Τέλος η Ουδετερότητα του Διαδικτύου – Φρένο στην ψηφιακή καινοτομία και στην ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν

Με την πρόσφατη ψήφο (αρχείο PDF) της Ευρωπαϊκή βουλής αποδυναμώνεται, επί της ουσίας, η ουδετερότητα του διαδικτύου και επιτρέπεται η ολοκληρωτική εμπορευματοποίηση του κάποτε ανοικτού και ελεύθερου χώρου. Με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, επιβάλλονται σοβαροί περιορισμοί στην ψηφιακή καινοτομία και στην ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Ενώ ενδιαφέρον έχει το γεγονός η τοποθέτηση-σχολιασμός των ελληνικών ΜΜΕ.

NetNeutrality

Ο περιορισµός σε υψηλές ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο βαρύνει ιδιαίτερα τις νεοφυείς, μικρές και μικρομεσαίες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις Photo by https://www.flickr.com/photos/khalidalbaih, on Flickr

Το ποιες επιπτώσεις θα έχουν τα παραπάνω για τα Startups και τους διαδικτυακούς εμπόρους διαφαίνονται από τη γραπτή δημόσια ανακοίνωση που υπέβαλε αμέσως, μία ημέρα μετά την ψηφοφορία, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβούλου της Deutsche Telekom (θυμίζω ο γερμανικός κολοσσός είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος του ΟΤΕ), κος Timotheus Höttges. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον κ. Höttges, η Deutsche Telekom δύναται να επιβαρύνει τις παραπάνω επιχειρήσεις, με ένα είδος διαδικτυακών τελών για τη χρήση ποιοτικών δικτύων. Παράλληλα, κάνει αναφορά για την απόκτηση μεριδίου των εσόδων των νεοφυών επιχειρήσεων, με αντάλλαγμα μια ταχεία πρόσβαση στο Internet, ένα είδος δηλ. Internet for Revenue. Την τοποθέτηση της Deutsche Telekom ήλθε να υποστηρίξει και η Vodafone της Γερμανίας.

Είναι κατανοητό ότι ο παραπάνω περιορισµός σε υψηλές ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο βαρύνει ιδιαίτερα τις νεοφυείς, μικρές και μικρομεσαίες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις καθώς αυτές δεν έχουν στη διάθεσή τους τα επενδυτικά κεφάλαια της Σίλικον Βάλεϊ ή της Rocket Internet αλλά και άλλα προνόμια (λόμπι), σε αντίθεση με αυτά των μεγάλων ανταγωνιστών τους. Ούτε οι εταιρείες πάροχοι τηλεπικοινωνιακών επικοινωνιών, ούτε οι τεχνολογικές εταιρείες μαμούθ τύπου Google, Facebook και Microsoft ούτε τα κορυφαία Ηλεκτρονικά Καταστήματα τύπου Amazοn, Zalandο, Asοs και η παρέα τους αλλά και ούτε η βιομηχανία θεάματος – ΜΜΕ έχουν ανάγκη την ουδετερότητα του διαδικτύου για να επιβιώσουν.

Μάλλον αργά συσπειρώθηκαν διάφορα ευρωπαϊκά Startups σε Ενώσεις, όπως η European Tech Alliance και η Allied For Startups (μεταξύ αυτών συμμετέχει και η Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων), με στόχο την ισότιμη μεταχείρισή τους έναντι των ανταγωνιστών τους και την εκπροσώπηση των συμφερόντων των μικρών και μικρομεσαίων διαδικτυακών επιχειρήσεων .

Θύματα των παραπάνω αρνητικών εξελίξεων θα είναι και οι ίδιοι οι καταναλωτές καθώς με έμμεσο ή άμεσο τρόπο θα επιβαρυνθούν για την παροχή υπηρεσιών και δεδομένων, που αυτή τη στιγμή λαμβάνουν «δωρεάν» στα πακέτα των παρόχων τηλεφωνίας και ιντερνέτ.

Η ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών προϊόντων – υπηρεσιών και επιχειρηματικών μοντέλων, έχει ανάγκη τόσο τον συνεχή πειραματισμό όσο και την έντονη χρήση της ανατρεπτικής τεχνολογίας του διαδικτύου. Οι πάροχοι των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών δε θα πρέπει να λησμονήσουν ότι η ελκυστικότητα του διαδικτύου οφείλεται στα καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα των νεοφυών επιχειρήσεων και των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Χωρίς την ισότιμη αντιμετώπιση και συμμετοχή αυτών, πώς γίνεται να υπάρξει ανάπτυξη;

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Innovation, Αναλύσεις

Ετικέτες:, ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: