Έρευνα: Πάνω από τα 2/3 των ευρωπαίων καταναλωτών αγόρασε αγαθά απευθείας από τους κατασκευαστές

Αποτελεί απειλή για το παραδοσιακό εμπόριο η προώθηση των άμεσων πωλήσεων των κατασκευαστών; Σίγουρα, ναι! Αυτό επιβεβαιώνουν και τα αποτελέσματα έρευνας της JDA Manufacturing Pulse Report 2016.

Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 6.146 καταναλωτών (ηλικίας άνω των 18 ετών) σε 4 ευρωπαϊκές αγορές (Μ. Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία), πάνω από τα 2/3 (42%) των ευρωπαίων καταναλωτών αγόρασαν τους τελευταίους 12 μήνες απευθείας από τους κατασκευαστές διάφορα αγαθά. Μάλιστα, περίπου 30% των ευρωπαίων καταναλωτών δήλωσαν ότι αγοράζουν περισσότερα αγαθά απευθείας από τους κατασκευαστές, από ό,τι ίσχυε πριν από πέντε χρόνια.

Σχετικά με το δίκτυο διανομής, κατά μέσο όρο, το 68% των ευρωπαίων καταναλωτών επέλεξε να αγοράσει τα αγαθά στο φυσικό κατάστημα των κατασκευαστών, ενώ ένα 53% δήλωσε ότι τα αγόρασαν μέσω του διαδικτύου.

Προτιμώμενοι-Κατασκευαστές-

Ως κυριότερα επιχειρήματα για την πραγματοποίηση αγορών απευθείας από τους κατασκευαστές, οι καταναλωτές δήλωσαν κατά σειρά προτεραιότητας την τιμή ενός προϊόντος (62%), την διαθεσιμότητα αυτού (39%), την εγγύηση (32%), το εύρος – ποικιλία των προσφερόμενων προϊόντων (31%) και τέλος την εμπειρία σχετική με το προϊόν (24%). Μάλιστα, κάποιοι κλάδοι πρωτοστατούν στην παραπάνω πρακτική των καταναλωτών. Ειδικότερα, 46% των ευρωπαίων καταναλωτών αγόρασαν τους τελευταίους δώδεκα μήνες έπιπλα για το σπίτι απευθείας από τους κατασκευαστές, 35% αγόρασαν υποδήματα ή ρουχισμό, ενώ ένα 33% των καταναλωτών αγόρασαν ηλεκτρικά είδη απευθείας από τους κατασκευαστές.

Αντίθετα, οι κυριότεροι παράγοντες που δρουν ανακλαστικά σε αρνητική βιωματική εμπειρία και ως εκ τούτου στη μη πραγματοποίηση απευθείας αγορών από τους κατασκευαστές είναι η τιμή του προϊόντος (63%), εφόσον αυτή είναι ακριβότερη από ό,τι σε άλλα καταστήματα (ηλεκτρονικά ή μη) και η ελλιπή εξυπηρέτηση πελατών (43%) σχετικών με την αποστολή-παράδοση των προϊόντων.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των απευθείας διαδικτυακών πωλήσεων των κατασκευαστών βρίσκεται πέραν της αντιμετώπισης της Amazon και στην κερδοφόρο λειτουργία των παραπάνω (διαδικτυακών) ενεργειών. Σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση των παραπάνω υπηρεσιών διαδραματίζουν τα δεδομένα των πελατών. Δυστυχώς, όμως, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, μονάχα το 45% των ερωτηθέντων είναι της άποψης ότι τα δεδομένα τους έτυχαν σωστής εκμετάλλευσης.

Μια άλλη πηγή εσόδων για τους κατασκευαστές είναι και η μαζική εξατομίκευση. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα ένα 10% των ερωτηθέντων αγόρασε στο παρελθόν εξατομικευμένο αγαθό, ενώ ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες θα απευθυνόντουσαν περισσότερο στους κατασκευαστές, εφόσον αυτοί θα προσέφεραν εξατομικευμένα αγαθά.

Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, στους κερδισμένους του νέου τοπίου που θα έχει δημιουργηθεί στην αγορά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου σε πέντε χρόνια από τώρα, θα ανήκουν αυτοί οι κατασκευαστές που θα αναπτύξουν μια βέλτιστη, άνετη, μοναδική αλλά και ολοκληρωμένη παν-καναλική αγοραστική εμπειρία (Omnichannel) στους πελάτες τους.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Αναλύσεις, Mass Customization, Multichannel Commerce, Studies, Trends

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: