Εκπαίδευση: Πότε θα γίνει επιτέλους ο «διαδικτυακός έμπορος» αναγνωρισμένο επάγγελμα;

Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η ψηφιακή επανάσταση προωθεί αδυσώπητα τον μετασχηματισμό του λιανεμπορίου (Το ηλεκτρονικό επιχειρείν και η αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου). Κανένας άλλος κλάδος της οικονομίας στην Ελλάδα δεν παρουσιάζει τόσο θεαματική αύξηση τον τελευταίο καιρό, όσο αυτός του  Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Κατά συνέπεια, η συνεχής ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου καταδεικνύει την εντονότατη ανάγκη για εργατικό δυναμικό με εξειδικευμένες γνώσεις (βλέπε τα τριάντα τρία δομικά συστατικά της Αφίσας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου).

Το παραπάνω για τους εργαζόμενους στο λιανεμπόριο σημαίνει ότι θα έρθουν αντιμέτωποι με νέα καθήκοντα ενώ θα χρειαστούν διαφορετικές γνώσεις ( Η επανάσταση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο θα μεταβάλλει το προφίλ των εργαζομένων στο λιανεμπόριο).

Πηγή: LightSpeed Retail

Πηγή: LightSpeed Retail

Δυστυχώς, όμως, για το διαδικτυακό εμπόριο, στην ελληνική αγορά δεν υφίσταται αναγνωρισμένος τίτλος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης διαδικτυακού εμπόρου που να λαμβάνει χώρα τόσο σε επαγγελματική σχολή όσο και μέσα στις ίδιες τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου. Αντίθετα, η νέα γενιά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου λαμβάνει στο μεγαλύτερο μέρος της ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι εάν το νέο πεδίο εκπαίδευσης παραχωρηθεί στα Πανεπιστήμια, τότε η ανεύρεση εξειδικευμένου προσωπικού σχετικών με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο θα είναι δύσκολη και ακριβή υπόθεση. Μάλιστα εάν κανείς αναλύσει τις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα σχετικές με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, θα παρατηρήσει ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν στελέχη που να κατέχουν ακαδημαϊκό τίτλο.

Από τη άλλη, δεν είναι μυστικό ότι εάν η Ελλάδα είχε περισσότερο άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό σχετικά με το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν , το οποίο με τη σειρά του θα μπορούσε να προωθήσει σωστά τις παραπάνω δομικές αλλαγές του λιανεμπορίου, η ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και ήτοι ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί γρηγορότερα, ποιοτικότερα και με άριστα αποτελέσματα.

Είναι καιρός, λοιπόν, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ήτοι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (KEE), ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) και η Ελληνική Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΠΑΜ) να κατανοήσουν άμεσα την αναγκαιότητα (Το παραδοσιακό εμπόριο έχασε το τραίνο του μέλλοντος) για τη δημιουργία μιας αυτόνομης ποιοτικής εκπαίδευσης, η οποία θα βοηθήσει ουσιαστικά τους εκπαιδευομένους στην άρτια επαγγελματική ένταξη τους στο Μελλοντικό Εμπόριο.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: