Spacelab: Η Media-Saturn εναποθέτει τις ελπίδες της σε «κοινές» νεοφυείς επιχειρήσεις

Προχθές παραβρέθηκα στην παρουσίαση της Spacelab, του επιχειρηματικού επιταχυντή της Media-Saturn (Media-Saturn: Αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων 20% στα 1,8 δισ. ευρώ) στο Μόναχο, για να γνωρίσω από κοντά τις τέσσερεις επιχειρήσεις που επιλέχτηκαν να συμμετάσχουν στο προσφερόμενο πρόγραμμα συμβουλευτικής καθοδήγησης διάρκειας 20 εβδομάδων.

SPACELAB_curriculumΤην αρχική εισήγηση την έκανε ο μέχρι πρότινος γενικός διευθυντής της Redcoon, Martin Sinner, ο οποίος εδώ και λίγες μέρες ανέλαβε την αποκλειστική διεύθυνση της νέας επιχειρησιακής οντότητας της Media-Saturn, της « Electronics Online Group», ενώ ο ίδιος παράλληλα θα κατευθύνει τη διεθνοποίηση της Redcoon.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων σε ένα είδος Pitch, οι επιλεχθείσες νεοφυείς επιχειρήσεις (3 γερμανικές και μια ολλανδική). Δυστυχώς, καμία εκ των Kaputt.de, Expertiger, Deutsche Technikberatung και της ολλανδικής myhomeservices δεν παρουσίασαν κάτι διαφορετικό.

SPACELAB_MSH-START-UP-ENGAGΗ πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση ήταν αυτή της ολλανδικής επιχείρησης, με την υπηρεσία της EzSupport. Οι πελάτες της έχουν τη δυνατότητα, μέσω μια κινητής εφαρμογής, να καταθέσουν σε ηλεκτρονική μορφή όλα τα στοιχεία – αποδείξεις των αγορών τους, έτσι ώστε σε περίπτωση ανάγκης, αυτά να είναι άμεσα προσβάσιμα (π.χ. εάν χαλάσει κάτι και θέλουμε να γνωρίσουμε εάν ισχύει ακόμα η εγγύηση).

Και οι τέσσερις παραπάνω επιχειρήσεις ανέπτυξαν επιχειρηματικά μοντέλα προώθησης υπηρεσιών για τεχνολογικά προϊόντα (βλέπε αντίστοιχα τη στρατηγική της Enjoy: Ο νέος τρόπος πώλησης ηλεκτρικών συσκευών). Βέβαια, η Media-Saturn μέσω των παραπάνω εταιρειών θα μπορέσει να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο της με After Sales υπηρεσίες, καθώς πρωτίστως ο ρόλος της, είναι αυτός του έμπορου. Παρόλα αυτά, όμως, η αξίωση αυτής είναι, όπως την έχει θέσει ο Chief Digital Officer της Media-Saturn, Martin Wild, να αναπτύσσει πράγματα, τα οποία κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει διανοηθεί και γι’ αυτό δεν θα πρέπει να αισθάνεται ικανοποιημένος, προς το παρόν τουλάχιστον.

Η πώληση πρόσθετων υπηρεσιών, όπως προσφορές χρηματοδότησης και ασφάλειες αλλά και η πώλησης τεχνολογικών προϊόντων – υπηρεσιών του νέου δικτυωμένου κόσμου, είναι η νέα μελλοντική πηγή δημιουργίας κερδών για τις παραδοσιακές αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών (βλέπε την αντίστοιχη στρατηγική της AO.com: Αύξηση πωλήσεων κατά 23,8% στα 477 εκατ. αγγλικές λίρες).

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της, η Media-Saturn απέκτησε πρόσφατα τον γερμανικό όμιλο RTS-Gruppe, μια επιχείρηση που προσφέρει πλήθος υπηρεσιών όπως επισκευής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ενώ λάνσαρε την πλατφόρμα οικιακών συσκευών Biwigo.

Υπενθυμίζω ότι στη Media-Saturn ανήκει και η ρωσική διαδικτυακή εταιρεία 003.ru, ενώ η ίδια μέσω της μητρικής Metro κατέχει μειοψηφικό πακέτο στην Flip4New. Επιπλέον, η ίδια πριν από μερικούς μήνες απέκτησε και την πλειοψηφία των μετοχών της ολλανδικής πλατφόρμας Live Shopping, iBood.com (H iBOOD.com έφερε 30 εκατ. ευρώ στο ταμείο της Media-Saturn).

Τέλος, ενδιαφέρον έχει το γεγονός εάν τελικά επεκταθεί η Redcoon στην Ελλάδα, καθώς αυτή έχει ήδη καταχωρήσει το Domain Redcoon.gr. Εάν ναι, τα ηνία αυτής σύμφωνα με τη νέα οργανωτική δομή αυτής, θα αναλάβει η Media-Saturn Hellas.

Σχετικά άρθρα:

 



Κατηγορίες:e-commerce, E-Ventures

Ετικέτες:, , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: