JD.com: Η «κινεζική Amazon» αναμένει για το 2017 πωλήσεις ύψους 50 δισ. δολάρια

Μια από τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία τον τελευταίο καιρό μπήκε δυναμικά στο προσκήνιο της διεθνούς σκηνής ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η κινεζική JD.com. Η δεύτερη μεγαλύτερη, βάσει τζίρου, ηλεκτρονική πλατφόρμα στην κινεζική αγορά μετά την Alibaba, παρότι ιδρύθηκε μόλις το 2004, εμφανίζει εντυπωσιακά μεγέθη ανάπτυξης. Ειδικότερα, μέσα μόλις σε έξι χρόνια έσπασε το φράγμα του ενός δισ. δολαρίων σε καθαρές πωλήσεις, ενώ στα αμέσως επόμενα τρία χρόνια έσπασε το φράγμα των δέκα δισ. δολαρίων σε καθαρές πωλήσεις. Το 2014, η «κινεζική Amazon» μπήκε  στο χρηματιστήριο, ενώ η ίδια αναμένει για φέτος συνολικές πωλήσεις ύψους 50 δισ. δολάρια περίπου (αρχείο PDF).

Αντίστοιχα, το ίδια δυναμικά εξελίχθηκε η πελατειακή της βάση – από 12,5 εκατ. πελάτες το 2011-  η JD.com απαριθμεί σήμερα 258 εκατ. πελάτες και 130.000 εμπόρους – brands.

Σε αντίθεση με την Alibaba, η JD.com επικεντρώνεται στη μεσαία και ανώτερη κινεζική κοινωνική τάξη καθώς αυτή προσφέρει αυθεντικά διεθνή επώνυμα προϊόντα ενώ παράλληλα ελέγχει την εφοδιαστική αλυσίδα στο σύνολό της, καθώς και τις αντίστοιχες υπηρεσίες, μέχρι και το «τελευταίο μίλι». Μάλιστα, η JD.com λειτουργεί 335 ιδιόκτητες αποθήκες και 7 κέντρα fulfilment. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι άνω του 50% των δεμάτων οι πελάτες τα παραλαμβάνουν μέσα σε έξι ώρες, ενώ αυτή έχει αποκτήσει προσβασιμότητα στο 98% του κινεζικού πληθυσμού.  Πρόσφατα η ίδια ίδρυσε μια θυγατρική εταιρεία Fulfilment („JD.com Announces Establishment of JD Logistics Business Group“).

Στα μέσα της περασμένης χρονιάς, η Wal-Mart ανακοίνωσε („Walmart announces Chinese partnership with JD.com“) την έναρξη στρατηγικής συνεργασίας με την JD.com, ενώ στις αρχές του χρόνου αύξησε την συμμετοχή της σε αυτή στο 12,1% („Η Walmart αποκαλύπτει τη νέα αναπτυξιακή στρατηγική της“).

Πριν από  λίγο καιρό η JD.com επένδυσε το ποσό των 397 εκατ. δολαρίων στη διεθνή πλατφόρμα για μπουτίκ πολυτελών ενδυμάτων, την Farfetch, καταστώντας την νέο μεγαλομέτοχο („Μεγαλομέτοχος της Farfetch η κινεζική JD.com – επενδύει 397 εκατ. δολάρια“).

Αυτό τον μήνα, η JD.com λάνσαρε από κοινού με την Wal-Mart ένα διαδικτυακό καταναλωτικό event, το 8.8, αντίστοιχο με το Prime Day της Amazon ή το Singles Day της Alibaba.

Βέβαια, παρόλο την παραπάνω δυναμική ανάπτυξή της, η JD.com εμφάνισε (αρχείο PDF) στο β’ τρίμηνο 2017 ζημίες ύψους 73 εκατ. δολαρίων, οι οποίες οφείλονται στην αύξηση των δαπανών logistics και των δαπανών μάρκετινγκ αλλά και των δαπανών διεθνοποίησης.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, E-Commerce Platforms

Ετικέτες: ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: