Logistics: Τα…δύο πόδια σε ένα παπούτσι βάζει η Amazon τους διαδικτυακούς εμπόρους!

H Amazon, πρώτη αναγνώρισε ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμα και πριν από αυτό τον σχεδιασμό της ποικιλίας εμπορευμάτων και της τιμολογιακής πολιτικής (Στρατηγική τοποθέτησης επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου), αποτελεί η ορθολογική οργάνωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας, έτσι ώστε ο πελάτης να μπορεί να λάβει το παραγγελθέν προϊόν σε άριστη κατάσταση «εδώ και τώρα».

Το παραπάνω γεγονός οφείλεται αρχικώς στο ότι τα κέντρα της logistics–fulfilment στήνονται σε οικονομικά ασθενείς και αραιοκατοικημένες περιοχές, οι οποίες όμως προσφέρουν κατάλληλη πρόσβαση με τα αστικά κέντρα. Οι προσφερόμενες σε αυτές εκτάσεις είναι μεγάλες και τα κόστη των οικοπέδων είναι φθηνά, ενώ οι δήμοι και οι πολεοδομικές υπηρεσίες είναι φιλικές και οι εργαζόμενοι είναι αφοσιωμένοι. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η Amazon μπορεί να στήσει αποθηκευτικούς χώρους εκτάσεως 100.000 τ. μ., λειτουργώντας τα με ένα μόνιμο προσωπικό 1.000 ατόμων. Βέβαια, όταν χρειάζονται περισσότερα, όπως κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, η Amazon προσλαμβάνει επιπλέον εποχικό προσωπικό που φθάνει και τα 2.000 άτομα. Επιπλέον, το παραπάνω εργατικό δυναμικό είναι φθηνό ενώ ελέγχεται-παρακολουθείται (Οι δέκα πληγές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου) μέσω της τεχνολογίας, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Amazon Graben

Το κέντρο Fulfilment της Amazon στο Graben της Γερμανίας, εκτάσεως 100.000 τ.μ., Πηγή: Amazon

Με ένα, λοιπόν, απόλυτα σταθμισμένο αποτελεσματικό σύστημα, η Amazon είναι σε θέση να προσφέρει και να αποστείλει στους πελάτες της τα αγαθά στις ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές απ’ ό, τι το λιανεμπόριο. Από την άλλη, ο γίγας του ηλεκτρονικού εμπορίου εξοικονομεί στα κέντρα logistics του τόσα χρήματα, με τα οποία μπορεί να επιδοτήσει τις δράσεις προώθησης των υπηρεσιών της. Ως αποτέλεσμα αυτού, η Amazon μπορεί και πυροδοτεί την περαιτέρω ανάπτυξή της, προσφέροντας δωρεάν (αυθημερόν) παράδοση για τα Prime μέλη της ή για παραγγελίες άνω ενός συγκεκριμένου ποσού. Αυτό στη συνέχεια αυξάνει, τόσο τον συνολικό τζίρο (Amazon: Τα μέλη της συνδρομητικής υπηρεσίας της Prime εκτινάζουν τα καθαρά έσοδα στα 89 δισ. δολάρια για το 2014) όσο και τον τζίρο ανά πελάτη.

Προς την επίτευξη της περαιτέρω ανάπτυξής της, η Amazon όπως αναφέρει η ίδια, δε σκέφτεται εθνικά σύνορα, αλλά τις αποστάσεις, την προσβασιμότητα και τη διασύνδεση των εφοδιαστικών αλυσίδων της. Το ευρωπαϊκό δίκτυο της Amazon αποτελείται αυτή τη στιγμή από 30 κέντρα logistics, τα οποία λειτουργεί σε 7 ευρωπαϊκές χώρες.

Amazοn-Fulfilment-CentreΜέσω της κυριαρχία της, μπορεί και επιβάλλει τους δικούς της κανόνες. Έτσι για παράδειγμα, μόλις η Amazon βίωσε την εχθρική στάση του γερμανικού συνδικάτου Verdi, τους ανακοίνωσε ότι θα στήσει και θα μεταφέρει τα κέντρα fulfilment της στην Πολωνία και την Τσεχία. Σύμφωνα με το έγκυρο γερμανικό περιοδικό Spiegel, η Amazon προτίθεται να διαχειριστεί μέχρι και το 70% των αποστολών των Γερμανών πελατών της μέσω των κεντρικών της logistics στην Πολωνία και την Τσεχία. Αυτά λειτουργούν εδώ και περίπου ένα χρόνο, με ωρομίσθια 3 ευρώ έναντι 10 ευρώ στη Γερμανία.

Η παραπάνω, παράλογη στρατηγική όπως τη χαρακτηρίζει το Spiegel, θα έχει ως αποτέλεσμα, παρότι τα αγαθά των γερμανών διαδικτυακών εμπόρων προορίζονται για τη γερμανική αγορά, να πρέπει να τα αποστείλουν στην Πολωνία και την Τσεχία, ενώ μετέπειτα η Amazon θα τα στέλνει πίσω στη Γερμανία. Τα παραπάνω κόστη αποστολών, επιβαρύνονται βέβαια οι διαδικτυακοί έμποροι. Επιπλέον, το παραπάνω γεγονός θα επιφέρει και τη φορολόγηση των παραπάνω διαδικτυακών εμπόρων στην Πολωνία και την Τσεχία. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι γερμανοί έμποροι θα επιβαρυνθούν και με τα αντίστοιχα κόστη λογιστηρίου και φοροτεχνικών συμβούλων.

Παρόλα τα παραπάνω, οι διαδικτυακοί έμποροι δεν έχουν άλλη εναλλακτική. Και αυτό διότι η Amazon συνεχίζει να θέτει τους κανόνες στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο ενώ για πολλούς αποτελεί και τη μοναδική λύση για επιβίωση.

Τα…δύο πόδια σε ένα παπούτσι βάζει, λοιπόν, η Amazon τους διαδικτυακούς εμπόρους!

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις, Logistics

Ετικέτες: , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: