Έρευνα: Το 14% των ευρωπαίων online καταναλωτών αγοράζει τρόφιμα μέσω του Ίντερνετ, ενώ το 54% από αυτούς έχει πραγματοποιήσει αγορές σε ξένα Online Shops

Κατά μέσο όρο, το 14% των Ευρωπαίων online καταναλωτών αγόρασε τρόφιμα μέσω του Ίντερνετ τους πρώτους έξι μήνες του 2017, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα „E-shopper barometer 2017“ του διεθνούς ομίλου DPDgroup, η οποία διενεργήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 24.871 καταναλωτών σε 21 ευρωπαϊκές χώρες (απουσιάζει η Ελλάδα) καθώς και τη Ρωσία. Σύμφωνα με τα ευρήματα της ενδιαφέρουσας έρευνας, η Αγγλία αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά του eFood, καθώς το 27% των διαδικτυακών χρηστών στην παραπάνω χώρα έχουν αγοράσει τρόφιμα μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ.

Στα βασικά συμπεράσματα της έρευνας ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία πραγματοποιείται για δεύτερη συνεχόμενη φορά, συμπεριλαμβάνονται και τα παρακάτω:

  • Οι διαδικτυακές αγορές υλικών αγαθών αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 11,3% των συνολικών αγορών (online και offline) στην Ευρώπη

Ειδικότερα, περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους πραγματοποιούν τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά μηνιαίως, ενώ τα ηνία του ηλεκτρονικού εμπορίου να κατέχουν η Αγγλία και η Γερμανία. Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι το γεγονός ότι το 86% των συνολικών ετήσιων διαδικτυακών αγορών πραγματοποιούνται από τους τακτικούς αγοραστές (heavy buyers), οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 1/3 των online καταναλωτών στην Ευρώπη.  Η Αγγλία εμφανίζει τους περισσότερους τακτικούς αγοραστές, ακολουθούμενη από την Πολωνία, τη Ρωσία και την Ιταλία.

 

  • Οι τρεις πιο δημοφιλείς κατηγορίες των online αγορών είναι ο ρουχισμός, τα βιβλία και τα υποδήματα

Ο ρουχισμός εξακολουθεί να αποτελεί τη δημοφιλέστερη κατηγορία online αγορών, καθώς 46% των Ευρωπαίων online καταναλωτών αγοράζει ρούχα μέσω του διαδικτύου. Μάλιστα στην Ολλανδία και τη Γερμανία οι διαδικτυακές αγορές είδη ρουχισμού αντιπροσωπεύουν το 26,7% και 24,4% των συνολικών αγορών (online και offline) αντίστοιχα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατηγορία των βιβλίων, ενώ στη τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία των υποδημάτων. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι τα προϊόντα ομορφιάς και υγείας βρίσκονται στην τέταρτη θέση κατάταξης, ενώ τα είδη σουπερμάρκετ και η κατηγορία των τροφίμων βρίσκονται στη 13η θέση και 14η θέση της κατάταξης αντίστοιχα.

  • Η χρήση του κινητού ολοένα και περισσότερο εδραιώνεται ως μέσο διεκπεραίωσης των online αγορών, ιδιαίτερα για τους τακτικούς αγοραστές αλλά και για τους Millennials

Οι φορητοί (61%) και οι σταθεροί υπολογιστές (52%) συνεχίζουν να είναι για τους Ευρωπαίους online καταναλωτές οι κύριες συσκευές πραγματοποίησης των διαδικτυακών αγορών τους. Σε χώρες, όμως, όπως τη Ρουμανία (65%), τη Κροατία (56%), την Ουγγαρία (51%) , τη Σλοβενία (50%), τη Ρωσία (49%) και τις μεσογειακές χώρες, η αξιοποίηση των smartphones στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ιδιαίτερη ανεπτυγμένη.

  • Το 54% των Ευρωπαίων online καταναλωτών έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μια αγορά σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα

Οι e-Shoppers της Ευρώπης πραγματοποιούν ολοένα και περισσότερο αγορές από τα ξένα e-Shops. Κατά μέσο όρο, οι 2 στις 10 αγορές των online- καταναλωτών που έχουν ήδη πραγματοποιήσει αγορές από ξένες ιστοσελίδες γίνονται από εμπόρους με έδρα το εξωτερικό. Μάλιστα στις βαλτικές χώρες αλλά και σε χώρες, όπως την Πορτογαλία, την Ελβετία, το Βέλγιο, την Αυστρία και την Ουγγαρία, η τάση για πραγματοποίηση online αγορών από το εξωτερικό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη.

Το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμάται από τους περισσότερους Ευρωπαίους online αγοραστές: το 31% των e-shoppers που κάνει διασυνοριακές αγορές έχει αγοράσει είδη από εκεί (δείτε αντίστοιχα την έρευνα: Τα αριστεία στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο κατέχει η Βρετανία). Παρόλα αυτά παρατηρείται μια έντονη αύξηση ενδιαφέροντος για την πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών από διάφορα κινεζικά online shops, κυρίως από ώριμες χώρες της Ευρώπης, όπως την Ισπανία, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία.

Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, ο νούμερο ένας λόγος για αγορές από την Κίνα είναι οι καλύτερες τιμές-προσφορές στα προϊόντα (60%), ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους (45%).

Όπως έχω αναφέρει στο παρελθόν, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό επιχειρείν δεν έχει ενσωματωθεί στην στρατηγική των ελλήνων εμπόρων, καθώς μόνο 2 στους 10 εμπόρους προωθούν ενεργά τις πωλήσεις τους στις αγορές του εξωτερικού. Δυστυχώς, οι έλληνες έμποροι δεν έχουν κατανοήσει ότι η διεθνοποίηση μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί μονόδρομο για την πρόοδό τους, ενώ οι συμμετέχοντες σε αυτό εκτίθενται σε ένα έντονα διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, καθώς δεν υφίσταται μηχανισμός προστασίας της εγχώριας αγοράς.

Παλαιότερα σάς είχα παρουσιάσει τις προκλήσεις και τις στρατηγικές διεθνοποίησης μέσω του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν αλλά τις ευρωπαϊκές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου που αξίζουν πραγματικά.

Σχετικά άρθρα:



Κατηγορίες:e-commerce, Export 2.0, Internationalization, Studies, Trends

Ετικέτες: , , , ,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: