαγή στην αγοραστική διαδικασία των καταναλωτών που επιφέρει το διαδίκτυο με τις υπηρεσίες του. Επιπλέον, παρουσιάζει γιατί αποτυγχάνουν τα παραδοσιακά μοντέλα του λιανεμπορίου και είναι το παρακάτω.

Η αγοραστική διαδικασία καταναλωτή_AmazonΗ εν λόγω αποτυχία σημειώνεται, διότι οι πελάτες, χρησιμοποιώντας την Amazοn ή την Gοοgle, δε χρειάζονται πια πολλές από τις λειτουργίες τους. Αντίστροφα, για να μπει στη διαδικασία ένας καταναλωτής να αναζητήσει ένα προϊόν, αυτό θα πρέπει να είναι επώνυμο. Τι θα γίνει, όμως, εάν η «ηλεκτρονική» ικανοποίηση των πελατών υπερτερήσει της φήμης των εμπορικών σημάτων;

Συνακόλουθα, λαμβάνονται υπόψη τα παραπάνω καθώς και τον κυρίαρχο ρόλο που διαδραματίζει η πλατφόρμα της Amazοn στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, εφόσον έρευνα δείχνει ότι μονάχα 1% των μελών Prime της Amazon συγκρίνουν τις τιμές άλλων διαδικτυακών εμπόρων. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί το γεγονός ότι στην Amazοn «ξεφυτρώνουν» γρήγορα νέα εμπορικά σήματα, όπως δείχνει εξαιρετικά το παράδειγμα της KAVAJ. Ενώ αρκετοί κατασκευαστές επώνυμων προϊόντων εξακολουθούν να μην λειτουργούν ηλεκτρονικά καταστήματα (Η εξέλιξη της στρατηγικής Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επώνυμων προϊόντων). Τότε το παραπάνω συμπέρασμα ότι δηλαδή ο καταναλωτής για να αναζητήσει ένα προϊόν, αυτό θα πρέπει να είναι επώνυμο, δεν ισχύει πια.

KavajΕνώ θυμίζω ότι τον ρόλο των εμπορικών σημάτων αναλαμβάνουν οι εξατομικευμένες αξιολογήσεις των πελατών (Το καλύτερο επιχείρημα πώλησης: Οι αξιολογήσεις των πελατών). Αυτήν την πληροφορία, όμως, κατέχει ποιος άλλος, η Amazοn! Οπότε, το ερώτημα που τίθεται εδώ είναι, ποιο ρόλο θα διαδραματίσουν στο μέλλον οι κλασικές επώνυμες μάρκες; Αντίθετα, όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, στην «Premium» κατηγορία, οι καταναλωτές θα απενεργοποιούν σκόπιμα τους «ψηφιακούς» πωλητές (Το μέλλον των πωλήσεων και οι «Καινοδεινόσαυροι») καθώς σε αυτήν τη συγκεκριμένη περίπτωση, τα προϊόντα και οι μάρκες θα ενεργούν ως «διαχειριστές ταυτότητας».

Από την άλλη είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η ίδια η Amazon «βοηθάει» μέσω του Amazon Dash Button (Ήρθε το «μαγικό κουμπί» για την παραγγελία επώνυμων ειδών νοικοκυριού) και την υπηρεσία της Dash Replenishment Service, τις επώνυμες μάρκες να μπουν στα νοικοκυριά. Στο παραπάνω «μαγικό κουμπί», ο κατασκευαστής και το εμπορικό σήμα είναι αδιαμφισβήτητα και έτσι καταργείται η επιλογή προϊόντων. Με μονάχα ένα κλικ φθάνει ο ανεφοδιασμός, ενώ εφόσον είναι επιθυμητό από τον καταναλωτή, ο ανεφοδιασμός γίνεται αυτόματα, μέσω μιας προσαρμοσμένης υπηρεσίας ανεφοδιασμού με τις συνδεδεμένες και έξυπνες οικιακές συσκευές.

Μέσα από τις παραπάνω υπηρεσίες, η Amazon, λοιπόν, δεν αποκτά μονάχα συνεχή πρόσβαση στα νοικοκυριά, αλλά και στους κατασκευαστές των επώνυμων μαρκών, έχοντας ως στόχο την κατάκτηση μεγαλύτερου ποσοστού επί των πωλήσεων.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: